16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок на тему "Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Кількісні та порядкові числівники"

Про матеріал
Мета: поглибити і систематизувати знання учнів по числівнику як частину мови; формувати вміння відрізняти числівники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання числівників в усному та писемному мовленні; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі здібності, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати зацікавленість українським фольклором, любов до рідного слова. Тип уроку: засвоєння нових знань з елементами повторення. Обладнання: тести, мультимедійні засоби, презентація «Числівник».
Перегляд файлу

Тема уроку. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Кількісні та порядкові числівники.

Мета: поглибити і систематизувати знання учнів по числівнику як частину мови; формувати вміння відрізняти числівники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання числівників в усному та писемному мовленні; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі здібності, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати зацікавленість українським фольклором, любов до рідного слова.

Тип уроку: засвоєння нових знань з елементами повторення.

Обладнання: тести, мультимедійні засоби, презентація «Числівник».

 

                                                        Людина страшиться тільки того, чого не знає,

 знаннями перемагається всякий страх…
В. Бєлінський

Хід уроку

I.    Орієнтація.

        З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.

  • За вікном яскраво світить сонце, лагідний вітерець ніжно колише гілки ялинок, що ростуть біля гімназії. У вас на обличчях теплі посмішки, бо до них  доторкнулись ніжні промінчики сонця. Який місяць надворі? Останній місяць зими – лютий, а який він за календарем – другий. А яке число місяця сьогодні? Котра зараз година?  Діти, які ми слова використовували, щоб дати  відповіді на ці питання?

II. Актуалізація опорних знань.

  • На нашому уроці мова йтиме про цікаву частину мови. Яку? Відгадаймо загадку.

Я, відомо, дуже знатний,

Кількість можу означати

І порядок при лічбі,

Підкажу мерщій тобі.

Чи який, чи котрий, скільки –

Запитай мене лиш тільки.

Щоб не буть багатослівним

Називаюсь я … (числівник). (слайд 2)

  • Сьогодні ми розпочинаємо вивчення наступної частини мови, яка називається числівник. Тому запишіть у зошитах число, класна робота і тему нашого уроку.

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Кількісні та порядкові числівники.

  • Я хочу щоб ви навчилися сьогодні серед самостійних частин мови знаходити числівники, правильно використовувати їх в усному та писемному мовленні; знати та правильно визначати морфологічні ознаки числівника, його синтаксичну роль, правильно писати числівники за вивченими орфограмами.

А чого ви чекаєте від уроку, вивчення теми?

Прогнозування очікуваних результатів. (слайд 3)

На цьому уроці я дізнаюся …

На уроці я вивчу …

На уроці мене чекає …

Від уроку я очікую

Уведення учнів у термінологічне поле з теми.   (слайд 4)

  • Опрацьовуючи числівник, ви вивчите нові терміни. Зверніть увагу на їх правильне наголошування: к`ількісні, порядк`ові, ц`ілі, дроб`ові, зб`ірні, прост`і, складн`і, скл`адені.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бліц – опитування.

-  Який розділ науки про мову ми почали вивчати?

-  Що вивчає морфологія?

-  Скільки частин мови ми виділяємо?

-  За яким принципом і на які групи поділяються частини мови?

-  Скільки є самостійних частин мови?

-  Скільки службових?

-  До яких частин мови належить числівник?

  • Молодці, добре повторили основні терміни.

IV. Сприйняття й усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи з теми.

  1. Слово вчителя.
  • Відкриваємо підручники на с.192 і звертаємо увагу на рубрику «Запамятаймо»

 Числівник – це повнозначна самостійна частина мови, що називає кількість предметів (кількісні числівники) або порядок їх при лічбі (порядкові числівники), відповідає на питання скільки? котрий?: двадцять корів, перший автомобіль.

     Як і інші самостійні частини мови, числівник змінюється за родами, числами, відмінками.

     Кількісні числівники змінюються за відмінками: вісім – восьми, вісьма (вісьмома). Порядкові змінюються за числами, родами, відмінками так само, як прикметники: перший день, перша книга, перше вікно, перші канікули. Такі самі ознаки має й числівник один: один хлопець, одна дівчина.

     Увага! Числівники півтора, півтори, півтораста, мало, немало, чимало – невідмінювані.

     Зверніть увагу, що числівники тисяча, мільйон, мільярд мають рід, але не змінюються за родами.

     Два числа – однину та множину – мають усі порядкові числівники, а також власне кількісні числівники нуль, тисяча, мільйон, мільярд, трильйон, квадрильйон. Числівники можуть використовуватися у формі множини, коли вони пов’язані з іменником: одні ножиці, одні граблі, або іменником, що означає парний предмет: одні черевики, одні шкарпетки.

     Числівники несуть повну інформацію лише у поєднанні з іменником. Без них втрачається конкретне значення: (шість і шість хлопців).

      Числівник виконує різні синтаксичні функції. Він може виступати в ролі підмета, частини присудка, додатка, означення: 1.Директор нагородив п’ятьох учнів.2. Троє дівчаток стоять біля класу. 3. Друзів було троє.

2. Розподільний диктант. Запишіть слова у дві колонки: кількісні та порядкові.

 Вісім, тридцять, дванадцятий, сорок два, тридцять перший, сотий, п'ятнадцять, сімнадцятий, сто дев`ятий, триста.

  • Перевіряємо правильність написаного.

За будовою числівники поділяються на прості, складні та складені. Прості мають один корінь, складні утворені поєднанням двох коренів, складені утворені з двох і більше простих і складних числівників. Складні числівники пишемо разом, складені числівники пишемо окремо (слайд 12).

3. Визначення за розподілом. На аркушах записано три колонки слів. Вкажіть над ними: прості це, складні чи складені числівники. Поясніть свій вибір. (слайд 13).

Сім        п`ятдесят  сто п`ять

десятий       шістдесят  тридцять вісім  

дев’ятнадцять      вісімдесят  дев’яносто один

тридцять                  дев`яносто     двісті двадцять три       

сто        двісті   сорок один

  • Перевіряємо правильність написаного
  • Чи знаєш ти, що…числівник – чи не найменша за кількістю слів частина мови, яка нараховує їх усього кілька десятків.

      На шляхах історії числівники «загубили» категорії роду, числа і виокремились в особливий клас слів. У середині 18 століття Михайло Ломоносов у своїй граматиці вперше назвав числівники особливою частиною мови. Такими вони є і досі.  За частотою вживання серед інших мов числівник займає у нашому  мовленні восьме місце.

4. Визначте, яким членом речення виступає числівник.(слайд 21)

 Одна ластівка погоди не робить. І один у полі не воїн. Два ведмеді зустрілися в одному лісі. Три пари йшли берегом ріки. Глибина тут сягає дванадцяти тисячі метрів.

  • Кількісні та порядкові числівники часто входять до складу стійких висловів – фразеологізмів.(слайд 22)

5. Робота у групах. (слайд 23)

 1. Складіть речення з поданими фразеологізмами, поясніть їх значення.

1 група – Бути на сьомому небі.

                  Нуль без палички.

2 група – Як дві краплі води.

                  Між двох вогнів.

6. Фразеологічна скарбничка

   Допишіть фразеологізми, використавши числівники.

   Лінивий двічі робить, (скупий двічі платить);

   Одне погане слово скажеш – (почуєш десять);

   Слухай сто разів, (а говори раз)

   Раз промовиш, де слід, (і відвернеш тисячу бід);

   Біда біду перебуде – (одна мине, десять буде);

   Пять днів не роби, (а два відпочиваємо).

7. Хвилина відпочинку. Гра «Літературний турнір»

   За певний час (5-6 хвилин) кожна група учнів має записати якнайбільше назв художніх творів, прислівїв та приказок, які містять у собі числівники.

   Одна нога тут, а друга там;

   «Мені тринадцятий минало»;

   «Девять братів і одна сестриця Галя»;

   «Перший диктант»;

   Один у полі не воїн;

   Семеро одного не ждуть;

   Тричі відміряй, а раз відріж;

    Де два сперечаються, там два не мішається;

Не май сто кіп у полі, а май друзів  доволі.

V. Закріплення вивченого.

1. Творче конструювання.(слайд 24)

          Де сім господинь,                                 а один відріж.

         Одна голова добре,                               жодного не спіймаєш.

         Сім раз відмір,                                         там хата не метена.

         З двома зайцями поженешся -                      а дві краще.

2. Розгадування ребусів.(слайд 25)

 Смор 1 на   ви 3 мка

 Пі 2 л                                   мі 100

 100 лиця                            ві 3 на

            При 5                                  ві 7 надцять

 Г 1 на                                   ві 3 ло

 100 янка                             ак 3 са

 За 3 мка                              пер 6

 100 рона                             пі 100 лет

 3 зуб                                     у 3 мання              

3.Тренувальна вправа. Виберіть з – поміж поданих слів числівники та вмотивуйте їх вибір.(слайд 26)

 Двійник, двоє, двійка, десятник, сімдесят, п’ятиповерховий, семиденний, стотисячний, одинадцятий, одинадцятирічний, сорок п’ять, двохсотий, роздвоїти, удесятеро, тричі, трійка, надвоє, троє.

  • Чи можна записати цифрами слова різних частин мови з числовим значенням? А числівники?

Бесіда.

- Дати визначення числівника.

- На які групи за значенням поділяються числівники?

- На які групи за будовою поділяються числівники?

- Які числівники називаються кількісними?

- Які числівники називають порядковими?

VI. Підсумок уроку.

  1. Виконання  тестових завдань.

1.Вкажіть числівник.

 а) двійка;             б) вдвох;

 в) два;                  г) подвоєння.

 2. На які розряди за значенням поділяються числівники?

 а) якісні, відносні та присвійні;

 б) власні та загальні;

 в) кількісні та порядкові;

 г) прості та складені.

3. Вкажіть порядковий числівник.

 а) вісім;                                 б) восьмеро;

 в) одна восьма;                   г) восьмий.

 4. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.

 а) шість, шестеро, шостий;

 б) п’ять, п’ятеро, одна п’ята;

 в) перший, другий, сто;

 г) двадцять, двадцять один, двадцятий.

 5. Позначте простий числівник.

 а) сто десять;                         б) одна третя;

 в) третій;                                 г) сорок два

6. Знайдіть форму орудного відмінка числівника три.

 а) три;                             б) трьох;

 в) трьом;                        г) трьома.

 7. Знайдіть форму давального відмінка числівника сорок.

 а) сорок (дівчат);               б) сорока (дівчат);

 в) сорока (дівчатами);      г) сорока (дівчатам);

8. Вкажіть розряди за значенням числівника шістнадцять.

 а) ціле число;                 б) збірний;

 в) дробовий                    г) порядковий.

 9. Вкажіть правильну форму орудного відмінка числівника сто.

 а) стома;                        б) стами;

 в) ста;                             г) сто. (слайд 27)

2. Оцінювання й мотивація навчальних досягнень.

  • А тепер обмінюємося зошитами із сусідом по парті і перевіряємо відповіді із відповідями на екрані. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

3.Заключне слово вчителя.

  • Числівник – одна з найменших за кількістю слів частина мови, яка нараховує усього кілька десятків слів.

 Але без числівників не існуватиме жодна наука, без них ми безпорадні й у щоденному житті. Уміння правильно вимовляти, писати числівники, узгоджувати їх з іменниками необхідні нам повсякчас. Здобувати ці вміння – наше завдання.

Домашнє завдання.

1. Вивчити теоретичний матеріал П. 54-55 на с.192 – 195.

2. Виконати завдання вправи 455 на с. 194

3. Підберіть з додаткової літератури три прислів’я та три фразеологізми з числівниками.

1. Розподільний диктант. Запишіть слова у дві колонки: кількісні та порядкові.

 Вісім, тридцять, дванадцятий, сорок два, тридцять перший, сотий, п'ятнадцять, сімнадцятий, сто дев`ятий, триста.

 

 

  1. Визначення за розподілом. На аркушах записано три колонки слів. Вкажіть над ними: прості це, складні чи складені числівники. Поясніть свій вибір.

Сім        п`ятдесят  сто п`ять

десятий       шістдесят  тридцять вісім  

дев’ятнадцять      вісімдесят  дев’яносто один

тридцять                  дев`яносто     двісті двадцять три       

          сто        двісті   сорок один

 

 

  1. Визначте, яким членом речення виступає числівник.

 Одна ластівка погоди не робить. І один у полі не воїн. Два ведмеді зустрілися в одному лісі. Три пари йшли берегом ріки. Глибина тут сягає дванадцяти тисячі метрів.

 

 

4. Робота у групах.

 1. Складіть речення з поданими фразеологізмами, поясніть їх значення.

1 група – Бути на сьомому небі.

                  Нуль без палички.

2 група – Як дві краплі води.

                  Між двох вогнів.

 

 

5. Фразеологічна скарбничка

   Допишіть фразеологізми, використавши числівники.

   Лінивий двічі робить, (скупий двічі платить);

   Одне погане слово скажеш – (почуєш десять);

   Слухай сто разів, (а говори раз)

   Раз промовиш, де слід, (і відвернеш тисячу бід);

   Біда біду перебуде – (одна мине, десять буде);

   Пять днів не роби, (а два відпочиваємо).

 

 

6. Тренувальна вправа. Виберіть з – поміж поданих слів числівники та вмотивуйте їх вибір.(слайд 26)

 Двійник, двоє, двійка, десятник, сімдесят, п’ятиповерховий, семиденний, стотисячний, одинадцятий, одинадцятирічний, сорок п’ять, двохсотий, роздвоїти, удесятеро, тричі, трійка, надвоє, троє.

 

 

  1. Виконання  тестових завдань.

1.Вкажіть числівник.

 а) двійка;             б) вдвох;

 в) два;                  г) подвоєння.

 2. На які розряди за значенням поділяються числівники?

 а) якісні, відносні та присвійні;

 б) власні та загальні;

 в) кількісні та порядкові;

 г) прості та складені.

3. Вкажіть порядковий числівник.

 а) вісім;                                 б) восьмеро;

 в) одна восьма;                   г) восьмий.

 4. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.

 а) шість, шестеро, шостий;

 б) п’ять, п’ятеро, одна п’ята;

 в) перший, другий, сто;

 г) двадцять, двадцять один, двадцятий.

 5. Позначте простий числівник.

 а) сто десять;                         б) одна третя;

 в) третій;                                 г) сорок два

6. Знайдіть форму орудного відмінка числівника три.

 а) три;                             б) трьох;

 в) трьом;                        г) трьома.

 7. Знайдіть форму давального відмінка числівника сорок.

 а) сорок (дівчат);               б) сорока (дівчат);

 в) сорока (дівчатами);      г) сорока (дівчатам);

8. Вкажіть розряди за значенням числівника шістнадцять.

 а) ціле число;                 б) збірний;

 в) дробовий                    г) порядковий.

 9. Вкажіть правильну форму орудного відмінка числівника сто.

 а) стома;                        б) стами;

 в) ста;                             г) сто.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інсценівка зі словами – іменниками десяток, сотня, половина, чверть.

Умови. Учням роздаються слова на аркушах і пропонується побути в ролі цього слова, звернутися із запитанням до товаришів: «До якої частини мови я належу? Чому?» Кожен із учасників інсценівки узагальнює відповіді однокласників.

Слово сотня належить до іменників. Слова такого типу називають приблизну кількість, вважати їх точними назвами чисел не можна. Вони багатозначні, що неприпустимо для числівників. Словами десяток, сотня колись називали також військові одиниці.

 

Слово половина, крім значення «одна з двох частин чого – небудь», означає ще складову частину парного предмета (права половина дверей), середину чогось (половина літа), середину якої – небудь віддалі, проміжку часу, окрему частину житлового помешкання, одного з подружжя.

 

Слово чверть – це одна з чотирьох рівних частин, на які ділиться ціле, крім того це ще й одна з чотирьох фаз Місяця, міра музичної тривалості, один із чотирьох періодів навчального року.

 

Висновок. Отож, ці слова – іменники, й поводяться вони, як іменники: мають рід, змінюються за числами, належать до певної відміни, групи.

(слайд 14)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про числівник як частину мови, зокрема про загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль, вчити розпізнавати числівник в реченні, визначати граматичні ознаки, виробляти навички розрізнення числівників від інших частин мови, які виражають числові значення, врозвивати творчу  уяву, логічне мислення увагу,виховувати почуття шани і поваги до геніального  сина українського народу Т.Г.Шевченка.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: слайди , підручник , схеми

Хід уроку

І. Підготовка до сприймання нового матеріалу

Повідомлення теми й мети уроку

Прочитайте та поясніть поетичні рядки.

Метод "Вільний мікрофон"     

Число числівник назове,
У світ лічби нас поведе,
Ми навчимося рахувати,
І додавати, й віднімати.
Одна на світі Батьківщина,
І мати теж одна-єдина,
Над нами сонечко одне
Проміння шле нам неземне.
Земля одна, планет- багато,
На небі- тисячі зірок.
Шість буднів тижня -одне свято,
I безліч у полях квіток. ( Л.Лужецька)

Бліц-опитування

  • Скільки частин мови ми виділяємо?
  • За яким принципом і на які групи поділяються частини мови?
  • Скільки самостійних частин мови?
  • Назвіть вивчені самостійні  частини мови.
  • Скільки службових?
  • До яких частин мови належить числівник?
  • Де найчастіше ви натрапляєте на числівник?

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Робота з текстом (слайд №1).

Тарас Шевченко

Геніальний поет, художник, борець за соціальне і національне визволення України Тарас Григорович Шевченко народився 9 березня 1814 року в селі Моринцях , тепер Черкаської області.

Коли малому Тарасові минуло 9 років, померла мати, а згодом , через 2 роки, хлопець залишився круглим сиротою. У 16 років юнак виїхав з України. На чужині він пройшов важкий шлях від кріпака-козачка в панських покоях до безправного солдата Орської фортеці, де відбував заслання упродовж 10 літ- від 1847 по 1857 роки, а до того безправний кріпацький син сягнув вершин світової слави.

1840 року вийшов у світ "Кобзар" Тараса Шевченка, перша збірка віршів митця , яка містила 8 поезій, проте "Кобзар" став епохальним явищем в історії української літератури, культури, становлення літературної мови.

У 1861 році Тарас Шевченко уклав першу в Україні читанку для учнів недільних шкіл"Букварь южнорусский".

Помер Тарас Шевченко 10 березня 1861 року в Санкт-Петербурзі. За заповітом був похований 22 травня, через 2 місяці після смерті, на Чернечій горі біля Канева.

Завдання:

Прочитати текст згідно з правилами української літературної вимови. Пригадати, яка частина мови називається числівником? Як можна довести, що числівник - самостійна частина мови? Знайти у тексті числівники, поставити до них запитання. Які дві групи числівників вивчали в початкових класах? Наведіть приклади з тексту. Яким членом речення може бути числівник? Наведіть приклади.

2. Аналітичне читання

На основі відомостей п.34 ,ст. 226-228 заповни блок- схему "Числівник".

3. Практичні вправи

Кобзареве слово (слайд№2)

Завдання

Прочитай уривки з віршів Т.Г.Шевченка. Випиши числівники разом із словами, які до них відносяться, визнач відмінки.

1. Ще треті півні не співали.

2 .А я так мало, небагато  благав у Бога. Тільки хату, одну хатиночку в гаю, та дві тополі коло неї.

3. Ой одна я, одна, як билиночка в полі.

4. Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом.

5.Ой три шляхи широкії
Докупи зійшлися.
На чужину з України
Брати розійшлися.
Покинули стару матір,
Той жінку покинув,
А той сестру. А найменший -
Молоду дівчину.
Посадила стара мати
Три ясени в полі
А невістка посадила
Високу тополю.
Три явори посадила
Сестра при долині…

А дівчина заручена-
Червону калину.
Не прийнялись три ясени,
Тополя всихала,
Повсихали три явори,
Калина зів’яла.
Не вертаються три брати.
Плаче стара мати,
Плаче жінка з діточками
В нетопленій хаті.
Не вертаються три брати,
По світу блукають,
А три шляхи широкії
Терном зростають.

Вправа 484.

Завдання. Прочитайте. Укажіть речення, у якому числівники передають конкретну інформацію про кількість предметів. У яких реченнях числівники означають приблизну кількість і вживаються для образності й виразності

Тарасові Шевченку встановлено сімсот дванадцять пам’ятників в Україні і сімдесят п’ять за кордоном у двадцяти шести країнах світу. Зокрема у США -чотири, Франції -три, Росії – п’ять , Молдові-два

Хай викидає вишня цвіт і двісті літ, і триста літ.

О.Кононенко.

Сусід наш по баштану-дід, йому під вісімдесят літ.

Д.Білоус

Слово вчителя

У своїх поетичних творах Т.Г. Шевченко часто використовує число три. Як ви думаєте,чому?

Учні висловлюють свої міркування. Отже , зіставимо ваші міркування з матеріалом  "З історії числівників" (слайд №3).

3(три)- основа життя і мислення. Грецький філософ і математик Піфагор вважав це число досконалим, бо воно виражає початок, середину, і кінець.

У давнину люди вважали, що на на трьох китах тримається Земля.На середньовічних малюнках можна побачити велетенських китів, які тримають на спинах земну таріль.Згодом вислів почав означати три основні засади чогось.

Число три є у прислів’ях ,приказках та афоризмах різних народів.З євангельської притчі походить вислів" Друг, який відрікся тричі"(йдеться про апостола Петра, який упродовж короткої літньої ночі тричі відрікся від свого Учителя).Сучасне значення- людина, дружба якої не витримала випробувань.

З давньогрецьких міфів походить вислів три гарпії . Гарпій зображали крилатими істотами з дівочими головами й пазурами на руках і ногах(переносно гарпія-зла жінк)У римлян три грації( у греків- три Харити)- богині краси, радощів, жіночої привабливості(ці) прекрасні дівочі постаті, відомі ще з ІІІ ст.. до н.е.,нині є символом краси, витонченості, досконалості людини) Богині ,яких завжди згадували разом,-три мойри(старі жінки,які відповідали за людське життя: одна-пряла нитку життя, друга- проводила через усі випробування, третя- обривала її).

Згадаймо також вислів "третого не дано" , що став крилатим у сучасній логіці.

Слов’яни здавна поклонялися Трибогу- верховному богу неба і світла, Трояну- богу місяця, ночі й будівництва, який навчив людей теслярства і різьбярства, а вночі був володарем трьох стихій- неба, землі та підземелля.

Крім цього є :

три образи Бога-Трійця;

у просторі три виміри;

три часи: теперішній, минулий і майбутній;

у мові три граматичні особи(1-ша,2-га,3-я), три граматичні роди( чоловічий , жіночий та середній);

у математиці площина визначається трьома точками.

Хвилина красномовства

Чи є у вас улюблене   "щасливе" число"? Складіть висловлювання, у якому поясніть, чому воно вам  подобається.

ІІІ. Закріплення вивченого

Тренувальна вправа.

Виберіть з-поміж поданих слів числівники та вмотивуйте свій вибір.

Двійник, двоє, двійка, десятник, сімдесят, п’ятиповерховий, семиденний, стотисячний, одинадцятий, одинадцятирічний, сорок п’ять, двохсотий, роздвоїти, удесятирити, тричі, трійка надвоє, троє.

Вправа 485.

Прочитайте фразеологізми, поясніть значення кожного.Визначте числівники.Яка їхня роль?

З двома фразеологізмами усно складіть речення.

У якому стилі мовлення вживаються фразеологізми?

Хвилинка-веселинка. (слайд4)

Увага- на уроці мови- математика

Скільки було:баба, дві матері, дві дочки і онука?(троє).

Скільки їх було:мати,дочка,брат, сестра,дядько, племінниця?

(Троє-брат, сестра та її дочка).

У хлопчика стільки ж сестер ,скільки й братів, а в його сестри сестер удвоє менше, ніж братів.Скількуи в сімї сестер і братів?

У мене в двож кишенях є гроші: коли з одної перекладу в другу одну гривню, то буде порівну, а коли з другої перекладу в першу одну гривню, то в першій буде вдвічі більше, ніж у другій.

(п’ять і сім)

Пять, п'ятнадцять,

Без двох двадцять,
Семеро, троє,
Ще й малих двоє.Скільки?
(п’ятдесят)

Бесіда

Дати визначення числівника.

На які групи за значенням поділяються числівники?

На які групи за будовою поділяються числівники?

Які числівники називаються кількісними?

Які числівники називаються порядковими?

 ІV. Оцінювання

Додаткові оцінні номінації: "Найактивніший учень", "Містер Всезнайка"

V. Домашнє завдання

 п.34,  вправу 487. Підберіть з додаткової літератури три прислів’я та три фразеологізми з числівниками.

 

docx
Додано
14 серпня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку