Урок на тему "Читання й записування шестицифрових чисел. Множення й ділення на 10, 100 і 1 000"

Про матеріал

План - конспект уроку розроблено у формі подорожі, з урахуванням вікових особливостей, знань та вмінь учнів.

Мета уроку: вчити учнів збільшувати та зменшувати числа в 10, 100 і 1000 разів, закріплювати уміння читати та записувати багатоцифрові числа; розвивати спостережливість, кмітливість, увагу, мислення, пам'ять; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Тема. Читання й записування шестицифрових чисел. Множення й ділення на 10, 100 і 1 000.

Мета: вчити учнів збільшувати та зменшувати числа в 10, 100 і 1000 разів, закріплювати уміння читати та записувати багатоцифрові числа; розвивати у дітей спостережливість, кмітливість, увагу, мислення, пам’ять; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Обладнання:  мультимедійна презентація, підручник, приклади, предметні малюнки

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Привітання

- Всі почули ви дзвінок – він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався – на перерві постарався.
Сядуть першими дівчата, а за ними і хлоп’ята.

2. Перевірка готовності до уроку

  • Діти, перевірте, щоб на ваших партах все було до уроку готове.
  • Нумо глянемо хутенько,

Чи на партах в вас чистенько,

Чи лежить пенал і ручка,

і чи є у вас підручник,

Зошит, олівець, лінійка, -

ось і вийшла перевірка.

  • Сідайте рівненько та уважно слухайте. Адже у нас з вами сьогодні надзвичайно цікаве заняття.
     
  1. Введення елементів нестандартності
  • Сьогодні ми з вами відправимось в кругосвітню подорож.
  • Хто першим здійснив таку подорож багато років назад?
  • Фернандо Магеллан був першим мореплавцем, який зі своєю командою здійснив кругосвітню подорож, тривалістю 3 роки. Він був неабияким сміливцем, бо доля вітрильних човнів і мореплавців залежала в великій мірі від настрою моря.
  • Але нам пощастило. Ми живемо в епоху розвиненої науки і техніки і тому спробуємо уявно відтворити трирічну подорож Магеллана всього за 40 хвилин. З собою берімо найнеобхідніше: знання, уміння, навички.


 

 

  1. Актуалізація опорних знань
     
  1. Усний рахунок. Гра «Кораблі»

- Що ж, попутного вітру! Попереду Атлантичний океан.
- Що ви знаєте про Атлантичний океан?
- Цей океан за свої величезні розміри дістав назву на честь Атланта – одного з найсильніших героїв грецької міфології. Атлантичний океан називають непередбачуваним, оскільки штиль умить може перетворитися на найстрашніший ураган, який становитиме серйозну загрозу наймогутнішому кораблю.
- Нам потрібно переплести океан, щоб дістатись до Південної Америки. Але ми не можемо цього зробити, адже трюми кораблів не завантажені знаннями. Давайте заповнимо трюми, обчисливши значення прикладів.

http://cs628521.vk.me/v628521396/11dde/8N9AFBI7pL4.jpghttp://cs628521.vk.me/v628521396/11dde/8N9AFBI7pL4.jpg

 

52

16

 

 

 

 

 

 

 

 

4*4+0

100-45-3

5*5-9

16+4*9

 

 

- Яку дію треба виконати першою в першому прикладі? Чому?
- Як виконуємо дії в другому прикладі? (По порядку)

 

  1. Каліграфічна хвилинка

- Ось ми й дібралися до материка Південна Америка.
- Що ви знаєте про цей материк?
- Це Батьківщина картоплі, помідорів, шоколадного дерева, пальм. У Південній Америці протікає річка Амазонка. А також на цьому материку знаходиться найвищий водоспад у світі Анхель. Його висота 807 м, тож сьогодні число 807 ми запишемо каліграфічно.
- Відкрийте ваші зошити і запишіть число та класна робота.
- Відступіть одну клітинку вниз та одну клітинку вправо, поставте крапочку.
- Пропишіть число 807 каліграфічно до кінця рядка.

 

 

     3.  Математичний диктант

 а) Проведення математичного диктанту.

- Саме в Південній Америці Магеллан зробив зупинку. Тут зі своєю командою він зазимував.

- Щоб і нам безпечно «перезимувати», потрібно записати математичний диктант.

- Зараз один учень виходить до дошки, а всі інші працюють у зошитах.

- Відступіть одну клітину вниз і одну клітинку від полів і напишіть: Математичний диктант (М. д.)

- Дев’ятсот шістдесят дві тисячі п’ятсот сорок вісім; тридцять тисяч шістсот п’ятдесят п’ять; сто тисяч сто двадцять п’ять;  двадцять п’ять тисяч двісті; чотириста тисяч вісімдесят; дев’ятсот тисяч дев’ять; 47 одиниць другого класу і 50 одиниць першого класу; 8 одиниць другого класу  і 7 одиниць першого класу.

б) Перевірка математичного диктанту.

- Давайте зараз перевіримо відповіді. (962 548, 30 655, 100 125, 25 200, 400 080, 900 009,  47050,  8007)

III.    Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми будемо:  вчитись читати i записувати шестицифрові числа; множити і ділити їх на 10, 100, 1000 та здобувати нові знання. Тому що це все необхідно для нелегкої мандрівки − мандрівки життям.

IV.   Вивчення нового матеріалу

1. Колективне опрацювання нового матеріалу (за підручником)

- Відправляємось далі. Попереду – Тихий океан.
- Щоб подолати Тихий океан, потрібно поповнити корабель провіантом, склавши алгоритм множення i дiлення багатоцифрових чисел на 10, 100, 1000.
- Відкрийте свої підручники на сторінці 35 та подивіться на №233.
- Розгляньте перші два приклади.
- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?
- Скільки нулів треба дописати до числа справа, щоб помножити це число на 10?  (1 нуль)
- Розгляньте наступні три приклади.
- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?
- Скільки нулів треба дописати до числа справа, щоб помножити це число на 100?  (2 нулі)
- Розгляньте наступні три приклади.
- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?
- Скільки нулів треба дописати до числа справа, щоб помножити це число на 1000?  (3 нулі)

- Який висновок ми можемо зробити? (Щоб помножити число на 10,100, 1000, треба до числа праворуч дописати 1,2, 3 нулі відповідно до кількості нулів у числах 10,100 і 1000).

- Подивіться на №234.
- Розгляньте перші два приклади.
- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?
- Тож скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 10? (1 нуль)
- Розгляньте три приклади праворуч.
- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?
- Тож скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 100? (2 нулі)
- Розгляньте три приклади нижче.
- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?
- Тож скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 1000? (3 нулі)
- Який висновок ми можемо зробити? (Щоб поділити число на 10,100, 1000, треба у числа справа відкинути 1,2,3 нулі відповідно до кількості нулів у числах 10,100 і 1000)

2.  Робота в парах

-  Щоб закріпити набуті знання, попрацюймо в парах. У кожного є картка з прикладами. Спочатку розв’язуєте свої приклади, потім міняєтесь картками, розв’язуєте приклади товариша. Обмінюєтесь зошитами і робите перевірку.

Картки:

1) 2360 ∙ 100;  5600 : 100;
2) 1250 ∙ 10;    643000 : 1000

Перевірка в групах.

1) 236 000; 56 

2) 12 500; 643

3.  Фізкультхвилинка (електронна)

- А зараз хвилинка відпочинку.

V.   Розвиток математичних знань.

1. Робота за підручником
а) Виконання завдання №236, ст. 36
- Запишіть у зошиті «Приклади».
- Подивіться на номер 236.
- Можливо, хтось із вас бажає опинитись на уявному капітанському містку біля дошки і обчислити приклад з коментуванням.
- З нового рядочка записуємо перший приклад.
- На дошці потрібно записати лише відповідь, а ви в зошитах намагайтеся каліграфічно та швидко записувати приклади.
- Олівчиком можна вгорі записувати проміжні обчислення.
- Записуємо приклади в один стовпчик.

36000:100*10 = 3600
800*10:100 = 80
600*10*10 = 60000
180*100:10 = 1800
(260+140) : 100 = 4
(860 – 50) * 10 = 8100

б) Виконання завдання №235, ст. 36
- Подивіться на номер 235.
- Виконуємо цю вправу по варіантах.
- Перший варіант записує приклади на зменшення чисел 500, 6000 та 3800 у 100 разів.
- Другий варіант записує приклади на збільшення чисел 500, 10, та 9000 у 10 разів.

500:100 = 5
6000:100 = 60
3800:100 = 38
500*10 = 5000
10*10 = 100
9000*10 = 90000

2. Робота з таблицями

- Добре справились із завданням: нас приймають води Індійського океану.
- Індійський океан відомий значними запасами нафти і газу. Біля берегів ростуть корали, зустрічаються морські зірки. Піщані пляжі з прекрасними краєвидами приваблюють чимало туристів.
- В Індійському океані нас можуть захопити у полон пірати.
- Але у нас є можливість уникнути зустрічі з піратськими суднами, виконавши самостійно завдання.
- Кожен з вас отримав таблицю. Ви маєте заповнити таблиці, виконавши певні обчислення.

а

6

28

469

700

9650

а * 10

 

 

 

 

 

а * 100

 

 

 

 

 

 

b

2000

4500

6000

7800

9000

b: 10

 

 

 

 

 

b : 100

 

 

 

 

 

 

VI.   Підсумок уроку

  1. Підсумкова бесіда

- Ви гарно справились із завданнями, тому пірати більше не стоять у вас на шляху. Наша подорож підходить до завершення.
- Щоб потрапити в порт, треба підвести підсумки нашої подорожі.
- Що нового дізнались на уроці?
- Яка була тема нашого уроку?
- Тож скільки нулів треба дописати до числа справа, щоб помножити це число на 10? На 100? На 1000?
- А скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 10? На 100? На 1000?   

  1. Оцінювання
  2. Домашнє завдання
  • № 237, 238
  1. Прощання

 

docx
Додано
19 травня 2018
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку