Матеріал уроку допоможе продовжити роботу над осягненням ідейно – художнього змісту роману, аналізувати образи; розвивати навички формування власної думки про прочитане, робити висновки, виховувати високі моральні якості.
Тема: Чоловічі образи роману Л. Толстого «Анна Кареніна»
Мета: продовжити роботу над осягненням ідейно – художнього змісту роману, аналізувати образи; розвивати навички формування власної думки про прочитане, робити висновки, виховувати високі моральні якості.
Обладнання: тексти роману, підручники
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. Своєрідним автокоментарем до «Анни Кареніної» можна вважати праці письменника, створені вже після написання роману. В одній із них, в сьомій главі трактату «Сповідь» Толстой говорив, що в цивілізованої людини повністю втрачено уявлення про основи, необхідні для життя.
Що ж відбувається з героями роману з точки зору ставлення до питання про сенс життя? Адже кожна людина прагне щастя. Щастя пов’язане з сімейним життям, тому що життя людини починається в сім’ї . Ставлення до сім’ї , до шлюбу у героїв роману різне і сьогодні ми поговоримо про чоловічі образи.
ІІІ. Оголошення теми, мати уроку.
І. Формування умінь та навичок.
1. Робота в групах
Підготовка до аналізу образу героїв за планом:
1 група: Образ Степана Облонського .
2 група: Образ Олексія Вронського.
3 група: Констянтина Левіна.
4 група: Образ Олексія Кареніна.
2. Презентація результатів роботи в групах.
V. Рефлексія.
3. Бесіда.
- Як ви розумієте слова Толстого: «Довге життя нещасне, тобто таке життя, в якому зосталась обстановка щастя, а щастя, смисл життя втрачені?»
- Що означає порушення морального закону для людини? Чому постійне порушення морального закону Стівою Облонським не приводить його до катастрофи? Обгрунтуйте свою думку.
- Чим відрізняється ставлення до жінки в сім’ї Левіна від ставлення Вронського? Чому?
- Як ви розумієте що таке щастя? Чому Левін відчував насолоду від фізичної роботи?
- Чи страждає Каренін? Який шлях виходу він шукає із своїх ситуацій?
- З образами яких героїв тісно пов’язаний образ природи і що це символізує для героїв?
VI. Підбиття підсумків.
Вправа «Мікрофон»
VII. Домашнє завдання. Підготувати усний переказ роману від імені Анни Кареніної, Вронського чи Левіна (на вибір)