Урок на тему: "Чому природа потребує охорони".

Про матеріал
Урок у 2-му класі з інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Тема. Чому природа потребує охорони. Власна розробка.
Перегляд файлу

Урок у 2-му класі з інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

 

Тема. Чому природа потребує охорони.

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

узагальнити знання учнів про те, що обов’язком кожної людини є турботливе ставлення до природи; учити аналізувати, робити висновки на основі власних спостережень; розширити знання про екологію; розвивати почуття прекрасного та усвідомлення краси природи, як унікального явища в житті людини; виховувати дбайливе господарське ставлення до природи, як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Землю для нащадків, екологічну грамотність та усвідомлення того, що Земля – наш спільний дім.

  • Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати, доводити правильність певного судження та власної думки;

Комунікативна: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

Інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

Громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, формувати екологічне мислення.

Тип уроку: інтегрований урок.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова та читання, математика, мистецтво ( музичне).

Обладнання: відеопрезентація «Червона книга України», відеофільм «Природа благає про порятунок», таблиці з прислів’ями.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Перегляд відеофільму «Природа благає про порятунок».

  1. Актуалізація опорних знань.

Налаштування на сприйняття матеріалу.

Учитель:

Це крик природи. Наша планета помалу вмирає, вона опинилася в небезпеці. У двері будинку людства стукають лиха майбутніх екологічних катастроф. Люди забуваюсь, що за їхні помилки доведеться розплачуватися нащадкам.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель:

Я пропоную вам визначити тему уроку.

(Відповіді дітей)

                             Отже, тема уроку «Чому природа потребує охорони».

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Вступне слово учителя.

Почнемо ми наш урок із знайомства з чудовим оповіданням Василя Сухомлинського «Сергій та Матвій».

(Слухання оповідання).

Учитель:

Діти, який висновок ви зробили для себе, прослухав це оповідання?

( Відповіді дітей ).

Учитель:

Так, молодці. Не можливо бути байдужим до природи. Така байдужість може стати для природи великою небезпекою. А що потрібно робити для того, щоб не сталося екологічної катастрофи, про це ми поговоримо зараз.

  1. Складання «Асоціативного куща».

 

 

                      Економія

                               світла

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з підручником (с.131)

Яку загрозу для навколишнього середовища представляють зображені об’єкти?

  1. Узагальнення і систематизація знань.
  1. Знищення Лісів.

Ліс – це легені планети. 1 га лісу дає 3-4 тони кисня та поглинає 4-5 тони вуглекислого газу, він може профільтрувати 50-70 тон пилу. Але, незважаючи на це люди самі знищують природу (кожного дня у світі зникає 20 га лісу). Люди вирубують ліси тому, що це цінний ресурс, який приносить гроші. А чи знаєте ви, що одне дерево за 25 років дає стільки кисню, скільки необхідно для дихання трьох людей. 1 га лісу за годину поглинає стільки вуглекислого газу, скільки його утворюється при диханні двохсот людей.

Листя деяких дерев виділяє у повітря особливі речовини – фітонциди. Від них гинуть хвороботворні мікроби, збудники таких небезпечних хвороб, як туберкульоз, дизентерія, тиф. До таких дерев санітарів належать: береза, черемха, дуб, клен. Осика, сосна.  Ці дерева за 1,5-3 хв. Знищують всі хвороботворні мікроби. 1га лісу, де ростуть ялини, фільтрує 30 тон пилу за рік, сосновий бір – 37 тон.

Вчені пидрахували, що при дуже великих темпах лісозаготівельних робіт, навіть у багатих на ліси країнах, їх вистачить на 50-60років ( на відновлення лісів необхідно 100-200 років).

Також знищенню лісів можуть сприяти лісові пожежі ( не можна розпалювати багаття у лісах).

  1. Забруднення повітря викидами великих підприємств.

( Потрібно ставити очисні споруди на підприємствах).

  1. Учитель:

Те, про що піде наша подальша розмова, ви дізнаєтесь із загадки:

 

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає, Буває хмаркою вона

Сніжинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда, -

Звичайна, підкажіть… (вода).

 

Так, діти, це вода. А чи знаєте ви, якщо вода тече з крану, струєю, завдовжки із сірник, тоді за добу у каналізацію виливається 500 літрів води. Якщо вода капає з крану, виливається 60 літрів за добу. Забруднення води та її нераціональне виукористання може привести до глобальної катастрофи зростає дефецит прісної води. Тому ми повинні економно та бережливо ставитися до неї.

  1. Робота над прислів’ями.
    • Хліб-батько, вода-мати.
    • Куди вода тече, там травиця росте.
    •  Не знаємо ціни водиці доки не висохла криниця.
    • Пильнуй чисту воду, як свою вроду.
    • Де кінчається вода, там не буде життя.

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Відгадування загадки.

 

Учитель:

      Що ж ще потребує нашої з вами охорони? Відгадайте.

Де не ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

(Відповіді учнів)

 

Учитель:

Так, діти, це повітря.

Воно є необхідним, для існування всього живого на нашій планеті: людей, тварин, рослин.

 

  1. Робота у групах.

Учитель:

Поміркуйте!

Чому космонавти, які виходять у відкритий космос, водолази, які спускаються у морські глибини, вимушені одягати спеціальні скафандри?

(Відповіді дітей).

 

Учитель:

 

Повітря забруднюють, як природні чинники, так і господарська діяльність людини.

Наведіть будь ласка, приклади забруднення повітря господарською діяльністю людини.

(Відповіді дітей).

 

Учитель:

Найбільш шкідливим і надзвичайно небезпечним є забруднення повітря вихлопними газами автомобільного транспорту, викидами промислових підприємств.

Основні забруднювачі повітря у квартирах – це продукти горіння газу, на якому ми готуємо їжу, а також багато будівельних і оздоблювальних матеріалів.

Проблему охорони повітря від забруднення намагаються розв’язати всі країни світу.

 

  1. Робота в групах.

Учитель:

 

Допоможіть розв’язати проблему.

Учитель на уроці з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» попросив дітй розробити пропозиції, щодо охорони повітря свого населеного пункту. Коли учні навели свої пропозиції між ними виникла суперечка.

  • Перша група учнів запропонувала :

Зупинити всі фабрики і заводи. Припинити заготівлю деревини. Заборонити користування автотранспортом. Перетворити землю на один великий заповідник.

  • Друга група учнів висловила із цього приводу свою думку: 

Фабрики і заводи повинні мати вловлювачи пилу і шкідливих речовин. Транспорт необхідно зробити екологічно безпечним. У містах і навколо них потрібно створювати сади, парки, ліси.

 

Які заходи, на вашу думку, є більш ефективними?

Поясніть чому.

 

 

  1. Робота з підручником.

С. 131-132.

Учитель:

 

Діти, як ми можемо допомогти природі? Давайте спробуємо скласти свої правила допомоги.

( Відповіді дітей)

 

  1. Учитель:

Ще одним з найголовніших питань охорони природи, є питання охорони тваринного та рослинного світу.

Діти,  з метою охорони зникаючих видів тварин та рослин, як вам уже відомо, створено Міжнародну Червону книгу і Червону книгу України.  Ще одним важливим заходом збереження природи є створення заповідників – ділянок землі, де охороняється вся природа:

Рослини, тварини, ґрунти, повітря, вода. В Україні діють 17 державних заповідників.

( Перегляд відео презентації «Червона книга України»).

  1. Робота із зошитом на друкованій основі.

С.59: №1,2 (усно);

С.61;№5 (записати до зошитів).

 

  1. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Учитель:

Діти, який висновок ми можемо зробити для себе з нашого уроку?

(Відповіді дітей)

 

Учитель:

 

Так, молодці. Повітря, вода, ґрунт, рослини, тварини – це все те, без чого неможливе існування людини. Тому ми повинні охороняти природу, зберігати її скарби.

 

  1. Домашнє завдання.

Зробити презентацію «Чим я можу допомогти природі».
 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Гільберг Т.Г., 2 кл., Підручник, Ч.2.-Київ: Генеза, 2019.-144с.
  2. Типові освітні програми Нової Української школи. 1-2 та 3-4 класи.-Київ: Видавництво “Світоч”, 2019.-336с.

 

docx
Додано
3 вересня 2021
Переглядів
2196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку