Урок на тему "Дари сонця"

Про матеріал
Конспект уроку для вчителя 1 класу. Урок я досліджую світ на тему "Дари Сонця".
Перегляд файлу

Я досліджую світ 1 клас

ДАРИ СОНЦЯ

 

Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення світла й тепла для живої природи; учити спостерігати за висотою сонця, встановлювати найпростіші зв'язки між висотою сонця і кількістю тепла; сприяти формуванню в учнів потреби до цілісного пізнання світу;

 розвивати мислення, пам'ять, увагу, допитливість; розвивати вміння працювати в парах і групах; розвивати рефлексивні навички;

 виховувати любов до природи, пробуджувати інтерес до навколишнього середовища.

Обладнання: презентація Power Point, м'яч, картки-малюнки (смайлик, соняшник, сонечко-комаха), демонстраційний матеріал, цифри-картки, макет сонця, малюнки, фото сонця, кольоровий папір, ножиці, клей.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна, математична, мистецька.

 

Хід уроку

Ⅰ. Організаційний момент.

  1. Вітання 

                             (діти стають у коло)

Холодно зараз в лісах і лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

 

В коло швидко ми зберемось

І за руки всі візьмемось.

Дня хорошого нам всім;

І дорослим, і малим.

Один одного вітаймо,

Ну ж бо швидше починаймо.

                                           

Доброго ранку, доброго дня!

Класна родина, дружна сім'я.          (Махають долоньками)

Ми всі засвітим усмішки,

Такі великі усмішки.                        (Плескають у долоні)

Я – усмішка.                                      (Показують на себе)

Ти – усмішка.                                    (Показують на сусіда)

Нам весело разом!                            (Беруться за руки).

 

  1. Групове заняття.

 

Гра  Учитель кидає дітям м'ячик і промовляє слова, а діти підстрибують, якщо це назви живої природи, тупотять ногами, якщо це назви неживої природи.

Нежива природа — Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, гірські породи, ґрунт.

Жива природа - люди, тварини, рослини, гриби, бактерії, віруси. Це живі організми.

  1. Зворотний зв'язок з попереднім уроком.

-         Про що ми говорили на минулому уроці?

-         (Дізналися з чого складається Всесвіт).

 

  1. Обмін інформацією.

Хто однаково всіх любить?
Всіх однаково голубить?
Кожний тільки скоса гляне,
А обняти не дістане.
(Сонце)

          Гарне, добре, на всіх дивиться,

          А людям на себе дивитися не дозволяє.

          (Сонце)

-         Що вам допомогло відгадати загадки?

-         До якої природи належить Сонце?

    Вправа  «Мікрофон»

-         Що ви отримуєте від сонечка?

-         Чи можливе життя без сонця?

 

    Крісло автора.  «Якби я був сонячним промінчиком…»

 

-           Для жителів нашої планети велике значення мають сонячне світло й тепло. Якщо Сонце припинить світити, рослини загинуть, а людям і тваринам нічого буде їсти. Уся жива природа загине, замерзне у темряві.

Завдяки Сонцю нагрівається земля, вода морів, океанів, річок. А люди навчилися використовувати енергію сонця: використовують сонячні батареї.

   Сьогодні ми продовжимо свою подорож разом з сонячним промінчиком.

 

  1.  Розподіл на групи. Діти отримують картки з малюнками (1-смайлик,

2-соняшник, 3-сонечко-комаха)

 

II. Ознайомлення з новим матеріалом

  1. Оголошення теми та мети уроку.

    Сьогодні ми дізнаємось про Сонце та його значення для життя на Землі.

  1. Рефлексія.

«Знаю багато – хочу дізнатися більше»

(Діти прикріплюють свої картки до стенду).

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Робота в групах.

 

 Гра «Дари Сонця»

На дошці — невеличке сонечко.

Діти  повинні назвати, що сонечко дарує землі, (наприклад: тепло, світло, енергію, життя, красу, можливість зростання).

        (Усе назване дітьми записується на промінцях сонця.)

 

    Сонце — джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії сонячних променів. Сонце – величезна зірка, газова куля, що дає тепло і світло. Ця зірка найближча до Землі. Навколо нього рухається наша планета Земля. Сонячне проміння досягає Землі усього за 8 хвилин і 20 секунд. Це неймовірна швидкість! Нічого швидшого в природі не існує. Якби до сонця прокласти доріжку , то машиною її можна було б проїхати за 200 років. У його середині температура сягає 15 мільйонів градусів.

Уявіть собі, що станеться на Землі, коли б Сонце зникло?

 

  1.   Перегляд фрагменту мультфільму-казки К.Чуковського

 «Викрадене Сонце»

                    https://www.youtube.com/watch?v=DOs2Mzidtlc

 

    Що сталося на Землі без Сонця?                              Ⅰ група

    Чи можливе життя на Землі без їжі?                       ⅠⅠ група

    Що, окрім ґрунту, потрібно рослинам                    ⅠⅠⅠ група

для росту і розвитку?

 

    (3) Руханка

 

(4) Робота в парі.   Гра «День – Ніч».

На дошці 4 малюнка – (Сонце в різні пори року)

-          Завжди сонце однакове в природі?

-          Як залежить погода від висоти сонця?

-          Які емоції, який настрій у вас викликають ці малюнки?

 

(5) Слухання уривку аудіо казки  «Сонце, сонечко та соняшник»

         http://megaznaika.com.ua/kazka/sontse-sonechko-ta-sonyashnyk-iryna-prokopenko/

 

  1.  Робота за прослуханим твором

 

Гра «Карусель» (ХТО? ЩО? ЯКИЙ? ЧОМУ?)

- Яка пора року описується у казці?

- Хто є головними героями казки? Що ви знаєте про комаху сонечко?

- Що ви знаєте про соняшник? 

- Чому його та назвали?

- Чому образилось Сонце? Чим закінчується казка?

- Який висновок ми можемо зробити?

 

  1. Музична фізкультхвилинка

Н. Май  «Веселка»

 

  1. Робота в групах.

Складання Т-таблиці «Добре. Погано»

-         Сонце – це добре.

-         Сонце – це погано.

(презентація відповідей)

  1. Перегляд робіт із зображенням сонця.

Сьогодні ви створюватимете композицію під назвою «Сонце — господар неба».

-   Хто буде головною дійовою особою вашої композиції? Правильно, сонце. Тому воно має бути великим за розміром.

-  Якого кольору сонце?

Так, воно може бути жовтим, оранжевим та навіть червоним.

Перед початком роботи пригадайте правила користування ножицями та клеєм.

 8. Самостійна практична діяльність.

Створення композиції «Сонце — господар неба» з урахуванням

правил виділення головного в композиції (розмір, колір) в техніці аплікації.

ⅠⅠⅠ. Підсумок уроку.

Гра «Так чи ні?»

-         Сонце – це найменша зірка?

-         Сонце завжди гріє однаково?

-         Чи потрібне Сонце рослинам і тваринам?

-         Хмари затримують тепло сонячних променів?

-         У Сонця і цифри 0 – форма кола?

-         Цифрою 0 можна показати наявність Сонця уночі?

ⅠⅤ.  Рефлексія.

«Сонце творчості»

( на дошці прикріплене сонце без промінців, учням потрібно вибрати із різнокольорових промінців саме той, який він вважає потрібним)

Жовтий – урок пройшов корисно

Синій – досить непогано

Червоний – «чахлий», пропащий урок

 

Ⅴ. Щоденник вражень

-         Мені подобається, коли світить сонечко бо…

-         Сонечко радіє і …..

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 січня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку