Урок на тему «Ділові папери. План роботи»

Про матеріал

Матеріал містить розробку уроку україської мови у 8 класі на тему «Ділові папери. План роботи» за новою програмою. Для більш наочного розкриття теми ддодається презентація з теми

Перегляд файлу

Українська мова, 8 клас

 Розробка уроку на тему «Ділові папери. План роботи»

                                                                        Учитель української  мови

                                                                        та літератури вищої категорії

                                                                        Мотижинської  ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                                        Суздальцева Т.Т.

Мета: поглибити знання про офіційно-діловий стиль, звернути увагу на

сферу його вживання, основні види (жанри), функції стилю,

ознаки стилю, мовні особливості,

 навчити складати такі ділові папери, як план роботи;

 розвивати логічне мислення, відчуття стилю, культуру усного

й писемного спілкування, збагачувати словниковий запас

учнів;

виховувати правописну пильність.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: тести, комп’ютер.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

Як хочеш шити, то перш вузлика зав'яжи 

(народна мудрість)

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Оголошення теми уроку

2. Цілевизначення

Людині в житті часто доводиться мати справу з різними документами й складати їх. Щоб правильно оформити документ, треба мати уявлення про особливості його написання, знати відповідну лексику. На уроці ми поглибимо відомості про особливість офіційно-ділового стилю, форму документів, навчимося складати план роботи.

3.Спосіб аналогій. Пригадайте й опишіть ситуацію, коли вам чи вашим рідним (знайомим) доводилося складати якийсь документ (заяву, оголошення, договір, план роботи тощо).

Яку роль, на вашу думку, відіграють ділові папери в житті людей?

Епіграф нашого уроку: «Як хочеш шити, то перш вузлика зав'яжи». Як ви розумієте ці слова? ( орієнтовна відповідь: Перш ніж робити якусь справу, треба добре все обміркувати. І перший крок до результату, «перший вузлик»,- план.В основі будь-якої свідомої діяльності людини лежить план: з чого почати? що далі робити? до чого це приведе?)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Виконання тестових завдань з метою актуалізації знань (за слайдами ).

1. Сфера використання офіційно-ділового стилю мови — це:

А офіційне спілкування в державно-політичному, громадському й економічному житті;

Б громадсько-політична, суспільно-культурна, виробнича діяльність, навчання;

В наукова діяльність, науково-технічний прогрес суспільства, освіта.

2. До основних ознак офіційно-ділового стилю належать:

А образність, поетичність, естетика слова, експресія;

Б динамічність, інформаційність; політична, суспільна оцінка того, про що мовиться;

В документальність, стабільність, стислість, чіткість, сувора регламентація тексту.

3. До якого підстилю офіційно-ділового стилю належать накази, інструкції, розпорядження, довідки, заяви, звіти?

А  законодавчого;

Б дипломатичного;

В адміністративно-канцелярського.

4. Основною функцією офіційно-ділового стилю є:

А пізнання світу, повідомлення про результати досліджень, доведення теорій, систематизація знань;

Б повідомлення громадянам, установам і організаціям законів, постанов, розпоряджень та іншої офіційної інформації;

В активний вплив на читача, пропагування ідей, знань, здорового способу життя.

5. Назвати основні документи офіційно-ділового стилю.

6. Які мовні особливості є характерними для офіційно-ділового стилю?

 

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

 

Пояснення вчителя ( за слайдами)

Важливою для плану є рубрикація – правильний поділ на співмірні частини; додержання однотипного способу викладу всіх пунктів плану; точність і чіткість формулювань.

Практична робота ( робота в групах)

Ситуативне завдання класу: скласти план роботи  до Дня рідної мови

 ( Case-метод)

Приблизний перелік рубрик:

1. Підготувати книжкову виставку «О рідно мово, скарбе мій!»

2. Інформаційна хвилинка « Скарби рідної мови»

3. Виставка листівок

4. Конкурс на краще читання українських гуморесок «Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і п’янить»…

 

№ з/п

Зміст робти

Термін ввиконання

Відповідальний

Відмітки про виконання

 

 

 

 

 

Презентація  результатів роботи

V. Рефлексія

«Метод «Прес»

Пари працюють одночасно. Перед кожною парою стоїть завдання відповісти на поставлене питання:

1 пара- «Я вважаю, що план роботи-…»

2 пара- «… тому що…»

3 пара- «…наприклад,...»

4 пара- « Таким чином…»

VІ. Підсумок уроку

Самооцінювання учнями своєї роботи на уроці ( Додаток)

VІІ. Домашнє завдання

 1.  Завдання для всього класу.

 Доповнити план роботи

2. Індивідуальне завдання.

Скласти сенкан за темою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

1. Гончаренко С. Український педагогічний словник.- К.: Либідь, 1997.- 376с.

 2. Заболотний О.В., Заболотний В.В., Українська мова, 8 клас.- Киев:       Генеза.- 2016.- 221 с.

Інтернет –джерела

1. http://www/ioso/ru/distant/project/meth%20project/metod%20pro.htm

2. glazova.org.ua/content/category/manuals/6kl

3. www.calameo.com/books/0028232615cb5773dd40d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Картка для самооцінювання

з/п

 

 

Вид роботи

 Кількість балів,які поставив собі сам

 

Кількість балів,які поставив учитель

1.

Спосіб аналогій

 

 

2.

Робота з епіграфом

 

 

.3.

Виконання тестових завдань

 

 

4.

Практична робота

 

 

5.

«Метод «Прес»

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зінченко-Конарєва Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
33642
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку