Тема уроку: Динаміка образу Скруджа , причини його переродження
Мета – формувати компетенції: предметні (вдосконалювати навички аналізу тексту, характеристики героя, розкрити роль фантастичних образів у духовному відродженні Скруджа, вміння виразно читати, формувати гуманістичні ідеали – совісті, справедливості, милосердя, любові, виховувати повагу до християнських традицій; ключові: ( уміння вчитись, комунікативну: навички роботи в групі; інформаційну: навички робои з джерелами інформації).
Епіграф: Важливо не те, чи довго – а чи правильно ти прожив.
Сенека.
Обладнання. Підручник О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва, О. В. Орлова « Світова література» 6 кл., презентація до уроку,
Хід уроку
І Актуалізація опорних знань
- З яким твором познайомились на минулому уроці?
- Про яке свято там згадується?
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Слово вчителя.
На попередніх уроках ми ознайомилися з повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».
Різдво. Все починалося з Різдва. В ці дні кожна людина очікує на свято. Зірка Різдва посилає немеркнуче світло в наші душі, очищає їх; і душа потребує дива і вірить у нього.
Тому, мабуть, хочеться бути привітнішими, добрішими, чуйними, хочеться співати, робити добро. Ч. Діккенс писав: «Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх, - навіть у тих, хто не має ні грошей, ні долі, - таких самих людей, як вони самі».
- Діти, а що ви знаєте про Різдво.
(Використання прийому «мікрофон»).
Різдво змінило життя Ебенезера Скруджа і не тільки його, а й інших персонажів твору . Як і чому? Хто такий Е. Скрудж? Про це наша розмова на уроці.
ІІІ Оголошення теми і завдань уроку
ІVСприйняття нового матеріалу
Бесіда
- Хто головний герой твору?
- Як перекладається з англійської мови його прізвище? ( скнара)
- Як звали Скруджа? ( Ебенезер)
- Що вам відомо про його життя?
( - жив сам
Виписати в зошит риси характеру Скруджа.
Яку рису характеру підкреслює автор?
Які подорожі здійснив Скрудж у різдвяну ніч?
Робота в групах.
І група . Переказ подорожі з Духом Давнього Різдва і відповіді на запитання.
Проблемне запитання
ІІ група. Переказ подорожі з Духом Нинішнього Різдва)
Опишіть ставлення до Скруджа родини Кретчетів і родини племінника. ( текст)
ІІІ група. Подорож з Духом Майбутнього Різдва.
Завдання для учнів.
1 Сформулювати причини моральної деградації Скруджа.
( відсутність батьківського тепла, самотність, скупість).
2. Які уроки виніс герой із подорожей у просторі?
(Я все зрозумів. Я шануватиму в своєму серці Різдво і думатимему про нього цілий рік. Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім. Всі три Духи завжди будуть зі мною.)
3. Як же змінився Скрудж?
4 Назвати ознаки духовного переродження Скруджа.( слайд 11 )
5. Скласти план характеристики героя.( слайд 12 )
V Підсумки
1. Гра « Вірю – не вірю» ( слайд 13 )
2. Гра « Впізнай героя» ( слайд 14 )
3. Продовжіть речення
Я вважаю, що Скрудж заслуговує…
Я засуджую Скруджа, тому що…
Я вірю, що Скрудж…
Я співчуваю Скруджу, бо…
4. Що сподобалось на уроці?
5. Що запам’яталось?
Домашнє завдання.
Ст. 82-91
Використана література
Чередник Л. А. – Х. : Вид-во « Ранок », 2014.
Прилуцька гімназія №5 імені Віктора Андрійовича Затолокіна
Конспект уроку з теми « Динаміка образу Скруджа, причини його деградації
( Ч. Діккенс " Різдвяна пісня у прозі ")»
Підготувала і провела
учитель зарубіжної літератури
Прилуцької гімназії №5 імені
Віктора Анрійовича Затолокіна
Щербіна О. Б.
\
Прилуки 2018 р.