Урок на тему "Дистанційне навчання – технологія відкритої освіти. TurboSite"

Про матеріал

Тема уроку. Дистанційне навчання – технологія відкритої освіти. TurboSite.

Мета уроку.

Дидактична: ознайомити учнів з технологіями дистанційного навчання та середовищем створення електронних посібників і сайтів - TurboSite.

Розвиваюча: розвивати логічне та критичне мислення учнів, розширювати їх науковий світогляд, вдосконалювати технічні навички роботи з комп'ютером.

Виховна: виховувати культуру мовлення, зібраність, відповідальність.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Перегляд файлу

Дата:                               

Урок № 1\3

                                                     Клас: 11

Профільний рівень

Тема уроку. Дистанційне навчання – технологія відкритої освіти.

TurboSite.

Мета уроку.

Дидактична: ознайомити учнів з технологіями дистанційного навчання та середовищем створення електронних посібників і сайтів -

TurboSite.

Розвиваюча: розвивати логічне та критичне мислення учнів, розширювати їх науковий світогляд, вдосконалювати технічні навички роботи з комп’ютером.

Виховна: виховувати культуру мовлення, зібраність, відповідальність.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Методичне забезпечення: навчальний посібник «Основи візуального програмування» Л. Б. Кащеєв, С. В. Коваленко, С. М. Коваленко.

Програмне забезпечення: ресурс TurboSite.

Обладнання: проектор, презентація до уроку, картки з тестовими завданнями.

Структура уроку (40 хвилин) І. Організаційний момент (2 хвилини).

ІІ. Перевірка домашнього завдання (10 хвилин).

ІІІ. Актуалізація опорних знань (3 хвилин).

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хвилини).

V. Вивчення нового навчального матеріалу (15 хвилин).

VІ. Перевірка первинного засвоєння знань (5 хвилин).

VІІ. Підведення підсумків та повідомлення домашнього завдання                     (3 хвилини).

Хід уроку І. Організаційний момент.

Доброго дня! Займайте робочі місця та заходьте в свої акаунти. Запишіть в робочі зошити число, тему (Дистанційне навчання – технологія відкритої освіти. TurboSite) та класна робота.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Почнемо з перевірки домашнього завдання. Всі учні працювала над своїм проектом в групах. Кожну групу по черзі прошу коротко охарактеризувати середовище, в якому працювали, тему, цілі проекту, проблеми з якими зіштовхнулися, навички, які здобули.

Три групи учнів по черзі доповідають про свій проект.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні відповідають на запитання вчителя:

1.   Що ви розумієте під поняттям «електронний посібник» ? Яке їхпризначення ?

Орієнтовна відповідь:

Електронний посібник – це програмно-методичний комплекс призначений забезпечити можливість слухачам курсів підвищення кваліфікації самостійно або з допомогою викладача засвоїти навчальний курс або його розділ. Такий продукт створюється з вбудованою структурою, словниками, можливістю пошуку.

Електронний посібник може використовуватися для самостійного вивчення навчального матеріалу з певного предмета або поглиблення вивчення теоретичного курсу.

2.   Що вам відомо про дистанційне навчання?

Орієнтовна відповідь:

Це різноманітні курси, які учень може пройти навіть перебуваючи вдома.

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Знання отримані на сьогоднішньому уроці допоможуть вам в роботі над власними проектами, допоможуть вдосконалити навички створення електронних посібників.

V. Вивчення нового навчального матеріалу.

Потрібно відзначити, що саме стосовно розбудови повнофункціональної сучасної освіти актуальним для українських реалій є поняття «відкрита освіта» у своєму широкому тлумаченні – як освіта без бар’єрів, доступна усім охочим навчатися.

Істотні відмінності в інтерпретації поняття «відкрита освіта», а інколи цілковито незбіжні та навіть взаємосуперечливі його розуміння, пояснюються швидкими темпами впровадження ІКТ в освіту і змінами, які нині переживає освітня сфера, та наявністю у міжнародній фаховій спільноті різних підходів до проблеми. Так, для однієї з поширених інтерпретацій відкритої освіти головним є аспект доступності, відкриття можливостей долучитися до освіти соціальних груп, що досі такого доступу не мали. Однак існує ще одна важлива складова поняття відкритої освіти, яка наголошує на організаційних і технологічних аспектах цього явища. Саме вона видається найбільш значущою для України, відкриваючи можливості для оновлення і розвитку, підвищення якості освіти та ефективності навчального процесу.

До арсеналу технологій та інструментів відкритої освіти належать засоби забезпечення доступу до навчальних матеріалів (передусім, електронні бібліотечні системи), засоби візуалізації, інструменти колективної роботи з різноплановим освітнім контентом (зокрема, в рамках самого навчального процесу), а також широкий спектр засобів забезпечення сучасної дистанційної освіти – у першу чергу засоби аудіо- і відеозв’язку. До кола завдань, що можуть успішно вирішуватися за допомогою інструментів і методів відкритої освіти, також належить розширення можливостей для колективної роботи в рамках навчального процесу як на рівні вчитель-учень (зокрема, також і в дистанційній освіті), так і між учнями в рамках вирішення конкретних освітніх та наукових завдань).

В межах відкритої освіти ми можемо використовувати такий програмний засіб як TurboSite. Він дозволяють створити та опублікувати проект, створити електронний підручник, інтерактивні публікації в Інтернеті. При цьому можуть бути використані результати обробки, отримані в інших програмах, наприклад таблиці з Word, листи та діаграми з Ехсеl.

Поговоримо детальніше про електронні посібники та їх створення.

Електронний посібник має ряд принципових відмінностей від посібника, виготовленого типографським способом:

1.   Можливість мультимедіа;

2.   Забезпечення віртуальної реальності;

3.   Високий ступінь інтерактивності;

4.   Можливість індивідуального підходу до слухача.

Включення в структуру електронного посібника елементів мультимедіа дозволяє здійснювати одночасну передачу різноманітних видів інформації. Як правило це означає співвідношення тексту, графіки, анімації і відео.

Багато процесів і об’єктів в електронному посібнику може бути подано в динаміці їх розвитку, а також у вигляді 2-х або 3-х мірних моделей, що викликає у користувача ілюзію реальності зображуваних об’єктів.

Інтерактивність дозволяє встановити зворотній зв’язок користувача інформацією з її джерелом (викладачем).

Для інтерактивної взаємодії характерна оперативна відповідь і візуально підтверджена реакція на дію, повідомлення.

Електронний посібник має певні переваги перед традиційними видами посібників:

1.                  Вивчення матеріалу може бути не пов’язане з часовими рамками(аудиторними заняттями).

2.                  Дозволяє розвивати навички самостійної роботи слухачів.

3.                  Структура посібника допомагає встановлювати контроль надвивченням відповідних блоків тем.

Електронні посібники можуть мати додаткові можливості в порівнянні з паперовим варіантом. Однією із таких можливостей є використання гіперпосилань, за допомогою яких можливий швидкий перехід від однієї частини посібника до іншої.

Створення електронного посібника – це творчий процес. Однак необхідно дотримуватися відповідних вимог.

Основні вимоги до створення електронного навчального

посібника (ЕНП):

-                      структура ЕНП повинна мати складові, які забезпечують можливість ефективного досягнення цілей вивчення дисципліни;

-                      відкритість, інтерфейс ЕНП має бути відкритим для взаємодії зіншими інформаційними системами;

-                      сумісність, шляхом узгодження змістової частини ЕНП зміжнародними, державними і галузевими (освітянськими) стандартами;

-                      орієнтація інструментальних засобів на кінцевого користувача: ЕНПповинен бути простим у використанні і доступним для оволодіння людиною, яка має лише загальні навички роботи з комп'ютером;

-                      забезпечення прав інтелектуальної власності розробника та замовника

ЕНП.

Ми сьогодні зможемо створити електронний посібник за допомогою програми Turbo Site, який має вигляд сайту з оригінальним інтерфейсом та зручним меню.

Turbo Site - безкоштовна програма для створення сайтів і електронних підручників. Програма Turbo Site дає змогу створити HTML-сайт або електронний підручник з підтримкою коментарів, форми зворотного зв'язку, розміщення відео-файлів, тестів і іншими можливостями. Для створення сайту потрібно завантажити безкоштовно Turbo Site, вибрати цікаву тему оформлення, додати сторінки, заповнити інформацію про сайт, додати рекламні блоки, після чого сайт готовий. Це не вимагає взагалі знань з HTML або яких-небудь інших мов. Користувачам доступно 24 теми оформлення, з інтернету можна завантажити ще додаткові, якщо буде потрібно. Отриманий сайт можна розмістити на будь-якому сервері, в тому числі на безкоштовних хостингах. Він буде відкриватися коректно в будь-яких браузерах. Простота і універсальність - ось на чому засновані принципи роботи TurboSite.

VІ. Перевірка первинного засвоєння знань.

Тестування

Приклад картки для учня

1.

До арсеналу технологій та інструментів відкритої освіти належать:

А) Засоби візуалізації, інструменти колективної роботи з різноплановим освітнім контентом;

Б) Засоби забезпечення доступу до навчальних матеріалів, засоби візуалізації, інструменти колективної роботи з різноплановим освітнім контентом, а також широкий спектр засобів забезпечення сучасної дистанційної освіти – у першу

чергу засоби аудіо- і відеозв’язку;

В) Засоби забезпечення доступу до навчальних матеріалів (передусім, електронні бібліотечні системи).

2.

Відмінності електронного посібника від посібника, виготовленого типографським способом:

А) Високий ступінь інтерактивності, можливість мультимедіа, забезпечення віртуальної реальності, можливість індивідуального підходу до слухача;

Б) Забезпечення віртуальної реальності;

В) Можливість мультимедіа.

3.

До переваг електронного посібника над іншими видами навчальних посібників

А) Вивчення матеріалу пов’язане з часовими рамками

(аудиторними заняттями) ;

Б) Структура посібника не допомагає встановлювати контроль над вивченням відповідних блоків тем;

В) Дозволяє розвивати навички самостійної роботи слухачів.

 

відносять:

 

4.

Однією з додаткових можливостей електронних посібників в порівнянні з паперовим варіантом є:

А) Підтримка коментарів;

Б) Забезпечення прав інтелектуальної власності розробника та замовника ЕНП;

В) Використання гіперпосилань, за допомогою яких можливий швидкий перехід від однієї частини посібника до іншої.

5.

Програма

Turbo Site дає змогу створити електронний підручник з підтримкою:

А) Коментарів;

Б) Форми зворотного зв'язку;

В) Коментарів та форм зворотного зв’язку.

Відповіді: 1-Б, 2-А, 3-В, 4-В, 5-В.

Після написання тестів, учні здають роботи вчителю на перевірку.

Вчитель збирає роботи учнів.

VІІ. Підведення підсумків та повідомлення домашнього завдання.

Наразі ми з вами опрацювали більшу частину теоретичного матеріалу, а на наступному уроці ми безпосередньо перейдемо до створення електронного посібника засобами TurboSite.

Домашнє завдання: опрацювати статтю «Створення електронного підручника засобами SeKumBookStudio» з інформаційно-методичного вісника. Текст статті розміщений у вигляді відповідного документу в папках учнів на google-диску.

pdf
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку