Урок на тему. Диво – птах. Силует форми. Контраст кольору.

Про матеріал
Тема. Диво – птах. Силует форми. Контраст кольору. Мета: поповнити знання учнів про пташок та будову їх тіла. Розвивати мислення, мовлення, творчу уяву, вміння виконувати малюнок пташки. Виховувати любов і бережливе ставлення до пернатих друзів, любов до прекрасного, бажання творити своє, незвичайне.
Перегляд файлу

Тема. Диво – птах. Силует форми. Контраст кольору.

Мета: поповнити знання учнів про пташок та будову їх тіла. Розвивати мислення, мовлення, творчу уяву, вміння виконувати малюнок пташки. Виховувати любов і бережливе ставлення до пернатих друзів, любов до прекрасного, бажання творити своє, незвичайне.

Вид художньої діяльності: робота на площині

Методи, прийоми та види роботи: розповідь, бесіда, опис, пояснення.

Художні матеріали та приладдя: аркуш паперу, фарби, ємкість з водою. 

Обладнання :  малюнок лісу, Незнайка, малюнки птахів, звуки птахів,

Хід уроку

І. Організація класу.

1.1 Привітання

Добрий день, діти! На сьогоднішній урок нам потрібні фарби, щіточки, папір. Чи готові ви до уроку?

1.2 Повторення правил техніки безпеки чи правил роботи з художніми матеріалами.

Не залишайте довго свої пензлики у воді, бо вони зіпсуються. Якщо вона вам не потрібна то відложіть її в сторону. Слідкуйте за тим, щоб ваше робоче місце після роботи залишилося чистим. У вас на партах є тонований папір, він кольоровий тому при роботі з ним вам не потрібно фарбувати фон. Всю роботу розпочинаємо лише з дозволу вчителя.

1.3 Перевірка наявності необхідних матеріалів.

- А зараз перевірте, щоб у кожного на парті лежали кольорові фарби та пензлик, простий олівець та ластик.

2. Вивчення нового матеріалу.

2.1 Вступна бесіда.

А  зараз закрийте очі. (діти закривають очі, слухають голоси птахів, відкрити дошку, де зображений казковий  ліс).

Діти, що  на цьому малюнку зображено? (лісова галявина)

Тоді я запрошую вас на прогулянку до казкового лісу.

 А які птахи мають жити в казковому лісі? (незвичайні, чарівні.)

 2.2 Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 Так, на сьогоднішньому уроці ми будемо малювати казкових птахів, а потім, щоб наш ліс став живим, ми заселемо до нього наших диво – птахів.

  Наш урок незвичайний . Чому незвичайний? Та тому, що до нас на урок завітав наш добре знайомий казковий герой — Незнайко. Довідавшись про тему уроку, він приготував для вас декілька цікавих загадок про наших пернатих друзів. А ще він прихопив із собою малюнок із зображенням чарівного птаха. Наш Не­знайко не вміє добре малювати птахів, а тим паче незвичайних, чарівних, казкових, тому погоджується показати свій малюнок лише з умовою, якщо ви відгадаєте його загадки. Ось послухайте.

  • Відгадування загадок.

Прилетіли гості,

Сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Птахи)

 

Пташечка невеличка,

В неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та ж ця пташка невеличка

Називається ... (Синичка)

 

Крізь зимові заметілі

В сад наш птахи прилетіли.

Та такі червоногруді,

Ніби яблука повсюди

Хтось розсипав у дворі.

Звуться птахи ...   (Снігурі)

 

Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

І співаю під вікном.

Люди звуть мене ... (Шпаком)

Молодці, гарно справились із цим завданням. А тепер давайте подивимось на малюнок, що його приніс Незнайко. (Вивішується малюнок із погано виконаним зображенням пташки).

Яка на вигляд ця пташка — весела чи сумна? З чого це видно?

Так. Цей бідолашний птах засмучено сказав Незнайкові: "Який же я
казковий і чарівний птах? Я навіть не можу поворухнути головою, щоб
оглянутися. У мене зовсім немає крил і тому я не можу літати. Для цього
мені потрібно довго тупцювати на місці, переступаючи з ноги на ногу, щоб
повернути все тіло у протилежний бік. А голова велика — так і тягне мене
до землі, ледве тримаюсь на лапах. А хотілося бути незвичайним, красивим,
струнким, щоб вчасно уникнути небезпеки. Я хотів би, щоб мною
любувалися люди. Одним словом, хочу бути дивовижно чарівним птахом".

Діти, з яких частин складається тіло птаха. (Тулуб, голова, дзьоб,
очі, лапи, оперення).

А чого не вистачає на малюнку Незнайка?

Що можна сказати про розміри голови щодо тулуба? (Вона дуже велика,
а насправді у пташок голова маленька, кругла, а тулуб великий, овальний).

Коли ви будете малювати зверніть увагу на співвідношення частин тіла птаха.

2.4 Пояснення нового матеріалу.

Коли ми працюємо з тонованим папером велику увагу потрібно приділити контрасту кольорів.

Якщо папір теплих кольорів, то птаха щоб він виділявся потрібно зробити холодним кольором.

Потрібно підбирати такі кольори для птаха, які б виділяли його на малюнку.

 

 

2.5Демонстрування ілюстрацій із зображенням птахів.

Перед вами зараз малюнок диво-птаха, якого ви і будете малювати.

Придивіться, які кольори є на малюнку?(фіолетовий, чорний, червоний, зелений. )

Чим намальовано?(фарбами)

2.6 Інструктаж

А зараз, я розповім вам як правильно зобразити цей малюнок.

1. Розташовуємо аркуш паперу вертикально, для того щоб показати який у птаха гарний та великий хвіст.

2. Малюємо олівцем овал голови, контури тіла, шию, хвіст, крило, клюв.

3. Фарбами замальовуємо птаха, та фон.

4. Малюємо деталі хвоста, голови, пір’я.

5. Замальовуємо фон.

2.7 Закріплення інструктажу.

З чого починаємо роботу? (З композиційного розташування аркуша)

Чим проводимо лінії?(простим олівцем)

Що малюємо фарбами?( овал голови, контури тіла)

Практична робота

Самостійна робота учнів.

А тепер розташовуємо аркуш вертикально і починаємо роботу.

Оголошення критеріїв.Якщо ви правильно розподілили частини малюнку, намалювали контури птаха олівцем 7 балів.

Якщо ви намалювали контури птаха розфарбували силует птаха. 8 балів.

Якщо намалювали птаха повністю та розфарбували та оздобили фон. 9 балів.

Якщо ви правильно розподілили частини малюнку, намалювали контури птаха, розфарбували його повністю. 10 балів.

Якщо робота виконана правильно як зразок або краще, використані контрастні кольори 11 балів.

А щоб отримати 12 вам потрібно придумати власне ім’я нашому диво-птаху. 

Підсумок уроку.

Оцінювання робіт.

Перший ряд зараз виходить до дошки і показує свої малюнки.

А тепер другий ряд.

А зараз третій ряд.

Сьогодні ми з вами були чарівниками. Адже створили таких прекрасних диво – птахів

Вам подобається ваша пташка?

А пташка вашого сусіда?

Та чарівною ця пташка стане лише тоді, коли принесе радість не тільки вам, а й іншим. Подаруйте цих чарівних птахів вашим близьким чи друзям.

Для чого потрібно дотримуватися контрасту кольорів?(щоб малюнок не зливався з фоном.)

4.2 Прибирання робочих місць.

А зараз змагання між рядами: хто охайніше та тихіше прибере свої місця той і переміг.

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку