Урок на тему "Додавання до числа дев'ять одноцифрового числа з переходом через розряд. Розв'язування простих задач. Креслення відрізків.

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. Вивчення прийому додавання одноцифрових чисел частинами, з переходом через розряд.
Перегляд файлу

Тема. Додавання до числа дев’ять одноцифрового числа з переходом через розряд. Розв’язування простих задач. Креслення відрізків.

Мета. Вчити учнів прийому додавання одноцифрових чисел частинами, з переходом через розряд. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички. Виховувати уважність.

Обладнання: лічильний матеріал, таблиці.

 

Хід уроку

І. Загальнокорекційна частина.

1. Нервово-психічна підготовка.

Гра «Розмісти числа».

На дошці таблиця, на якій накреслені клітинки. Під клітинками числа 2, 4, 3, 1, 5. Завдання: розмістити в клітинках ці числа так, щоб сума була 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Організація учнів до роботи.

ІІ. Основна частина.

1. Повторення вивченого матеріалу.

1) Усний рахунок за таблицею (Додавання одноцифрових чисел до 10).

2) Знайдіть зайве число (12, 16, 9, 18, 14).

3) Лічба двійками до двадцяти.

4) Додавання числа 2 до непарних чисел (1, 3, 5, 7, 9).

— Чи вмієте ви додати число 2 до 9 (не вміємо!) Сьогодні ви навчитеся розв’язувати такі приклади. Розкладемо на два доданки числа 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 так, щоб першим доданком було число 1

 

2 = 1 +

3 = 1 +

4 = 1 +

5 = 1 +

6 = 1 +

7 = 1 +

8 = 1 +

9 = 1 +

2. Формування нових знань.

Додавання до 9 одноцифрових чисел з переходом через розряд. Діти беруть дев’ять паличок. Додають одну паличку, утворюють десяток, а потім додають ще одну паличку, що залишилася. Отримують число 11.

3. Робота на дошці і в зошитах.

9 + 2 = 11

1 + 1

9 + 1 = 10 + 1 = 11

Щоб виконати дію 9 + 2, потрібно другий доданок розкласти на два доданки так, щоб можна було перший доданок, число 9, доповнити до 10.

9 + 3 = 12

9 + 1 + 2 = 12

За цим зразком діти з поясненням додають до 9 інші числа, користуючись раніше складеною таблицею.

Фізкультхвилинка

4. Робота з підручником.

Самостійне розв’язування прикладів № 35, с. 53.

5. Розв’язування задачі.

1) Читання умови задачі учнем.

В Оленки було 9 кольорових листівок. Їй подарували ще 2 листівки. Скільки листівок стало у Оленки?

2) Аналіз задачі.

— Що означає число 9?

— Скільки було листівок? Запис на дошці.              Було – 9 листівок.

— Що означає число 2?

— Подарували 2 листівки. Запис на дошці.                 Подарували – листівки.

— Що невідомо в задачі?

— Невідомо, скільки стало листівок.                         Стало – ? листівок.

3) Запис задачі в зошит.

— Які ваші міркування щодо розв’язання задачі? (Діти пропонують свої міркування і записують розв’язок задачі та відповідь)

6. Геометричний матеріал.

Чебурашка отримав завдання накреслити один відрізок завдовжки 9 см, а другий на 4 см довший. Він не вмів визначити довжину другого відрізка, бо був неуважний на уроці.

— Подумайте, діти, як визначити довжину другого відрізка. Накресліть другий відрізок.

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумок уроку.

2. Нервово-психічне розвантаження.

Петрик піймав 9 карасиків, а Лесик тільки 2. Котик підкрався, хотів дістати рибку і перекинув відро з рибою в річку. Скільки всього рибок хлопчики принесли додому?

3. Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку