Вивчені випадки ділення на двоцифрове число. Розв’язування складених задач.

Про матеріал
Тема: Вивчені випадки ділення на двоцифрове число. Розв’язування складених задач. Мета: Закріпити вивчені випадки ділення на двоцифрове число. Розвивати пам’ять і логічне мислення. Виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

 

Тема: Вивчені випадки ділення на двоцифрове число. Розв’язування складених задач.

Мета: Закріпити вивчені випадки ділення на двоцифрове число.

      Розвивати пам’ять і логічне мислення.

      Виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: презентація «Морська подорож», підручник, зошит

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Вже дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Всі трудитись починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

- Зараз перевіримо домашнє завдання.

а)362 зачитайте знайдені частки.

- Поясніть спосіб розв’язку одного прикладу (на вибір учня)

 


36 : 12 = 3  (36:(6*2)=36:6:2=3)

54 : 18 = 3

72:18=4

60 : 15 = 4


б) 363 прочитати відповідь задачі

1) 18 : 6 = 3(кг) – в одній коробці;

2) 15 : 3 = 5 (к.)

Відповідь: потрібно 5 коробок.

3. Каліграфічна хвилинка

- Яке сьогодні число?(18)

- Записують число, класна робота.

- Що ви можете про нього сказати? (двоцифрове ,для його запису використовують цифри 1 і 8, складається з одного десятка і восьми одиниць, сусідами числа 17 є 19, воно парне, бо ділиться на 2 )

- Запишіть рядочок каліграфічно число 18.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми повторимо прийоми ділення на двоцифрове число і будемо розв’язувати  складені задачі.

ІV.Робота над темою уроку.

- Сьогодні в нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у морську подорож на кораблі. У команді всі розумні, сміливі і відповідальні. Тому, ви все подолаєте легко і весело.

«Морська подорож»

Слайд 1

1. Гра «Ланцюжок» (щоб наш корабель поплив ми повинні обчислити ланцюжок, діти ланцюжком хто знає відповідь піднімає руку і відповідає,усно)

7 × 8 – 2 : 9× 5 + 30 : 3 + 12 : 8 × 12 = 48

Слайд 2

2. Перша перешкода – пірати.

- Щоб пливти далі ми повинні виконати завдання 365 з використанням цеглинок лего скласти піраміду відповідей


 

16 + 16 = 32

32 : 4 = 8

8 : 4 = 2

      

2 × 9 = 18

18 : 3 = 6

6 +10 =16


- З цим завданням ви справились і наша подорож продовжується.

Слайд 3

3. Друга перешкода –восьминіг.

Обрати спосіб обчислення та знайти частку 366. (Письмово, самостійно, дівчатка перший стовпчик, а хлопчики другий). Перевіряємо за сайдом 3.


48 : 12 = 4

                  72 : 18 = 4

39 : 13 = 3

                  75 : 15 = 5

96 : 32 = 3

80 : 20 = 4

84 : 14 = 6

56 : 14 = 4


- Пропуск ми отримали і рухаємось далі.

Слайд 4

4. Третя перешкода – дельфін

Бесіда.

  • Збільшіть число 5 на 3. Скільки буде? (8)
  • Якою дією дізналися? (+)
  • Порівняйте у скільки разів 8 більше, ніж 2? (у 4 рази)
  • Якою дією дізналися? (:)

Задача 367. (Усно)

Читають задачу самостійно.

І – 27                                                       

ІІ - ? на 81більше, ніж перше          у ? більше

  • Яке перше число?(27)
  • Що сказано про друге число?(на 81 більше, ніж перше)
  • Яке запитання задачі?(у скільки разів друге число більше, ніж перше
  • Чи можливо одразу дізнатися у скільки разів друге число більше, ніж перше? (ні) Чому? (бо невідоме друге число)
  • Чи можемо знайти друге число? (Так)
  • Яку  дію слід виконати? (+)
  • Як дізнатися у скільки разів друге число більше за перше? (Більше число поділити на менше)

Перевірка задачі за слайдом 4

  1. 27 + 81 = 108  – друге число;
  2. 108 : 27 = 4 (р.)

Відповідь: у 4 рази друге число більше за перше.

V. Фізкультхвилинка.

(На комп’ютері).

Слайд 5

5.  Четверта перешкода – русалочка.

Задача 368. (Записують у зошити)

Читає умову задачі вчитель всі слідкують.

  • Про що йде мова у задачі? (про квартири у 9 поверховому будинку)
  • Скільки поверхів у будинку?(9)
  • Скільки було квартир у під’їзді? (63)
  • Чи відомо скільки заселили квартир? (ні)
  • Скільки квартир на кожному поверсі? (3)
  • Знаючи, що заселили по 3 квартири на одному поверсі, а було 9 поверхів, про що можна дізнатися? (Про  кількість заселених квартир у під’їзді)
  • Якою дією? ( Множення)
  • Який приклад? ( 3*9=27)
  • Знаючи що заселили 27 квартир, а всього квартир 63, про що можна дізнатися? ( Скільки вільних квартир)
  • Якою дією? (Віднімання)
  • Який приклад? ( 63-27=36 кв.)
  • Якою буде відповідь? ( Вільних 36 квартир)

Один учень записує біля дошки інші самостійно в зошити.

                                                 Було – 63 кв.

Заселили - ?, 9 п. по 3 кв.

Залишилось - ?

1) 3 × 9 = 27 (кв.) – заселили;

2) 63 - 27 = 36 (кв.)

Відповідь: 36 вільних квартир у будинку.

- Шлях нам відкритий і ми рухаємось далі.

Слайд 6

6. П’ята перешкода – риба-кит.

Задача 369. (записують у зошити)

Самостійно читають умову задачі

Колективний аналіз задачі.

  • Про що йдеться у задачі?  (про купівлю книжки і ручки Марійкою)
  • Скільки коштує книжка? (68грн)
  • Скільки гривень залишилося у Марійки, після того як вона купила книжку? (невідомо)
  • Що сказано про решту? (на 20 грн. менше, ніж вона заплатила за книжку)
  • Чи можемо ми дізнатися решту? (так)
  • Якою дією?(віднімання)
  • Скільки ручок Марійка купила на решту? (4 ручки)
  • Про що запитується в задачі? (яка ціна однієї ручки)
  • Щоб дізнатися ціну однієї ручки. Яку виконаємо дію? (ділення)

Запишіть розв’язання задачі самостійно.

Перевірка за слайдом 6.

 

 

Ціна 1 шт.

Кількість

Всього

Книжка

-

1

68 грн.

Ручка

?

4

?, на 20 грн. менше

 

  1. 68 – 20 = 48 (грн) – залишилось;

       2) 48 : 4 = 12 (грн)

Відповідь: одна ручка коштує 12 грн.

Шлях нам відкритий і ми рухаємось далі.

Слайд 7

7. Шоста перешкода – шкільний порт.

- Морська подорож закінчилася і нам потрібно зійти на берег. Але, щоб покинути корабель, ми повинні виконати ще одне завдання.

Відшукати  приклади з відповіддю 24 – показуємо зелену цеглинку і червону на інші відповіді.

120 : 6 = 20  60 – 60 : 6 =50                  42 : 6 -7 = 0

3 × 8 = 24                   16 : 2 + 16 = 24                 72 – 48 = 24

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Що повторили на уроці?
  • Що сподобалось?

VІІ. Домашнє завдання.

1. Розв’яжи рівняння 370.

2. Розв’язати задачу371.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку