Тема: узагальнюючий урок «Повторення таблиць множення та ділення. Визначення тривалості події. Дроби. Рівняння.»
Мета: закріпити знання учнів таблиці множення та ділення; визначення тривалості події; визначення дробу від числа, довести до автоматизму рішення рівнянь. Повторити правила: визначення тривалості події, знаходження дробу від числа, знаходження невідомого доданка, множника, діленого та дільника, знаходження периметру геометричних фігур. Навчити самостійності, швидкій роботі на уроці. Розвивати увагу, пам’ять, мислення, уяву, словниковий запас. Виховувати любов до природи й тварин, бажання вивчати математику, вміння застосовувати набуті знання на практиці.
Обладнання: роздатковий матеріал, ІКТ, ілюстрації, дошка, крейда.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Ви готові?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голівку вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Діти, давайте з вами пригадаємо, як називаються компоненти при додаванні, відніманні, множенні, діленні.
-Що означає «Збільшити у…», «зменшити на…», «збільшити на…», «зменшити у…».
-Які числа називаються парними?
- Що таке рівняння?
Як визначити трималість події?
- Добре, пригадали.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми побуваємо на гостинах у дядька Устима.
Що означає на гостинах? Що означає слово Устим?
- Сьогодні дядко Устим запрошує нас до себе в гості. Ви бажаєте цього?
(відповіді дітей).
-Але, маю вам сказати, що це дядько не простий, а з хитринкою. Він проведе вам екскурсію по своєму господарству і дуже просить вас йому в деяких справах допомогти.
Ну, що, готові?
(відповідь дітей).
Тож вирушаємо з вами на гостину. Уявіть, що вирушаємо о 9.00, а завершимо о 10. 00. Скільки ми будемо гостювати? Що потрібно визначити?
- Із самого початку, дядько Устим запрошує нас в свій розкішний фруктовий сад і просить нас допомогти йому зібрати урожай. Допоможемо?
- Прошу по черзі виходити до дошки і збирати в кошики фрукти,які вам подобаються.
- Молодці, рухаємося далі.
Це комора. Хто знає, що це за приміщення, для чого воно призначене?
(відповіді дітей).
- Ой, скільки тут мишей і кожна їсть сир із запасів дядька. Давайте ми з'ясуємо, з якої голівки сиру мишка їсть даний шматочок.
- Дуже добре.
- Дядько Устим гарний господар, зібрав багато огірочків, але засолити їх не встиг. Давайте йому допоможемо!?
- Молодці!
- Далі йдемо подивимося господарство дядька Устима. Ми бачимо курочок, а біля них годівнички. Як ви вважаєте, чим вони цікаві і що потрібно з ними зробити?
Так, молодці! Визначити периметр геометричних фігур.
- А що таке периметр?
ІV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
-Ой, які гарні поросятка, але на них щось написано. Що це?
(Відповідь дітей).
- Так, це рівняння. Що таке рівняння?
- А тепер дядько Устим, як гарний господар хоче вас пригостити. Для вас він приготував піцу та веренички. Бажаєте?
V. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
- Молодці, ви гарно попрацювали, і дядькові допомогли, і знання свої закріпили.
- Час прощатися із дядьком. Вам сподобалося?
- Оцінки за сьогоднішній урок ми обговоримо трішки пізніше.
- Тоня, Вова, Максим, Аліна – довчити таблицю; решта – ст. 16 в робочому зошиті.