Урок на тему: Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору

Про матеріал
Урок із зарубіжної літератури для 9 класу на тему: Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору
Перегляд файлу

Урок із зарубіжної літератури для 9 класу на тему:

Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів з біографією Джонатана Свіфта.
  • Розкрити історію написання та зміст І частини роману «Мандри Лемюеля Гуллівера».
  • Пояснити роль сатири в творі та основні проблеми, підняті Свіфтом.

Хід уроку:

1. Організаційний момент (2-3 хвилини)

Привітання учнів, оголошення теми уроку, формулювання цілей.

2. Вступна частина: Біографія Джонатана Свіфта (8-10 хвилин)

Подача основних фактів:

  • Народився в 1667 році в Ірландії.
  • Отримав освіту в Трініті-коледжі Дубліна.
  • Був впливовим письменником, сатириком і громадським діячем.
  • Брав участь у політичній діяльності, був членом партії торі.
  • Його найвідоміший твір «Мандри Лемюеля Гуллівера» побачив світ у 1726 році.

Запропонувати учням зробити короткий хронологічний список ключових подій із життя Свіфта.

3. Історія написання твору «Мандри Лемюеля Гуллівера» (10-12 хвилин)

  • Передумови написання: У 18 столітті Англія переживала політичні потрясіння. Джонатан Свіфт використовував свої твори для критики уряду, політики та суспільства.
  • Сатиричний характер: Свіфт використовує образ Гуллівера для висміювання людських вад, абсурдності соціальних відносин та політичної системи.
  • Перша частина роману розповідає про подорож до Ліліпутії, де мешкають люди дуже маленького зросту. Свіфт через це алегорично висміює політичну дріб'язковість і боротьбу за владу.

Поясніть учням, що хоча роман часто читають як пригодницьку літературу, він є глибокою сатирою на суспільство того часу.

4. Читання фрагментів І частини роману (10-15 хвилин)

Виберіть фрагменти, які ілюструють зустріч Гуллівера з ліліпутами, а також їхню політичну боротьбу. Разом із учнями обговоріть такі питання:

  • Що висміює Свіфт через образ ліліпутів?
  • Які людські риси підкреслює автор через взаємини героїв?

5. Аналіз проблематики твору (10 хвилин)

Задайте питання для обговорення:

  • Як Свіфт показує недоліки політичної системи?
  • Що автор говорить про владу та амбіції?
  • Як Свіфт висміює дріб'язковість людських сварок?

Висновок: Перша частина роману є критикою політики та суспільства, де конфлікти і амбіції людей часто виглядають безглуздо та смішно, як це демонструється через ліліпутів.

6. Підсумок уроку (5 хвилин)

  • Узагальнення інформації про життя Свіфта і головні ідеї його твору.
  • Заключна дискусія: "Як ми можемо провести паралелі між суспільством Свіфта та сучасним світом?"

Домашнє завдання:

  • Прочитати наступний розділ І частини «Мандрів Гуллівера».
  • Написати коротке есе на тему: "Що таке сатира і як вона проявляється у творі Свіфта?".

 

docx
Додано
13 вересня
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку