Урок на тему "Форми земної поверхні - гори"

Про матеріал
Надана розробка - конспект уроку географіі для 6 класу на тему " Форми земної поверхні - гори". Це урок засвоєння знань.
Перегляд файлу

Тема:  Гори

 

Мета:  формування предметних і практичних компетентностей;

 

            вивчити поняття «гори», будова гір; 

           

            навчити розрізняти гори по висоті, за віком, висловлювати свою 

 

            думку  і аргументувати її;

          

            розвивати навички роботи в контурних картах, з атласами,

 

           навички роботи  самостійно і в парах;    

 

           розвивати просторове географічне мислення,   допитливість;

 

           інтерес до природних об'єктів своєї Батьківщини;

 

           дбайливе ставлення до свого здоров'я.

                     

 Обладнання: мультимедійний  проектор, комп'ютер, плакат, контурні

 

                         карти, атласи, памятка « Правила поведінки в горах», бумажні

                        

                         пазли

           

                                         Хід уроку

      

I Організаційний момент (підготовка класу до уроку)

II Психологічна хвилинка:

       підніміть руку, будь ласка ті, хто має гарний настрій

          помашіть кистями рук ті, хто мене добре чує

          покачайте головою ті, хто мене добре бачить

      поплескайте в долоні ті, хто в цьому класі має хоч одного друга

Тепер ви готові до уроку і вам знадобиться спостережливість,   допитливість і доброзичливе ставлення один до одного.

III Мотивація. Епіграф до уроку.                                                

                                                           Краще гір можуть бути лише гори,                                                             на яких ти ще не бував.

                                                           В.С. Висоцький                                                              

            За словами письменника і мандрівника О. Раєвського « світ гір величний, таємничий, він проникає в тебе і назавжди змінює. Тут відчуття нескінченності часу, світ, де все змінюється і незмінно століттями. Місце - де єдина цінність - життя. Кожен, опинившись в горах не може залишатися байдужим до їх величі і краси. І щоб відчути незвичайність гір, побачити їх красу, випробувати силу і волю треба обов'язково відвідати цей дивовижний світ

     Сьогодні    ми    зробимо  невелику  прогулянку   в   світ   гір  і  можливо  в майбутньому  ви  обов'язково  відвідаєте гори  і знання сьогоднішнього урока вам будуть корисні.                                                                                                                 Скажіть, чи   є  серед  вас   учні, знання  про гори  у яких такі  ж  великі як це дерево (плакат, на якому зображено дерево, чагарник і трава)

 -  Підніміть руки у кого трохи знань на цю тему

 - Підніміть руки ті хто практично нічого не знає про це.

 Отже у нас є необхідність отримати сьогодні нові знання на уроці.                 IV Учні ставлять цілі і завдання уроку:                                                                                     

  • вивчити поняття «гори»
  • ознайомитись з будовою гір; 
  • розглянути відмінності гір
  • навчитися позначати гори на мапі
  • визначити значення гір
  • познайомитися з небезпеками, які трапляються в горах та як їх уникнути

VI Засвоєння нового матеріалу

       1. Знайомство з визначенням поняття "гори"  

          Використовується презентація:     

          Слайд № 1 - назвіть ключове слово у визначенні

  • відповідні ознаки цього поняття

    2. Будова гір (робота в парах) - складання пазлів і визначення частин гір   

          Слайд № 2,3,4 - долина    

                                   - хребти                              

                                   - гірське пасмо і т.д.

   3. Різноманітність гір

          Слайд № 5 - 11 з коментарями вчителя (Карпати, Гімалаї, Кавказ,  

                                     Уральські, Кримські гори, Альпи)

 4. Відмінність гір. бесіда:                                 

                              - чим відрізняються гори один від одного;                                                                         - які є гори за віком 

                              -  по висоті, 

                              -  за зовнішнім виглядом.

 

  5. У підручнику є класифікація гір по висоті. Самостійно записати в 3 

      стовпчика гори низькі, середні і високі і які приклади гір до них

      відносяться

  6. Відмінності гір за віком  

            Слайд № 12,13. бесіда:                                   

  • молоді гори високі або низькі   

-    які вершини гір у молодих                                                             -    які вершини у старих за віком 

                             -    які сейсмічні природні явища відбуваються в

                                 горах    

 7. Фізкульхвилинка. Гра (учитель називає гори: середні - діти піднімають    руки, низькі - опускають, високі - руки вгору)                                

 8. Робота з настінною фізичною картою.

            А) бесіда:                                    

                             - за допомогою чого зображають рельєф на мапах,                              - яким кольором позначають гори високі, низькі                              - як позначають форми рельєфу на котурни картах                               Б) вчитель показує гори на карті,                                                                                                                                                                                                                                                         В) учні працюють в атласах і в контурних картах наносять

                 названі форми рельєфу

 9. Фізкультхвилинка для очей, голови і  рук.                                                       10. Робота по рядах: відповісти на питання:

            I ряд – яке значення мають гори;

            II ряд – які моральні та вольові якості людей мають найбільше 

                         значення  в горах;

            III ряд – які небезпеки для людини можуть виникнути в горах.

11. Заслухати відповіді учнів

12. Роздати пам ятки з правилами поведінки в горах                                                       V Закріплення нового матеріалу.

      Завдання в ігровій формі. Бажаючи учні 9 - 10 осіб. Кожен отримує  картку з однією назвою вивчених гір, наприклад Альпи або Карпати. Учні шикуються в ряд, перед собою тримають назви гір. Учитель задає питання, учні виходять з шеренги вперед, показуючи відповідні гори. Залишені за партами учні можуть коментувати правильність відповідей.

Питання:

  • найвищі гори
  • гори нашої Батьківщини
  • низькі гори
  • середні
  • молоді
  • гори де нема сейсмічної активності
  • гори, розташовані в Євразіі і т.д.

VI Підбиття підсумків.    

Учитель звертає увагу учнів на цілі, які вони визначили на початку уроку і пропонує обговорити їх досягнення. Що вдалося, на що треба звернути увагу

при готуванні домашнього завдання, що було цікаво, що викликало труднощі

Питання до учнів: якщо б вам довелося їхати в гори, то куди б ви вирушили і чому?

VII Рефлексія

Учитель звертає увагу учнів на плакат ( дерево, кущ, трава) і пропонує вибрати кожному той обєкт, який відповідає його знанням про гори на

кінець уроку

 

VIII Домашнє завдання: вивчити ключові моменти параграфа;

 

                                          скласти кросворд, використовуючи назви

 

                                           вивчених гір ( за бажанням);

 

                                           скласти затвердження вірні і невірні( за бажанням)

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

                                       

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку