Урок на тему "Функція у = k/x, її графік і властивості"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Функція у =k/x, її графік і властивості". Матеріал містить розв'язані вправи з підручника та посилання на навчальні сайти.
Перегляд файлу

Урок № 28

Функція , її графік і властивості

Цілі:

 -навчальна: навчитися будувати графік функції , виділяти серед запропонованих функцій обернено пропорційні, відтворювати властивості обернено пропорційних функцій.

 -розвивальна: розвивати логічне мислення та інформаційні компетенції; вміння систематизувати та робити узагальнення.

 -виховна: виховувати інтерес до математики; сприяти розвитку в учнів пізнавальних здібностей.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність: план-конспект, мультимедійна дошка, ілюстрації до уроку.

Методи: словесні, наочні, практичні.

Форми: індивідуальна робота, колективна.

Хід уроку

I.Організаційний етап (1 хв)

Вчитель вітається з класом, з’ясовує хто відсутній

II. Перевірка домашнього завдання (2 хв)

Правильні відповіді виведені на екран проектора. Діти звіряють домашнє завдання з виконаним в зошиті. Вчитель перевіряє наявність домашнього завдання в зошитах.

III. Формулювання мети і завдань уроку (1 хв)

Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчати тему «Функція , її графік і властивості». Ми розглянемо цікаві вправи та завдання, пов’язані з цією темою та пригадаємо як розв’язувати рівняння графічним способом

IV. Актуалізація опорних знань (8 хв)

Для того, щоб пригадати терміни та поняття, які нам будуть сьогодні необхідні ми з вами розв’яжемо кросворд.

Отже, пригадаємо: область визначення – всі дійсні числа, крім 0;

область значень – всі дійсні числа, крім 0. Графік функції – гіпербола.

https://learningapps.org/display?v=p6igjgvpc21

V. Застосування знань (15 хв)

Переходимо до роботи з підручником. Виконаємо вправи:

391 (https://www.geogebra.org/m/frdp8ajq)

х

10

5

2

1

-10

-5

-2

-1

у

1

2

5

10

-1

-2

-5

-10

 

  1. Якщо х = - 2, то у = - 5;

якщо х = 2,5, то у = 4;

якщо х = - 1, то у = - 10.

  1. Якщо у = 10, то х = 1;

якщо у = - 4, то х = - 2,5;

якщо у = 2, то х = 5.

  1. Функція набуває від’ємних значень при

Функція набуває додатних значень при

№ 393

Графік оберненої пропорційності проходить через точку М( - 4; 12). Задайте цю функцію формулою.

Обернена пропорційність має вигляд Підставимо замість х і у координати нашої точки. Отримаємо

Отже, функція матиме вигляд

396(1) (https://www.geogebra.org/classic/v8n4hjyq)

Розв’яжіть графічно рівняння

Розіб’ємо наше рівняння на дві функції

та у  = 2

х

8

4

2

1

-8

-4

-2

-1

у

1

2

4

8

-1

-2

-4

-8

 

Відповідь: х = 4

(резерв №399)

VI. Підсумки уроку (10 хвилин)

Кахут

https://create.kahoot.it/details/3ebae892-4417-42fb-a54d-888e326380f1

або самостійна робота

Варіант 1

Прізвище, ім’я _____________________________________________________

1.Побудувати графік функції

х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

у

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За графіком заповнити таблицю

х

2,5

-1

 

 

-2

 

у

 

 

-5

6

 

4

 

3.Розв’язати графічно рівняння

 

Варіант 2

Прізвище, ім’я _____________________________________________________

  1. Побудувати графік функції

х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

у

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. За графіком заповнити таблицю

х

2,5

-1

 

 

-2

 

у

 

 

-5

8

 

4

 

  1. Розв’язати графічно рівняння

VII. Рефлексія (5 хв)

IX. Домашнє завдання (3 хв)

 Опрацювати параграф 12, розв’язати № 392, 396(1)

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 1. Раціональні вирази
Додано
25 січня 2022
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку