Тема: Графічний редактор. Інструменти графічного редактора та їх налаштування. Створення малюнку за допомогою геометричних фігур.
Мета: формувати поняття графічного редактора; ознайомити з інтерфейсом графічного редактора; формувати вміння працювати з елементами інтерфейсу програми; навчати створювати зображення за допомогою геометричних фігур.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
-Всі вже приготувались до уроку, налаштувались а роботу. Сподіваюсь всі будуть активними та уважними!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення правил поведінки за комп’ютером та в комп’ютерному класі
-Я буду називати правила, якщо вони правильні, ви плескаєте в долоні, якщо ні- сидите тихенько.
Працюючи за комп'ютером необхідно виконувати наступні правила:
-Молодці! Всі добре знають правила! Отже, тоді ми можемо починати наш урок
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-Відгадайте загадку
Він для фарби — незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе (Пензлик)
-А для кого пензлик є незамінним помічником? (для художників)
-А чи знали ви, що малювати можна не лише на папері ? Люди навчилися створювати малюнки на комп'ютері за допомогою графічного редактору.
ІV. Вивчення нового матеріалу
-Ми з вами будемо працювати в графічному редакторі Paint.
-Подивіться, які неймовірні малюнки можна створити
-Пригадаємо, як виглядає графічний редактор Paint та з чого складається
-Відкриваючи графічний редактор, ми бачимо панель інструментів та поле для роботи.
-У верхній частині знаходиться панель інструментів, палітра, геометричні фігури, та дії, які ми можемо виконувати.
-Якщо ви помилилися в певній дії, ви маєте змогу натиснути команду «відмінити», яка знаходиться у верхній панелі.
V. Засвоєння нових знань
Практичне завдання
-Сьогодні ми з вами будемо створювати малюнок за допомогою геометричних фігур. Я довго думала, що цікавого ми можемо створити. Відповідь схована в загадці, відгадайте її та дізнайтеся, кого ми будемо малювати.
Очі гарні, пишні вії.
Має дуже довгу шию.
Добре це, бо зручно їсти
Із дерев зелене листя.
(Жирафа)
-Так, сьогодні ми будемо малювати милого жирафа, але він буде незвичайний, а геометричний!
-Подивіться на картинку, який чудовий жираф, сподіваюсь, що ми всі зможемо створити власного!
-Відкриваємо графічний редактор. Ми почнемо з фону. На панелі обираємо пряму лінію в розділі «фігури». Проводимо горизонт. Зверніть увагу, що лінія має бути від початку до самого кінця. Коли ми провели лінію, на панелі інструментів обираємо «заливку», в палітрі натискаємо потрібний колір, та натискаємо на білий аркуш. У вас має вийти небо та земля.
-Наступним кроком буде створення самого жирафа. Подивіться на малюнок. З яких геометричних фігур він складається? ( прямокутник, трикутник, круг, овал) . На панелі обираємо необхідно фігуру, ми можемо задати контур, тобто обрати на палітрі колір. Заливкою розфарбовуємо тулуб та голову. Для того, щоб наші ноги були однаковими, ми малюємо одну, а потім натискаємо команду «виділити», виділяємо ногу та натискаємо праву кнопку миші, копіюємо та вставляємо.
-Залишається додати крапочки та очі, для цього використаємо кружечки. Вушка зробимо овалом. Хвостик можна намалювати самостійно за допомогою пензлика. Додаткові елементи так, як дерева, кущі та квіточки ви можете придумати самі.
-Ось такий жираф вийшов у мене, його звати Жувайлик, а як ви назвали свого?
VІ. Фізкультхвилинка, вправи для очей
-Наші очки втомилися, тому після роботи за комп’ютером ми з вам повинні виконати гімнастику для очей
https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg
-Цікавинки про жирафа (на слайді), якщо залишиться час
-Які факти вас вразили найбільше?
VIII. Підсумок уроку
-В якому графічному редакторі ми з вами працювали?
-За допомогою чого створювали малюнок?
-З чого складається верхня панель графічного редактора?
-Що вам найбільше сподобалося?