Художня література як вид мистецтва
Мета:
визначити роль художньої літератури як мистецтва слова, види мистецтва;
вміти відрізняти художню творчість від інших видів діяльності людини;
розвивати культуру зв'язного мовлення, увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати повагу до різних видів мистецтва та прищеплювати пізнавальний інтерес до наслідків власної праці.
Розробка містить конспект уроку з цікавими інтерактивними вправами, елементами теорії літератури на прикладі віршів Ліни Костенко. Дидактичний матеріал тематичного характеру (природа).
Слово – це найтонший різець... Вміти користуватися ним – велике мистецтво
В.Сухомлинський
Мистецтво – галузь людської діяльності, яка прагне до задоволення однієї з духовних потреб людини, а саме: любові до прекрасного.
Стоїть у ружах золота колиска.
Блакитні вії хата підійма.
Світ незбагненний здалеку і зблизька.
Початок є. А слова ще нема.
Ще дивен дим, і хата ще казкова,
І ще ніяк нічого ще не звуть.
І хмари, не прив’язані до слова,
От просто так - пливуть собі й пливуть.
Ще кожен пальчик сам собі Бетховен.
Ще все на світі гарне і моє.
І світить сонце оком загадковим.
Ще слів нема. Поезія вже є.
Ліна Костенко
Дощ полив, і день такий полив’яний.
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький кропив’яний,
Блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька,
Мокрі ниви, і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
Доганяє хмари у полях.
Ліна Костенко
Епітет – художнє означення, що підкреслює характерну рису, визначальну якість явища, предмета, поняття, дії (часто вживається у множині)
Порівняння – це пояснення одного предмета чи явища за допомогою іншого, подібного до нього
Персоніфікація – образний вислів, у якому ознаки істоти, людини переносяться на неживий предмет, явище. По-іншому – уособлення