Урок на тему: " Інсценізуємо вірші. Дощова осінь. А.Качан"

Про матеріал
Мета: удосконалювати вміння уважно й виразно читати вірші; знаходити слова в переносному значенні; вправлятися у визначенні часу, особи та числа дієслів; виділенні граматичної основи в реченні. Очікувані результати: - читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; - досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2-4]; - виражає свої почуття та емоції щодо прочитаного мовою мистецтва [4 МОВ 2-2.4-5] добирає та створює ілюстративний матеріал до художнього тексту [4 МОВ 2-2.6-1];
Перегляд файлу

Тема уроку: Інсценізуємо вірші. Анатолій Качан. Дощова осінь

Мета: удосконалювати вміння уважно й виразно читати вірші; знаходити слова в переносному значенні; вправлятися у визначенні часу, особи та числа дієслів; виділенні граматичної основи в реченні.

Очікувані результати:

- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

- досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2-4];

- виражає свої почуття та емоції щодо прочитаного мовою мистецтва [4 МОВ 2-2.4-5]

добирає та створює ілюстративний матеріал до художнього тексту [4 МОВ 2-2.6-1];

 

І . Вступ до теми.

1. Конструктивна вправа «Передбачення на основі опорних слів»

Робота в групах на картках.

Завдання:

За 1-2 хв. скласти маленьку історію з поданих слів,  2-4 речення.

Плащі, дощі, парасолі, тумани.

- Послухаємо, які історії у вас вийшли.

- Пропоную  вашій увазі вірш Анатолія Качана з  цими ж словами.

 

ДОЩОВА ОСІНЬ

Водить осінь хороводи

То із листя, то з дощів.

На прогулянку виходять

Парасолі і плащі.

 

Там розмову парасолі

Із плащами завели:

«Ах, як довго у неволі,

У темниці ми були.

 

Та вернулися тумани,

Задощило в небесах,                                            

-І ми знову у пошані,

Знов нас носять на руках».

 

І прийшли тоді до згоди

Парасолі і плащі,

Що найбільша насолода –

Це коли ідуть дощі.

                                    А.Качан

 

- Чим ваша історія наблизилася  до думок автора?

-  Історія кожного була унікальна, але сьогодні опрацюємо саме цей вірш.

 


ІІ. Читання та обговорення вірша

 1. Прочитати вірш Анатолія Качана «Дощова осінь».

 2. Розглянути фото у презентації. З’ясувати, чи можна його вважати ілюстрацією до вірша.

  3. Вправа 1.

  • Які картини ви уявляєте, читаючи вірш?
  • Які ілюстрації до вірша ви б намалювали?
  • Про що розмовляють парасолі і плащі?
  • Якого висновку доходять?

 

  • Цікавий вірш про осінь, коли навіть дощова погода по-своєму гарна.

У першій строфі ліричний герой розповідає про прихід осені, коли частішають дощі, а вітер відриває і носить листя ( «Водить осінь хороводи то із листя, то з дощів»). Дорослі у плащах з парасольками в руках поспішають по своїх справах, а дітвора залюбки полічить калюжі ( «На прогулянку виходять парасолі і плащі»).

У другій строфі наголошується, що часті дощі – одна із ознак осені, адже парасолі та плащі « довго у неволі… були».

У третій строфі передана радість і від змін ( «та вернулися тумани, задощило в небесах»), і від гармонії в природі ( «знов нас носять на руках»).

У четвертій строфі автор переконує читача, що в природи нема поганої погоди, нехай навіть бодай хтось один відчує, що « найбільша насолода – це коли ідуть дощі».

  • Знайти рими: дощів – плащі, парасолі – неволі, завели – були, тумани – пошані, небесах – руках, згоди – насолода, плащі – дощі.

ІІІ.  Завдання з мови

1. Вправа 2.

 Які дієслова використав поет, щоб розповісти про неживі предмети як про живі?

Знайти словосполучення з цими дієсловами (вони вжиті у переносному значенні).

Визначити час, особу, число кількох дієслів.

           2. Списати речення. Підкреслити граматичну основу.

На прогулянку виходять парасолі і плащі.

       ІV. Творчі завдання.

 1.Прослухати пісню на слова Анатолія Качана, музика Дмитра Суботенка.

https://www.youtube.com/watch?v=uuKwXZLCPt4

2.Караоке (вивчити і заспівати пісню).

https://www.youtube.com/watch?v=npmYTDPeTrM

 3. Сугестивна вправа «Я в образі…»

Сугестопедія (від лат. «сугесто» - навіювання)– педагогіка емоційного навіювання.

Індивідуалне завдання на закріплення матеріалу.

Виразне творче читання.

- Прочитайте цей вірш, як на мітингу на майдані

- Прочитайте цей вірш, ніби ви тікаєте від злочинця

- Прочитайте цей вірш, як колискову

 

3. Вправа 3.

Розподіліть ролі. Подумайте, з якою інтонацією, у якому темпі ви читатимете свої слова. Приготуйте реквізит: виріжте з паперу і розмалюйте парасолі та плащі. Проведіть репетицію і влаштуйте конкурс на найкращу інсценізацію вірша.

V. Підсумок уроку

Учитель показує учням останній кадр презентації, де записано критерії, за якими кожен учень перевіряє результати своєї роботи на уроці.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2023
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку