Фрагмент інтегрованого уроку: інформатика та історія України
Вчителі: Добровольська Інна Анатоліївна (вчитель інформатики), Торотухіна Аліса Олегівна (вчитель історії України).
Тема: Інтерактивний плакат, як засіб візуалізації навчального матеріалу під час проведення інтегрованого уроку
Мета: підвищувати рівень засвоєння навчального матеріалу, пізнавальну та розумову активність дітей, стимулювати зацікавленість учнів навчально – виховним процесом та підтримувати групові форми роботи, реалізувати на практиці особистісно – орієнтований підхід до навчання шляхом створення інтерактивного плакату, як засобу візуалізації навчального матеріалу.
Клас: 7 – А
Обладнання: комп’ютерна техніка, ілюстративний матеріал, інтерактивна дошка, інструктивна карта.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, історія України.
Форми організації роботи: індивідуальна, групова, фронтальна.
Тема з історії України: Русь – Україна за Я. Мудрого.
Тема з інформатики: Створення інтерактивного плакату до уроку засобами РowerРoint.
Учитель історії: Привітання. Доброго дня, шановні діти! Сьогодні, як ви вже здогадалися, у нас незвичайний урок. Наше видавництво «Школярик» отримало велике замовлення на рекламу від журналу «Історичний вісник». Ви - Редактори отримали кейс із завданнями на домашнє опрацювання. Завдання: підібрати фото, що асоціюються у вас із: історичний образ Ярослава Мудрого, розбудовою Києва та його правлінням, шлюбною дипломатія Ярослава Мудрого. Та запропонувати коментар до них.
Учитель інформатики: Так, і нашим помічником сьогодні буде комп’ютер. І ми продовжуємо з вами знайомитися та працювати з програмою РowerРoint.
Сьогодні на уроці ми будемо створювати інтерактивний плакат за допомогою презентації РowerPoint. У кожної групи редакторів є інструктивна карта роботи на уроці. У кожного працівника видавництва буде своє завдання, яке можна виконати спираючись на інструктивну карту.
Редактор 1
Обов’язки: Створити слайди-заготовки для роботи Редактора 2.
1. Відкрити папку Розбудова держави на флеш-карті, відкрити презентацію Розбудова держави, скопіювати картинки до слайду1 презентації: ПК Копіювати→На слайді ПК Вставити.
2. Розмістити ваші зображення так, як вам подобається.
3. Дублювати даний слайд: ПК на ескізі слайду→Дублювати слайд.
4. На другому слайді в меню Вставка вибрати Фігури→Прямокутник і заповнити ним весь слайд.
5. Тепер працюємо з фігурою Прямокутник: ПК на Прямокутник→Формат фігури→Заливка→Прозрачність виставити 50%.
6. Таким же чином вставити на слайд2 ще один прямокутник, але зробити його білим кольором: Засоби Малювання→Стилі фігур→
7. Додати до слайду2 на білий фон зображення Кнопка закриття документу, яка знаходиться в вашій папці. Зробити гіперпосилання на цій кнопці: ПК на зображення кнопки→Гіперпосилання → Місце в документі→Слайд1.
8. Дюблювати слайд 3 ще три рази (за кількістю зображень, які знаходяться на слайді1).
Редактор 2
Обов’язки: Вставити картинки до слайду та відповідний текст до нього.
9. Скопіювати перше зображення на білий фон слайду2 та зробити коментар до нього: відкрити текстовий документ Розбудова держави, вибрати відповідний коментар до даного зображеня, скопіювати його: виділити фрагмент тексту та ПК Копіювати, вставити поряд із зображенням на слайді2: ПК Вставити.
9. Аналогічно зробити слади 3,4,5 та додати до них інші зображення з вашої папки.
Коректор
Обов’язки: Зробити гіперпосилання на відповідні картинки.
10. Створити гіперпосилання на перше зображення слайду1: ПК на зображені→Гіперпосилання→Місце в документі→Слайд2→ОК.
11. Аналогічно зробити гіперпосилання з зображень слайду1 до відповідних слайдів презентації.
Головний редактор
Обов’язки: Зберегти документ на флеш-карту, віднести його вчителю та захистити свій інтерактивний плакат за допомогою мультимедійної дошки.
Учитель історії: Захист проектів.
Учитель історії: Придумайте до фото слоган «Я. Мудрий - ….»
Учитель історії: Підводячи підсумок уроку можна сказати, що інтерактивний плакат, який ви можете створити самостійно вдома, може знадобитися вам і на інших уроках, де ви можете продемонструвати ваші знання та ознайомити з ним інших людей.
Додаток 1
Історичний образ Ярослава Мудрого
Коментар до малюнків:
1 – Наділений дипломатичним хистом
2 – Наполегливий у поширенні християнства і державного будівництва
3 – Освічений і грамотний
4 - Провідник просвітництва у державі
Додаток 2
Розбудова держави
Коментар до малюнків:
1 - Окрасою Києва були Золоті ворота
2 – Переміг печенегів
3 - Софійський собор – перлина Києва
4 - Заснував міста Юр’їв та Ярославль
Додаток 3
Шлюбна дипломатія
Коментар до малюнків:
1 - Професійний дипломат
2 - Багатовекторні союзи