25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Урок на тему: " Історичне значення Національно - визвольної війни 1648 - 1657 рр."

Про матеріал
Метою даного уроку є систематизація і узагальнення знань учнів про причини, хід, наслідки і значення Національно-визвольної війни 1648-1657 рр.
Перегляд файлу

Тема уроку: Історичне значення Національно-визвольної війни 1648 – 1657 рр.

Мета уроку:

- систематизувати й узагальнити знання учнів про причини, хід, наслідки і значення Національно-визвольної війни;

- виховувати почуття патріотизму, поваги до борців за визволення країни від поневолювачів;

- сприяти формуванню в учнів інтересу до вивчення історії.

Тип уроку: повторювально – узагальнюючий урок

                                                            Хід уроку

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ.

ІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОКРЕМИХ ФАКТІВ, ПОДІЙ, ЯВИЩ.

1. Причини і характер Національно-визвольної війни

Бліц-опитування

Завдання учням:

- Визначте хронологічні рамки Національно-визвольної війни українського народу проти Речі Посполитої середини XVII ст.

- Назвіть основні причини війни.

- Визначте рушійні сили та характер Національно-визвольної війни.

- Назвіть етапи Національно-визвольної війни.

- Хто очолив національно – визвольну боротьбу?

2. Постать Б.Хмельницького:

- Складання історичного портрету-характеристики Б.Хмельницького.

- Робота в групах.

3. Перебіг подій Національно-визвольної війни

- Складання хронологічної таблиці.

Учні класу об’єднуються у три групи: перша група розглядає події 1648-1649 рр., друга – 1650- 1653 рр., третя – 1653 – 1657 рр.

- Робота із картосхемами найбільших битв Національно-визвольної війни, за якими учні мають визначити битви та описати їх перебіг.

4. Українська гетьманська держава

Гра – змагання

Завдання для гри:

- Яку територію охоплювала українська гетьманська держава на початковому етапі існування?

- Гетьманською столицею було місто…

- В чому полягала особливість цієї держави?

- Яким був найвищий законодавчий орган держави?

- В чиїх руках у державі зосереджувалася виконавча і судова влада?

- Яким був адміністративно – територіальний поділ держави?

- Хто належав до генеральної старшини?

- Посаду Генерального писаря за Б.Хмельницького обіймав…

- З якими державами мав дипломатичні відносини гетьманський уряд?

5. Зброя часів Національно-визвольної війни

Учні складають кросворд «Козацько – селянська зброя часів Національно-визвольної війни 1648-1657рр.»

6. Українсько – російська міждержавна угода 1654р. та її наслідки. «Березневі статті»

Учні характеризують основні положення «Березневих статей»

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПОНЯТЬ І ЗАСВОЄННЯ ВІДПОВІДНИХ СИСТЕМНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над основними і термінами теми. Словниковий диктант.

2. Відповідь на проблемне запитання:

 В чому полягало значення Національно-визвольної війни?

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

 

docx
Додано
30 травня
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку