Урок на тему ” Історичними стежками рідного краю ”

Про матеріал
Урок має мету навчити учнів показувати на карті межі Української держави, області, показувати міста Київ, Житомир, Новоград – Волинський, смт. Городницю; вчити працювати з контурною картою; розвивати інтерес до історії рідного краю, шукати крєзнавчий матеріал та вміти його представляти, створювати презентації, розповідати про основні події, що відбувалися в селищі та про видатних людей житомирщини, пояснювати походження назв населених пунктів та вулиць, на яких вони живуть;  зрозуміти і пояснити значення слів ” рідний край ”.
Перегляд файлу

Урок на тему ” Історичними стежками рідного краю ”  у 5 класі.

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  • показувати на карті межі Української держави, Житомирської області, міста Київ, Житомир, Новоград – Волинський, смт. Городницю;
  • нанести на контурну карту м. Київ, м. Житомир, м. Новоград - Волинський, смт. Городницю;
  • називати час заснування селища Городниця, та події пов’язані з історією селища;
  • розповідати про основні події, що відбувалися в селищі та про видатних людей житомирщини;
  • пояснювати походження назв населених пунктів та вулиць, на яких вони живуть;
  • зрозуміти і пояснити значення слів ” рідний край ”.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація, мультимедійна дошка, ноутбук, настінна карта, атласи, контурні карти, підручники.

Методи і форми навчальної діяльності: міні-лекція, бесіда, практична робота з контурною картою, “ Мікрофон ”, віртуальна подорож селищем Городниця, робота в парах. 

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент уроку.

Уточнення чи виконали учні випереджувальне домашнє завдання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На уроці ми будемо працювати з картою та контурною картою.  Дізнаємось про походження назв населених пунктів, вулиць, познайомимось з відомими земляками та подіями в житті селища.  Переглянемо презентацію                                 ” Туристичними стежками Городниці ”.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Показати на карті кордони нашої держави України.
  2. Показати на карті м. Київ, м. Житомир, м. Н-Волинський,                             смт Городниця.
  3. Яку історично – етнографічну назву має наш край?  Від чого походить ця назва?
  4. Як люди називають той край, де вони народилися, виросли, живуть?
  5. Нанести на контурну карту кордони України , міста Київ, Житомир, Новоград – Волинський, Городницю.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого  уроку  “ Історичними  стежками рідного краю ”. Відкрийте підручник на ст. 62  прочитайте вислови Г. Сковороди та П. Тичини і попробуйте пояснити ці вислови.

“ Мікрофон ” -  всі бажаючі можуть його взяти і висловити свою думку щодо прочитаних висловів.

А що для вас означає рідний край? 

 Як називають людей, які забули де їхнє коріння?

      Наш край в історичному часі. Розгянемо  події нашого селища від перщої писемної згадки до сьогодення ( демонструється хронологічна таблиця на слайді презентації ). Учням пропонується записати дати, які  їм найбільше запам’яталися.

     Чи можна вважати першу писемну згадку про селище відліком його існування?

      Враховуючи  археологічну  знахідку  ” Городницький скарб ”  та попередню розвідку археологів на території  парку селища можемо говорити про те, що селище існувало в Х ст.

       Історія краю у назвах.

 Працюємо в парах.  Учням пропонується обговорити походження назв населених пунктів та вулиць. Метод ” Мікрофон ” .З кожної пари один учень розповідає про походження назви вулиці, на якій живе. Інший учень розповідає  походження назв  населених пунктів   Житомир,  Зв’ягель (Новоград - Волинський ), Городниця, Лучиця, Дубники.

        Історія краю в особах.

  Назвіть відомих земляків. Учням демонструються слайди з презентації  про відомих земляків Л. Українки, М. Рильського, С. Корольова, Б.Лятошинського, Н. Матвієнко, О. Зінченко та інших.

Учнаям як підсумок вивченого пропонується переглянути презентацію            ” Туристичними стежками Городниці ”.

V. Закріплення вивченого. Підсумок.

1. Про що ви дізналися на уроці?

2. Що для вас є рідний край?

3. Поясніть на вибір походження населеного пункту.

4.Назвіть відомих земляків.

5. На основі презентації, що ви можете сказати про участь городничан            в історичних подіях нашої країни.   

6. Чи виконали ми заплановане на урок?

7. Хто гарно працював на уроці?

8. Чи сподобався вам урок?

   VI. Домашнє завдання. Вивчити параграф 9. Дізнатись чим займалися жителі Городниці та навколишніх сіл.                                                                                                                                                                        

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку