Урок на тему: "Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті

Про матеріал

Тема уроку. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті

Мета уроку:

  • навчальна – поглибити знання учнів про І.Франка, розпочати роботу над ідейним змістом твору «Захар Беркут»;

розвивальна – розвивати культуру зв'язного мовлення, вміння виразно читати;

виховна – виховувати почуття поваги, любов до рідного краю, народу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет І.Франка, виставка творів письменника,

підручник.

Методи, прийоми і форми роботи: «Незакінчене речення» ,прийом «Знаємо-Хочемо дізнатися – Дізналися», робота в групах, робота з асоціаціями, «Мікрофон – 2».

Перегляд файлу

Клас –

Дата:

Тема уроку. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті

Мета уроку:

навчальна поглибити знання учнів про І.Франка, розпочати роботу над ідейним змістом твору «Захар Беркут»;

           розвивальна – розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння виразно читати;

           виховна – виховувати почуття поваги, любов до рідного краю, народу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет І.Франка, виставка творів письменника,

        підручник.

Методи, прийоми і форми роботи: «Незакінчене речення» ,прийом «Знаємо-Хочемо дізнатися – Дізналися», робота в групах, робота з асоціаціями, «Мікрофон – 2».

 

Хід уроку

І. Актуалізація. З’ясування ступеня емоційної готовності учнів до уроку. Технологія «Смайлики».

ІІ. Цілевизначення уроку

  1. Повідомлення теми уроку.
  2. Передбачення щодо змісту твору.

«Незакінчене речення»: «Я думаю, що «Захар Беркут» - це твір про…»

  1. Робота із картками цілей та визначення власних цілей.

ІІІ. Побудова знань.

1.Учитель: Сьогодні ми будемо знайомитись з творчістю І.Франка. Але ми вже  знаємо деякі відомості про цього письменника, бо  вивчали його в попередніх класах. Пригадайте , що ви знаєте, обговоріть з товаришем по парті і заповніть  у таблиці   дві перші колонки.

                               Відомості про І.Франка

      Що знаємо?    

 Про що хочемо дізнатися?

     Про що дізналися?

 

 

 

 

       Учитель: А зараз  під час мого повідомлення про Івана Франка заповніть третю колонку.

2. І.Франко. «Захар Беркут». Історична основа твору.

       Учитель. Одним із відомих творів Івана Франка є повість «Захар Беркут». Історія написання твору є цікава. Редакція журналу «Зоря»    в 1882 році оголосила великий конкурс на кращий історичний твір.

І письменник бере  участь у цьому конкурсі. Майже шість тижнів  працював Іван Франко над твором у своєму рідному селі Нагуєвичах.

Повість була написана у 1882 році, а  вже у 1883 році була опублікована у журналі. У своєму творі письменник використав короткі відомості з Галицько – Волинського літопису про вторгнення  монголо-татарських полчищ у Русь, їхній перехід через Карпати.

Дійові особи твору такі як: монгольська навала, бегадири Пета, Бурун-

да були насправді, а інші художні образи    Тугар Вовк,  Захар Беркут,  Мирослава, Максим – створені письменником.

3.Тема твору: розповідь про те, як волелюбний народ Руської землі боронив   свою батьківщину від монголо-татарської навали.

Ідея твору: возвеличення мужності, патріотизму, вміння долати перешкоди; засудження зради, жадності, збагачення за рахунок інших.

Основна думка твору: сила народу – в єдності, підтримці, повазі одне до одного.

Жанр: історична повість.

Теорія літератури.

    Історична повість – епічний твір середнього розміру, в якому  зображені як історичні події, особи, так і створені письменником художні образи потягом тривалого або важливого за подіями часу.

   В повісті є багато застарілих слів (архаїзмів) і діалектизмів, які надають творові історичного колориту.

 ( Учні роблять записи до літературознавчого словника.)

  1. Робота в групах за кольором.

1 група. Опрацювати І розділ твору. Визначити тему, ідею та основну 

             думку. Скласти композицію  розділу, заповнивши картку:

Експозиція

 

 

Зав’язка

 

 

Розвиток дії

 

 

Кульмінація

 

 

Розв’язка

 

2 група. Опрацювати ІІ розділ твору. Визначити тему, ідею та основну 

             думку. Скласти композицію  розділу, заповнивши картку.

 

  1. Представлення результатів роботи (по одному представнику від групи).

ІV. Консолідація.

1.Закріплення знань, умінь та навичок.

Асоціативний   диктант.

Завдання: записати сова, що асоціюються з героями твору.

Палка натура, хоробрість , доброта, сміливість, гордість, чарівність,  сила, скромність, тендітність, дитям гір, мужність, винахідливість, вірність, спритність.

2. Рефлексія і оцінювання.

А)Чи справдились ваші передбачення щодо твору «Захар Беркут»?

«Мікрофон – 2».

Б) Рефлексія настрою.

В) Самооцінка та взаємооцінка.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати ІІІ та ІV розділи повісті.

Індивідуальне завдання: підготовити тестові завдання до І та ІІ розділів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
4046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку