Урок на тему "Ким працюють мої батьки. Формування навичок усної взаємодії"

Про матеріал

Урок розроблений на тему "Ким працюють мої батьки. Формування навичок усної взаємодії" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ з метою розширення знань учнів про різноманітність професій та збагачення словникового запасу.

Підручник "Family and Friends 1". Автор-Наомі Сіммонс. Видавництво- Oxford University Press

Перегляд файлу

2A клас

07.11.2022

           План-конспект уроку

Тема: Ким працюють мої батьки. Формування навичок усної взаємодії

Мета: створити умови для повторення та активізації у мовленні здобувачів освіти вивченої лексики з теми «Jobs», вивчення правил вживання займенників She/He; сприяти розвитку навичок зорового сприймання та сприймання на слух, формування навичок усної взаємодії та писемного продукування, формування мовної здогадки, уваги, впливати на розуміння важливості професій.

Очікувані результати: на кінець уроку учні уміють ідентифікувати більше назв професій, вміти називати професії членів своєї родини, використовуючи займенники She/He.

Ключові компетентності: комунікативність (здатність спілкуватися рідною  та іноземними мовами), соціальна і громадянська компетентності, навчання впродовж життя.

Обладнання: підручник для 2 класу Family and Friends 1 (авт. Наомі Сіммонс), відео, дошка Jam board, тематичні малюнки, гра ‘Jobs and occupations’, презентація.

Хід уроку

  1. Початок уроку
  1. Greeting

T: Hello everybody!

    How are you?

    Where do you live?

    Where are you from?

    What nationality are you?

 

  1. Phonetic drill.

https://www.youtube.com/watch?v=9q-bPLcmPnQ

Children watch, listen to the video and repeat the words to the sound of sh.

  1. Vocabulary revision. Guessing game.

https://www.youtube.com/watch?v=ptZKKmydpc4&t=30s

Students watch the video and guess what profession is in the photo.

  1. Presenting the subject and the objectives of the lesson

T: So how do you think what topic of our lesson is. Yes, you are right. The topic of our lesson is Jobs. Today we’ll revise how to name different jobs in English, revise how to use pronouns She and He, develop the reading, listening, writing and speaking skills. We’re also going to play a game and have fun!

  1. Основна частина уроку
  1. Speaking

Pre-speaking

Students watch the video, listen and sing a song “What do you want to be?”

https://www.youtube.com/watch?v=eejZ4UvMqoc

Speaking

T: What do you want to be?

Ss: I want to be a … .

Post-speaking

Now I am sure that we are the most beautiful nation with such cosmeticians, makeup artists, pizzaiolas and reporters.

  1. Physical warming up.

Move! | Dance Song for Kids | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=VsgpUHUYuJI

  1. Listening. Reading

Pre-Listening

T: Look at the screen! What letter is it?

Ss: Letter S.

T: What letter is it?

Ss: Letter H.

T:What sound do they give together?

Ss: Sound sh.

T: Well done! Let’s complete the word with the help of letter E. Who can read the word?

Ss: She.

Listening. Reading.

T: That’s right! So when we talk about a girl and a woman we use she. When we talk about a boy or a man we use he. Now watch and listen the video and sing a song “What do your parents do?” together!

https://www.youtube.com/watch?v=fApbDZP9C-w

T: Now go to the link that I sent you in our chat and work in pairs. Read the sentences and match them with pictures.

Students work in pairs and evaluate each other.

Post-listening

T: What new jobs do you know?

Ss: Sapper, clerk

  1. Speaking

Pre-Speaking

T: Now I would like to know what do you parents do? So when we talk about a mother or a grandmother we use she. When we talk about a  father or grandfather what do we use?

Ss: He.

Speaking

T: That’s great! What does you father/mother do?

            Ss: She/ He is a … /

            Each students answer the question.

            Post-Speaking

            T: Your parents have so important jobs for our country Ukraine. You should be proud   of them.    

  1. Writing      

          Pre-Writing

T: Open your WB to page 35 ex.2. Read the jobs words.

Students read in turns.

Writing

T: Now have a look at ex.3. Our task is to write about your parents’ jobs.

Children complete the questions.

Post-Writing

Students read the sentences in turns.

 

  1. Кінець уроку

 

  1. Summarizing, self-assessment

T: Assess yourselves by choosing the smiley. The happiest smiley– well done, happy smiley – good job, unhappy– so-so

T: You were very active today. Thank you for you work. I am proud of you. Good-bye! Have a nice day!

 

 

 

               

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня 2023
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку