Урок на тему : Кліматичні показники: температура,опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл по території України. Кліматична карта. Практична робота №5: Виз

Про матеріал
Матеріал уроку містить методичні прийоми групової роботи з дітьми із застосуванням новітніх технологій
Перегляд файлу

Відкритий урок з географії  у 8 класі

 

Підготувала

Учитель географії

Краснопільської ЗОШІ –ІІІ ступенів

Березанського району

 Миколаївської області

ТІЩЕНКО ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА

 

ТЕМА УРОКУ :  Кліматичні показники: температура,опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл по території України. Кліматична карта. Практична робота №5: Визначення вологості повітря за заданими показниками.

МЕТА :навчальна: сформувати поняття «коефіцієнт зволоження», «вологість повітря»; оцінити характер розподілу температури та опадів на території України; продовжувати формувати навички роботи з географічними картами;

розвивальна:   розвивати логічне мислення, просторове уявлення,вміння  робити висновки і аналізувати; вміння працювати в команді;

виховна: виховувати інтерес до вивчення предмету, зацікавленість наукою, уважність, працелюбність, організованість.

Обладнання : підручник , кліматична карта України, атласи, комп»ютер, м/д проектор, роздатковий матеріал, презентація , зошити з практичних робіт .

Тип уроку: урок- дослідження

Очікувані результати : учні зможуть

  • Називати основні кліматичні показники, типи клімату;
  • Пояснювати дію кліматотвірних чинників;
  • Характеризувати кліматичні показники в межах України;
  • Визначати за кліматичною картою особливості розподілу температури повітря, опадів;
  • Порівнювати особливості зволоження різних частин України
  • Навчитися визначати вологість повітря за заданими показниками

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній:

  • Володіння при спілкуванні державною мовою
  • Екологічна безпека та сталий розвиток : розуміння необхідності охорони атмосферного повітря
  • Здоров»я та безпека: розуміння наслідків погодних умов на самопочуття та безпеку людини

 

ХІД   УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

За вікном уже зима. Стало холодно. Але нас найкраще зігріють наші посмішки. Посміхніться один одному, щоб налаштувати-ся на доброзичливий лад і побажайте один одному успіхів у роботі.

Діти, до нас завітали вельмишановні гості. В народі кажуть : «Добрий гість – дому радість». Привітайтеся з нашими гостями і подаруйте їм свої ніжні посмішки.

Девіз нашого уроку :

« Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися , а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.»

 ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

Діти, щоб актуалізувати наші знання з даної теми і згадати що ми вивчали на попередньому уроці, пропоную зіграти в гру «Географічна драбинка». Правила цієї гри дуже прості: на екрані ви бачите драбину, кожна сходинка якої має назву. Щоб піднятися на верхню сходинку треба дати визначення поняттю нижньої сходинки.  Відповідати ви будете усно, а щоб було видно, що ви готові відповідати , ви маєте підняти сигнальну картку ( кольорові картки на партах). А щоб зафіксувати вашу правильну відповідь і отримати бали, я вам буду роздавати фішки. В кінці уроку ми порахуємо кількість балів і визначимо хто найкраще виконував свої обов»язки, як дослідник. Бажаю вам успіхів, поважайте один одного, не викрикуйте, будьте терплячими і доброзичливими.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

На минулому уроці ми розпочали нову тему «Клімат України». Перед тим, як буде оголошено тему нашого уроку, пропоную переглянути відеоролик і сказати : від яких показників клімату залежать ці явища природи? (перегляд відеоролика)

Отже, ці явища пов»язані із темою нашого уроку.

(проголошення теми уроку, мети,очікуваних результатів)

ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Діти, яка наука вивчає клімат? (кліматологія). А що вивчає метео-рологія? Вірно, фізичні процеси , які відбуваються в атмосфері, які ми з вами переглянули, і які пов»язані з кліматичними показника-ми.

Прийом «Творча лабораторія»

Сьогодні у нас будуть працювати метеорологічні станції, які досліджуватимуть один із показників клімату. Ви вже сидите в командах, на кожній станції є керівник (№1 – Волченко Рената, №2 – Яремко Ольга, №3 – Флек Дар»я). Кожна станція отримає  завдан-ня для дослідження, розподіл обов»язків між членами команди веде керівник. Керівник контролює, щоб робота була зроблена якісно, дає поради, допомагає. Через деякий час ви прозвітуєте про свою роботу. Ваші завдання в конвертах, в завданнях є підказки,щоб легше було шукати інформацію. Тому розпочинаємо нашу дослід-ницьку роботу. На роботу вам дається час – 10 хв.

Завдання №1 (конверт жовтий )

1.Використовуючи кліматичну карту України, охарактеризуйте розподіл температури повітря над територією України  у теплий період.

2. Використовуючи кліматичну карту України, охарактеризуємо розподіл температури повітря над територією України в холодний період.

3. Як зростає середньорічна температура , в якому напрямку?

У теплий період температури повітря над територією України обумовлені в зміною в широтному напрямку. Додатково впливають циркуляційні процеси та підстилаюча поверхня. Тому зростання липневих ізотерм  з Пн.- пн..зх. на пд..- пд..сх.(знайдіть температу-рний максимум).

У холодний період більший вплив мають циркуляційні процеси, тому температури вище на пд..сх.-зх., які зазнають більше впливу теплих повітряних мас з Атлантики і Середземного моря. Менші температури на пн..сх.-сх.( зафіксований температурний мінімум), де більший вплив континентальних повітряних мас.

Середньорічні температури зростають із зх.. на сх.. (континенталь-ність клімату)

Завдання 2. (синій конверт) Користуючись текстом підручника, визначте:

  1. Вологість повітря та її види (§23, стор. 106-107)
  2. Що називають абсолютною вологістю повітря (§23, стор.107, порівняти дані таблиці )
  3. Відносна вологість повітря, точка роси(§23, стор.107-108)

 

Завдання 3. ( червоний конверт) Користуючись текстом підручника та кліматичну карту атласу, визначте :

 

  1. Випаровування, від чого залежить, як змінюється по території України(§23, стор.108)
  2. Коефіцієнт зволоження, формула, параметри його, території з надмірною, достатньою, недостатньою вологістю( на карті показати)
  3. Розв»язати та пояснити задачу (§23, стор. 109(завд.1)

 

Завдання 4. Виконання практичної роботи №5.

У. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Прийом «Рефлексія»

УІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Підрахунок результатів дослідницької роботи станцій.

Заключне слово вчителя

УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацюйте текст §23 підручника.
  2. Виконайте практичну роботу №5

 

 

Завдання №1  

Використовуючи кліматичну карту України, охарактеризуйте розподіл температури повітря над територією України  у теплий період.

Завдання №1  

Використовуючи кліматичну карту України, охарактеризуємо розподіл температури повітря над територією України в холодний період.

Завдання №1  

 Як зростає середньорічна температура , в якому напрямку?

Завдання 2.

 Користуючись текстом підручника, визначте:

Вологість повітря та її види (§23, стор. 106-107)

 

Завдання 2. Користуючись текстом підручника, визначте:

Що називають абсолютною вологістю повітря (§23, стор.107, порівняти дані таблиці )

 

Завдання 2. Користуючись текстом підручника, визначте:

Відносна вологість повітря, точка роси(§23, стор.107-108)

Завдання 3. Користуючись текстом підручника та кліматичну карту атласу, визначте :

Випаровування, від чого залежить, як змінюється по території України(§23, стор.108)

Завдання 3. Користуючись текстом підручника та кліматичну карту атласу, визначте :

Коефіцієнт зволоження, формула, параметри його, території з надмірною, достатньою, недостатньою вологістю( на карті показати)

Завдання 3. Користуючись текстом підручника

Розв»язати та пояснити задачу (§23, стор. 109(завд.1)

Завдання 4. Використовуючи карту кліматичних поясів та текст підручника, визначте: в яких кліматичних поясах розташована наша територія, та які типи клімату спостерігаються і чому? (§22, стор.

Завдання 4. Використовуючи карту кліматичних поясів та текст підручника, визначте: в яких кліматичних поясах розташована наша територія, та які типи клімату спостерігаються і чому? (§22, стор.

Завдання 4. Використовуючи карту кліматичних поясів та текст підручника, визначте: в яких кліматичних поясах розташована наша територія, та які типи клімату спостерігаються і чому? (§22, стор.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Перепелиця Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фаріон Лідія Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Тіщенко Тетяна
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
2822
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку