ЯДС
Тема уроку: Коли повертаються з теплих країв птахи?
Цілі уроку:
- Дати уявлення про те, з якими змінами в природі пов’язане повернення птахів з вирію;
- Розвивати логічне мислення, вміння працювати в групах;
- Збагатити і узагальнити знання про життя птахів навесні;
- Виховувати повагу до народних звичаїв і традицій, бережливе ставлення до природи.
Зміст уроку.
Сьогодні на уроках в нашій незвичайній подорожі в природу нас супроводжує чарівна красуня весна.
Які ознаки весни ви спостерігали сьогодні вранці, йдучи до школи?
Яка погода надворі?
Яке небо?
Чи відома комусь температура повітря сьогодні?
А щоб наш урок був цікавим, веселим і всім приніс задоволення подаруємо свої посмішки сонечку і один одному.
Якими ви будете сьогодні на уроці? (активними, уважними, розумними)
Я думаю, що нам всім буде приємно працювати разом.
Яка одна з найголовніших ознак весни, як ви думаєте? (повернення птахів)
Сьогодні нам потрібно знайти відповідь на запитання – коли повертаються з теплих країв птахи? Дізнаємось, з якими змінами в природі пов’язане повернення птахів. А ще створимо лепбук з інформації яку дізнаємось протягом уроку.
Мозковий штурм.
Ще задовго до прильоту птахів з’являються комахи.
Пригадайте, де зимують комахи взимку?
Які комахи прокидаються найпершими?
Які комахи прокидаються в лісі з настанням весни?
Які метелики прокидаються першими, коли ще не розпустились листочки на деревах і їх назва пов’язана з тим, що вони ховаються під листочками кропиви?
Які метелики мають яскраве жовте забарвлення?
Чим живляться комахи?
А хто живиться комахами?
Отже, якщо птахи живляться комахами, то який висновок ми можемо зробити? Яка одна з причин повернення птахів з теплих країв?
Чи всі птахи живляться комахами?
Вправа «Пригадай».
Чи всі птахи відлітають у теплі краї.? А як називаються ті, що залишаються?
В кожної групи на партах лежить набір карток із зображеннями птахів. Розподіліть їх на дві групи. В одну – перелітні птахи, в іншу – осілі.
В зошиті на с.43 у впр.9 позначте, які з птахів перелітні.
Покладемо зображення птахів до лепбуку.
Робота з підручником.
Гра «Рибки» (мовчазне читання).
Що свідчить про приліт птахів?
Прочитайте текст з підручника на с.114 підготуйте відповідь на запитання – що означає весняний пташиний спів?
Відповідь на це запитання знайдіть і позначте в зошиті впр.8 с.43.
Руханка.
Слухання статті.
А з чого птахи в’ють свої гнізда?. Вони в’ють свої гнізда з травинок, гілочок, листків, моху, соломи, листя, а в середині вистилають пухом і пір’ячком, щоб було тепло і м’яко. Багато птахів облаштовують гнізда в дуплах. Але є птахи для яких будиночки майструють люди. Що це за птахи?
Гра «Де чиє гніздо».
У вас на партах лежать зображення птахів і їх будиночки. З’єднайте з допомогою клею кожну пташку з її гніздом.
Покладемо птахів з їх домівками до лепбуку.
Зарядка для очей.
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись.
Травень – червень найважливіші місяці в житті птахів. У цей період вони висиджують пташенят. Давайте придумаємо декілька правил, як потрібно поводитися у цей час у лісі. (озвучують та на малюнках записують правила, складають в лепбук).
Давайте обов’язково будемо дотримуватись цих правил поведінки в лісі, дбати про тишу та спокій природи, що нас оточує.
Народні прикмети.
А чи відомо вам , що за поведінкою птахів можна передбачати погоду?
Прочитайте народні прикмети, запам’ятайте їх, а ми з вами поспостерігаємо за птахами і перевіримо чи дійсно це так.
Покладемо прикмети до лепбуку.
Опишіть одним реченням сьогоднішній урок, починаючи словами: Сьогодні на уроці я дізнався……
Градус успіху.
Психологічна хвилинка.
Діти, заплющте очі і уявіть себе пташками. Якою пташкою ти себе уявив?
Про що б ви попросили людей?
В народі кажуть – птахи приносять на крилах весну. Без пташиного співу і щебету природа була б сумною і непривітною. Тож любіть і охороняйте пташок.