На уроці учні повинні засвоїти поняття «ключові слова», «пошукова система», правила безпечного користування Інтернетом, навчитися користуватися пошуковими системами;
6 клас. Підготувала:Строкань А.В.
План конспект уроку з інформатики
Урок № 30
Тема: «Комп’ютерні мережі: пошук в Інтернеті.»
Мета :
- дидактична: засвоїти поняття «ключові слова», «пошукова система», правила безпечного користування Інтернетом, навчитися користуватися пошуковими системами;
- розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, уяву, розумову активність, координаційну моторику, логічне мислення;
- виховна:виховувати культуру пошуку інформації в Інтернеті, уважність, сконцентрованість, самостійність, працелюбність, патріотизм.
Тип уроку: комбінований.
Дидактичне забезпечення: конспект уроку (Додаток А)
Методичне забезпечення:
Програмне забезпечення: комп’ютери, браузер Google Chrome.
Структура уроку
Хід уроку
Гра «Мікрофон» (слайд 2):
У навчальних цілях, у повсякденному житті часто доводиться здійснювати пошук інформації, наприклад для підготовки реферату. Потрібна інформація може міститися на різних Інтернет-сайтах. Як правильно організувати і здійснити пошук інформації в мережі Інтернет і як з великої кількості знайденого матеріалу можна виокремити необхідний? Про це ви зможете дізнатися сьогодні на уроці.
А тема нашого уроку «Комп’ютерні мережі: пошук в Інтернеті.», мета уроку - засвоїти поняття «ключові слова», «пошукові системи», засвоїти правила безпечного користування Інтернетом, навчитися користуватися пошуковими системами.
На сьогодні в Інтернеті доступні декілька мільярдів веб-сайтів. Якщо адреса потрібної веб-сторінки відома, то для перегляду її вмісту потрібно в рядку адреси браузера ввести цю адресу та дочекатися завантаження веб-сторінки. Якщо ж користувачеві необхідно знайти деякі відомості з певної тематики, а адреса веб-сторніки невідома, то необхідно скористатися засобами пошуку. Пошук в Інтернеті здійснюється аналогічно до того, як здійснюється пошук на комп’ютері об’єктів файлової системи, - для цього використовують рядок пошуку.
У рядок пошуку вводять ключові слова – слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторніках, обирають інструмент Пошук або натискають клавішу Enter. (слайд 4)
Ключові слова – слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.
Для пошуку в Інтернеті потрібних відомостей часто використовують також пошукові системи.
Пошукові системи – це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.
Загальновідомими є такі пошукові системи як Яндекс, Google, Yahoo,Мета. Кожна пошукова система має свій веб-сайт з головною сторінкою, адресу якого потрібно ввести в адресний рядок браузера, наприклад: www.google.com.ua. (Слайд 5)
Спільним для головних сторінок різних пошукових систем є наявність рядка пошуку, до якого користувач із клавіатури повинен вводити ключові слова, і кнопки Шукати (Пошук, Знайти).
Результати пошуку за допомогою пошукової системи мають вигляд списку посилань. Пошукова система Google демонструє кількість результатів та час, за який їх знайдено.
А як ви вважаєте, які об’єкти крім тексту, пошукові системи дають можливість знаходити ?
Сьогодні, до речі, існує можливість вводити ключові слова не тільки з клавіатури. Хто знає, яким іще способом можна здійснювати пошук?
Голосовий пошук – невелика додаткова програма, що встановлюється в браузер Google Chrome. Для ефективного застосування голосового пошуку необхідно мати мікрофон і чітко вимовляти слова.
Пошукові системи періодично змінюють вигляд своїх сторінок із можливістю змінювати параметри для отримання більш точних результатів пошуку.
Кожна пошукова система дає можливість проводити простий і розширений пошук матеріалів. При організації розширеного пошуку слід скористатися додатковими матеріалами на сайті пошукової системи для того, щоб для потреби уточнити (звузити чи розширити) отримані результати пошуку. Про особливості проведення розширеного пошуку засобами конкретної пошукової системи можна дізнатися з її довідки.
Алгоритм організації пошуку (Слайд 6)
Чи всім відомостям, що подані на сайтам можна довіряти?
Завдяки Всесвітній глобальній мережі ми з вами можемо мати доступ до дуже великої кількості інформаційних ресурсів та матеріалів. Це відкриває широкі можливості для навчання. Але водночас, Інтернет містить багато матеріалів,які не можна вважати ані корисними, ані достовірними. Оскільки всі мають можливість розміщувати в мережі будь-які свої повідомлення і коментарі, слід навчитися критично оцінювати відомості, їх правильність та актуальність.
Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитись в надійності поданих матеріалів.(Слайд 7)
Авторитетність джерел та авторів. Звернути увагу на те, яка організація чи особа створила цей сайт, яка мета його створення, для кого було створено цей сайт. Що подано на сайті – об’єктивні факти чи особиста думка автора?
Точність даних і фактів. Визначити, що матеріали, подані на сайті, достовірні, можна кількома способами. Треба з’ясувати, з яких джерел автор сайту отримує інформацію; звернути увагу на наявність або відсутність списку першоджерел і посилань на інші сайти.
Об’єктивність поданих даних. Більшу довіру викликає неупереджений сайт. Зазвичай автори таких сайтів відтворюють різні погляди на одне й те саме питання або взагалі утримуються від висновків і коментарів, подаючи лише факти. Для цього перевір відомості, подані на сайті, за допомогою інших джерел (книжок, журналів тощо). Подивися, чи не намагаються на сайті щось продати відвідувачам або чи не змальовують певну ситуацію однобічно. Чи забезпечено зворотний зв'язок із можливістю спілкування з автором статті чи адміністратором сайта? Для цього відшукай адресу електронної пошти або засоби для надсилання повідомлень авторам сайта.
Актуальність даних. Зверни увагу нате, як часто оновлюються матеріали на сайті. Саме за цим показником визначається їх актуальність. Буває, що події, які видають за майбутні, уже відбулися. Крім того, важливо знати, коли створено сайт. Для цього, як правило, у нижній частині головної сторінки сайта можна знайти дату його створення, останньої публікації тощо.
Щоб пошук інформації в Інтернеті був корисним і безпечним треба дотримуватись наступних правил безпечного користування Інтернетом: (Слайд 8)
Вправа 1. (Слайд 9) Знайти відомості про визначні місця Кривого Рогу.
Вправа 2. Створення маршруту. (Слайд 10)
Визначити відстань від вашого будинку до Криворізького ботанічного саду. Проклади маршрут автомобільної подорожі від будинку до саду. (у браузері Google Chrome).
Фронтальне опитування «Закінчи речення»
Читати в підручнику с. 216-220, виконати вправу с.222 «Працюємо в парах».
Додаток А
Алгоритм організації пошуку
Правила безпечного користування Інтернетом: