5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Урок на тему:Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розв’язання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів

Про матеріал

Мета уроку: формувати в учнів поняття про конфлікти, причини їх виникнення, стадії розвитку, розвивати навички запобігання конфліктам, вміння поводитися в конфліктній ситуації та конструктивного їх розв'язання, виховувати терпимість, співпереживання, повагу.

Перегляд файлу

 

Тема уроку:  Конфлікти і здоровя. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розв’язання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів.

Мета уроку: формувати  в учнів поняття про конфлікти, причини їх виникнення, стадії розвитку, розвивати навички запобігання конфліктам  та конструктивного їх розв’язання, виховувати терпимість, співпереживання.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент.

Привітання. Добрий день!

- Щоб наша робота  була плідною, давайте згадаємо правила  роботи  під час уроку . Використання пазлів.  Складання з пазлів учнями правил,

- Які б  правила додали  ви?

Вправа «Очікування». Плакат «Чарівник сундучок»,  різнокольорові стикери .

  • Напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

За східною легендою, одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Створили зірки, сонце, моря, гори, квіти, хмари, людину і Істину. Однак постало питання: куди заховати її щоб людина не змогла її відшукати? їм забажалось продовжити шлях пошуку Істини.

 «Давайте сховаємо її на найвищій гірській вер­шині», — сказав один.

« Давайте сховаємо її на далекій зірці», — запропо­нував другий.

«Давайте покладемо її на дно найглибшої безодні» «Давайте заховаємо її на зворотньому боці Міся­ця». А наймудріший Бог сказав: «Ні. Ми заховаємо Істи­ну в серці людини, тоді вона шукатиме її у всьому Всесвіт, не знаючи, що носить її постійно в собі».  Отож,  шукати істину слід в собі.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Про що йшла розмова на попередніх  уроках?     Інд. експрес - опитування
  2. Чому боротися зі стресом за допомогою стимуляторів небезпечно для здоров’я?
  3. Що таке керування стресами ?
  4. Назвіть приклади  ефективних  та безпечних  способів  керування стресом?

ІV. Робота над новою темою.

З  перших днів життя людина починає  пізнавати світ. Цей процес здійснюєть-

ся за допомогою спілкування з оточуючими, світом, що є життєвою потребою кожної людини в будь – якому віці. Особливо  важливим воно стає в підлітко-вому віці, у якому зараз перебуваєте ви.

  1. Що ж називається спілкуванням?

Під час спілкування між людьми здійснюється обмін інформацією, емоціями, почуттями, думками. Але спілкування відбувається не тільки безпосередньо з людьми. Коли ви читаєте книгу, ви спілкуєтеся з письменником і його героями. Дивитеся фільм, міркуєте про себе чи вголос – це все спілкування.

Однак нерідко наше  спілкування  може перериватися через різні

непорозуміння, сварки, образи… І тоді ми говоримо, що люди конфліктують.

Тому побутує думка, що конфлікт – це погано, жахлива проблема. Але це  не так. Конфлікт сам по собі - ще  одна форма спілкування людей, іноді навіть продуктивніша й ефективніша, ніж безконфліктне спілкування».

  1. Запитання учням:
  • Чи були ви коли-небудь учасниками якогось конфлікту?
  •  Що спричиняє конфлікти?  (хтось не поступився місцем, книж­кою, м'ячем; хтось розкрив чиюсь таємницю; хтось не погодився з думкою іншого; хтось на когось придумав прізвисько; хтось пе­реміг у грі, а хтось програв тощо.)
  1. Учні об’єднуються у групи. Кожна група отримує  окреме завдання

Завдання групам. намалюйте  конфліктну ситуацію в шкільній їдальні, на вулиці, в транспорті, на перерві, вдома ( виконання  до 7 хвилин).

Презентація роботи групи.

  1. Час минає. Конфлікт проходить.
  •  Скажіть, що ви відчуваєте, коли згадуєте про якийсь конфлікт: вам

неприємно про це згаду­вати; ви про це згадуєте із задоволенням; вам байдуже; ви хотіли б про це забути.

Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі.  ( звернення на епіграф уроку).  Спілкування людей — досить складний і делікатний процес. Кож­ний із нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми пот­рапляємо в ситуації, які

визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті?

Як їх розпізнавати і по­переджувати, розв'язувати?

 Сьогодні ми  спробуємо розібратися в собі і знайти вірний вихід із ситуації в той момент, коли раптом пролунає: «Привіт! Я – конфлікт».

  1. Робота з підручником с. 194. Інформаційний матеріал « Поняття

конфлікту».

  1. Вправа «Мозковий штурм»      - А чому  виникають конфлікти ?
  2. Робота з підручником с. 194-195. Самостійне читання інформаційного 

матеріалу « Причини к виникнення конфліктів»

  1. Учні перелічують причини виникнення конфліктів. Запис на дошці.

Доповнення: низький рівень культури;  небажання поступитися власними інтересами; невідповідальність  цілей і способів їх досягнення; прагнення до лідерства, влади; невміння спілкуватися; невідповідність бажань і можливостей людини.

9. Ознайомлення з стадіями розвитку конфліктів . Робота з підручником с.195 .

Конфлікт — це процес різкого загострення протиріч і бороть­би двох чи більше сторін. Проблема ця досить серйозна. Існує на­віть наука, яка безпосередньо займається цим,— конфліктологія.

Звернення до слів - конфліктогенів.  Конфліктогени – це слова або дії, які викликають,провокують або підсилюють конфлікт. Їх читання учнями.

10.Перебуваючи в конфліктній ситуації, люди діють по-різному

У конфліктології розрізняють п'ять типів стратегії розв'язання конфліктів.

Слово учням , які підготували дану інформацію.

Супровід ілюстраціями представників тваринного та водного світу.

Черепаха» (уклонение). «Черепахи» убегают и прячутся в свой панцирь, чтобы избежать конфликта. Они отказываются от собственных целей и держатся в стороне как от спорных вопросов, из-за которых возникает конфликт, так и от людей, причастных к спору. Они считают, что решать конфликт - дело безнадежное. Им легче убежать (физически или психологически) от конфликта, чем встретиться с ним

«Акула» (принуждение). «Акулы» пытаются убедить оппонентов, силой

заставить их решать конфликт. Для «акул» главное - собственные цели, а

отношения с человеком для них второстепенны. Они любой ценой готовы добиваться своего. Их мало волнует, что они кому-то нравятся. «Акулы» убеждены, что конфликты решаются тогда, когда кто-то побеждает. Они пытаются одержать победу, поражая соперников, нападая внезапно, а также запугивая или угрожая им с позиции силы.

 «Плюшевый мишка» (сглаживание). Для «мишек» главное - хорошие отношения, а собственные цели не имеют для них большое значение. Они стремятся всем нравиться, чтобы все их любили и ценили.

 «Лиса» (компромисс). «Лисы» неприхотливы как в своих целях, так и в отношениях с людьми. «Лисы» ищут компромисс. Они жертвуют частью своих притязаний во время конфликта и убеждают другого уступить тоже какой-то частью своих целей. Они ищут такого решения, чтобы обе стороны получили «золотую середину». Они готовы пожертвовать ради достижения согласия для общего блага как часть своих притязаний, так и отношениями.

 «Сова» (переговоры). «Совы» очень высоко ценят собственные цели и отношения. Они рассматривают конфликт как проблему, которую надо решить, и ищут такое решение, которое удовлетворило и их собственные цели, и цели своей стороны.

Способів розв'язання конфліктів чимало. Людина може скориста­тися тими, які вважає прийнятними в певній ситуації. Наприклад, може вибрати таку стратегію поведінки в конфлікті, яку називають суперництвом. Тоді вона прагнутиме домогтися свого, нехай навіть | на шкоду людям, які її оточують. А можна вибрати іншу стратегію поведінки — співробітництво. Це пошук такого варіанта поведінки, при якому враховуються інтереси обох сторін. Звісно, результати такої різної поведінки так само будуть різними: у першому випадку 1 конфлікт поглиблюється, а в другому долається.

Окрім суперництва й співробітництва, можна вибрати інші спо­соби поведінки в конфлікті. Компроміс вибір проміжного варіан­та, в якому кожна конфліктуюча сторона щось виграє, а в чомусь поступається. Пристосування — відмова від власних інтересів. Ухи­ляння — вихід із конфліктної ситуації без спроби її розв'язання.

11. Розгляньмо, як діють ці стратегії в конкретному конфлікті.

 При­пустімо, що дівчина Настуся хоче брати участь в організації  свята й бути на ньому ведучою. Її однокласниця Оленка так само хоче бути ведучою.

  1. У   варіанті   суперництва   Настуся   поводиться   в   конфлікті активно, усім пояснює,  що Оленка не підходить, тому що в неї погана дикція й неяскрава зовнішність. Одним слово, домагається свого за будь-яку ціну.
  2. Варіант співробітництва припускає,  що Настуся з Оленкою зможуть домовитися й вести програму разом.
  3. Компромісом буде ситуація, в якій дівчатка запросять вести кон­церт когось третього, але самі підготують для нього свої номери.
  4. Пристосування призведе до того, що Настуся добровільно пос­тупиться Оленці роллю ведучої.
  5. А ухиляння — це припинення будь-якого спілкування з Оленкою й відмова від розв'язання проблеми. Нехай інші думають, що робити.

12. Робота з підручником с. 196-198  Інформаційний матеріал. Способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. Використовування кроків. Читання учнями  пояснень.

13. Вправа « Що б зробили ви?». Аналіз конфліктних ситуацій.

Робота з малюнками учнів. Їх презентація. Розв’язання конфліктної ситуації.

  1. Робота з підручником с. 198 малюнок 69.
  2. Зошит – практикум с. 75-77.  Пропонується ситуація, в якій іде мова про
  3. конфлікт між персо­нажами.
  4. Ти домовилась (вся) з друзями йти на дискотеку з нагоди дня народження. А

мама говорить: «Нікуди ти не підеш, пізно вже, ти ще мала (ий)!»

  1. Друг взяв в тебе книжку і обіцяв повернути через тиждень. З тих пір пройшов

місяць, а книгу він так і не повернув. А вона дуже потрібна тобі для підготовки домашнього завдання. Вчора ти подзвонив йому додому і нагадав про книгу, він обіцяв, що принесе. А сьогодні говорить: «Вибач, я забув, куди я її поклав, і тепер не можу її знайти».

14. Конфлікт та здоровя. Чому поряд два слова  ? Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збуд­ження.  Емоційний стан людини регулює насамперед нервова система. У свою чергу,  негативні емоції впливають на стан і функціонування внут­рішніх органів. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрощі або прагнення помститися — усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя.

Підсумкове завдання: «Збудувати» міст  ( різними кольорами написати слова, речення), який допоможе нам розуміти одне одного, позитивно спілкуватися, уникнути конфліктів.

Зворотний зв'язок.  - Чи справдилися ваші очікування?

Оцінювання учнів.

Домашнє  завдання.  Опрацювати & 30. Робота в зошиті – практикумі.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. кириченко наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Галіченко Тамара Володимирівна
    Дуже цікавий матеріал до уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
4818
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку