Урок на тему" Конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії Тараса Шевченка "

Про матеріал
Урок виразного читання спрямований на розвиток декламаторських здібностей і пам'яті здобувачів освіти, виховання почуття гордості, що ми – українці, що Шевченко – наш земляк; на прищеплення інтересу до результатів власної праці.
Перегляд файлу

 

        Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора

        улюбленої поезії Тараса Шевченка

Мета:

  • освітня:

вдосконалювати вміння в/ч;

повторити особливості в/ч (міміка, жести, паузи тощо);

  • розвивальна:

сприяти розвитку декламаторських здібностей;

розвивати пам'ять;

  • виховна

виховувати почуття гордості, що ми – українці, що Шевченко – наш земляк;

прищеплювати інтерес до результатів власної праці.

Методи і прийоми: сторітелінг (цікава історія).

Тип уроку: урок виразного читання.

Обладнання: портрет Т. Шевченка, виставка  «Кобзарів», рушники, ноутбук, відеозапис, закладки, грамота, «медалі» (І-ІІІ місяця).

Перебіг уроку

                        Епіграф уроку  «Україна – це територія гідності та свободи»

І. Організаційний  момент.

1.Розповідь вчителя.

 Діти, 21 листопада ми відзначаємо День Гідності та Свободи. Революційні події  2004, 2013-2014 років, Євромайдан, Небесна Сотня і АТО на Сході України – це бажання кожного жити гідно у своїй державі. Про Україну, як державу знедолених, але нескорених говорив і Тарас  Шевченко, чию поезію ми декламуватимемо сьогодні.

 З вірою у силу слова її декламував Сергій Нігоян, хлопець з Солонянського району, який розташований по-сусідству з нашим Томаківським районом.

(Перегляд відео, де Сегій Нігоян на барикадах читає Шевченка).

  • Хто знає подальшу долю Сергія? (відповіді дітей).

ІІ. Тема, мета і їх мотивація.

Сьогодні, під мирним небом, ми далі несемо естафету тих, для кого слово Кобзаря – святе. Щоб нести її гідно, достукатись словом до серця кожного, ми повинні використати вивчені засоби виразного читання (на дошці або проектуємо на площину)

Засоби виразного читання:

  • міміка
  • жести
  • логічний наголос
  • пауза
  • малювання картини інтонацією.

ІІІ. Актуалізація  опорних знань

 Отже, вшановуючи пам'ять Кобзаря, використовуючи вищезазначені засоби, спробуємо прочитати 2-4 рядки з улюбленої поезії.

Зразок 1.Читання вчителем.

 Якби мені черевики,

То пішла б я на музики

Горенько моє!

Черевиків немає,

А музика грає, грає,

Жалю завдає.

Зразок 2. Читання двома-трьома учнями.

IV. Сприймання і засвоєння матеріалу.

- Є читання, яке ми вважаємо зразковим. Ви його чули на минулому уроці і нещодавно. Але до сьогоднішнього уроку  ви всі готувалися, тому, я вважаю, прочитаємо ще краще. Журі – ви, учасники конкурсу, тому будемо уважні!

а) Хто готував улюблений твір, прошу. (Декламування улюблених творів з «Кобзаря»).

б) «Думка» як один із зразків найпопулярнішої поезії, яку пам’ятають пересічні українці. (Декламування твору).

в) Виразне читання за підручником (інклюзивники).

V. Підсумок уроку.

1. Рецензування виступів

2. Нагородження кращих читців поезії  (1+2+3=6) .

VI. Рефлексія.

 Всі ви, я думаю, прекрасно пам'ятаєте рядки Шевченка

Ну що б здавалося слова.

Слова та голос – більш нічого.

А серце бється – ожива, як їх почує.

Знать од Бога, і голос той, і ті слова ідуть між люди.

 Нехай   слова Шевченкової поезії йдуть між люди, летять в небеса, а нам на згадку про цей сьогоднішній конкурс – ось ці закладки у ваші власні «Кобзарі», з якими ви прийшли на урок.

 Дякую за співпрацю.

Домашнє  завдання. (Записано на дошці) Підготуватися до контрольної  роботи  за темами «Літературні  пісні» і «Творчість Тараса  Шевченка і Миколи  Вороного».

 

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку