Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора
улюбленої поезії Тараса Шевченка
Мета:
вдосконалювати вміння в/ч;
повторити особливості в/ч (міміка, жести, паузи тощо);
сприяти розвитку декламаторських здібностей;
розвивати пам'ять;
виховувати почуття гордості, що ми – українці, що Шевченко – наш земляк;
прищеплювати інтерес до результатів власної праці.
Методи і прийоми: сторітелінг (цікава історія).
Тип уроку: урок виразного читання.
Обладнання: портрет Т. Шевченка, виставка «Кобзарів», рушники, ноутбук, відеозапис, закладки, грамота, «медалі» (І-ІІІ місяця).
Перебіг уроку
Епіграф уроку «Україна – це територія гідності та свободи»
І. Організаційний момент.
1.Розповідь вчителя.
Діти, 21 листопада ми відзначаємо День Гідності та Свободи. Революційні події 2004, 2013-2014 років, Євромайдан, Небесна Сотня і АТО на Сході України – це бажання кожного жити гідно у своїй державі. Про Україну, як державу знедолених, але нескорених говорив і Тарас Шевченко, чию поезію ми декламуватимемо сьогодні.
З вірою у силу слова її декламував Сергій Нігоян, хлопець з Солонянського району, який розташований по-сусідству з нашим Томаківським районом.
(Перегляд відео, де Сегій Нігоян на барикадах читає Шевченка).
ІІ. Тема, мета і їх мотивація.
Сьогодні, під мирним небом, ми далі несемо естафету тих, для кого слово Кобзаря – святе. Щоб нести її гідно, достукатись словом до серця кожного, ми повинні використати вивчені засоби виразного читання (на дошці або проектуємо на площину)
Засоби виразного читання:
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Отже, вшановуючи пам'ять Кобзаря, використовуючи вищезазначені засоби, спробуємо прочитати 2-4 рядки з улюбленої поезії.
Зразок 1.Читання вчителем.
Якби мені черевики,
То пішла б я на музики
Горенько моє!
Черевиків немає,
А музика грає, грає,
Жалю завдає.
Зразок 2. Читання двома-трьома учнями.
IV. Сприймання і засвоєння матеріалу.
- Є читання, яке ми вважаємо зразковим. Ви його чули на минулому уроці і нещодавно. Але до сьогоднішнього уроку ви всі готувалися, тому, я вважаю, прочитаємо ще краще. Журі – ви, учасники конкурсу, тому будемо уважні!
а) Хто готував улюблений твір, прошу. (Декламування улюблених творів з «Кобзаря»).
б) «Думка» як один із зразків найпопулярнішої поезії, яку пам’ятають пересічні українці. (Декламування твору).
в) Виразне читання за підручником (інклюзивники).
V. Підсумок уроку.
1. Рецензування виступів
2. Нагородження кращих читців поезії (1+2+3=6) .
VI. Рефлексія.
Всі ви, я думаю, прекрасно пам'ятаєте рядки Шевченка
Ну що б здавалося слова.
Слова та голос – більш нічого.
А серце б’ється – ожива, як їх почує.
Знать од Бога, і голос той, і ті слова ідуть між люди.
Нехай слова Шевченкової поезії йдуть між люди, летять в небеса, а нам на згадку про цей сьогоднішній конкурс – ось ці закладки у ваші власні «Кобзарі», з якими ви прийшли на урок.
Дякую за співпрацю.
Домашнє завдання. (Записано на дошці) Підготуватися до контрольної роботи за темами «Літературні пісні» і «Творчість Тараса Шевченка і Миколи Вороного».