Тема. Функції, їх властивості і графіки.Квадратична функція.
Тип :Урок узагальнення і систематизації знань , умінь і навичок.
Мета уроку:
- систематизувати, узагальнити знання та вміння учнів з теми «Функції, їх властивості і графіки.Квадратична функція»;
- виявити рівень математичної підготовки учнів з даної теми .
- провести моніторинг знань, умінь, навичок.
- розвивати інтерес до математики ,зокрема шляхом демонстрації можливості та доцільності використання комп’ютерних технологій при вивченні даної теми;
- виховувати охайність математичних записів та малюнків, творчо – пошукову діяльність.
Епіграф
«Єдиний шлях, що веде
до знань - діяльність»
Б. Шоу
Обладнання; мультимедійний проектор;додатки до уроку: (презентація) – на електронному носієві,;шаблон параболи, роздатковий матеріал,аркуші оцінювання.
Хід уроку:
І.Організаційний момент. Рефлексія настрою
Вчитель. Добрий день усім. Розпочинаємо наш урок
Антична мудрість говорить: «Знання – це сила», на мою думку знання – це одна із сходинок до успіху. І напевно, кожний із вас зрозумів, що для того щоб досягти успіху,потрібно багато працювати.
На сьогоднішньому уроці Я хочу побажати вам впевненості , творчої роботи та гарного настрою ,адже кожну справу, аби вона мала успіх, потрібно починати з позитивом. Я буду вашим помічником ,а девізом уроку будуть слова Оноре де Бальзака «Щоб дійти до мети, перш за все треба йти».
Сьогодні ми підіб’ємо підсумки вивчення теми «Квадратична функція
Я сподіваюсь на успішну працю, що на уроці ви зможете показати свої знання вміння, кмітливість, то ж будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом з вами йти шляхом до істини.
Підготуємо наші зошити до роботи.
Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Інтелектуальна розминка»(слайд 6,7,8)
А зараз виконаємо невеличку самостійну роботу.на слайдах ви побачите запитання, ви повинні вибрати правильну відповідь і записати їх в свої картки, які є на ваших партах, після того як ви закінчите відкриємо слайд з правильними відповідями і ви поставити навпроти своїх відповідей відповідні бали. Розвязування завдань ведете в зошиті. Сподіваюся на вашу доброчесність, після уроку картки мені здасьте. Отже приступаємо
А) у=4+3х+6 Б) у=4х+3 В) у = +6
2. як називають графік квадратичної функції
А) гіпербола Б)пряма В) Парабола
3.Яка з точок належить графіку функції f(x)= -2х2 + 5 ?
А) (2;5) Б) (-1;3) В)(0;-5)
4. Які є способи задання функції.(Аналітичний . Табличний . Графічний . Словесний )
5. Знайти нулі функції y = x2 - 2x – 8.
Ну що ж я думаю , що ви справилися , перевірте свої відповіді і поставте відповідні бали.
Пригадаємо , як залежить графік функції від значення дискримінанту, виконаємо вправу https://learningapps.org/view4243191
А зараз давайте побудуємо графік функції у=-2х-8 за допомогою графічного калькулятора демос. https://www.desmos.com/calculator?lang=ru
Знайдіть використовуючи графік
Ну що ж ви молодці . рухаємося далі і давайте попрацюємо із перетвореннями графіків функцій , виконаємо таке завдання
https://learningapps.org/view6453938
Квадратична функція або її графік, парабола, дуже часто зустрічається в різноманітних галузях науки, виробництва і навіть побуті. Наприклад, у геометрії квадратичною функцією виражається залежність площі квадрата від його сторони, площі круга від його радіуса тощо. У фізиці – це, наприклад, залежність пройденого шляху від часу при прямолінійному рівноприскореному русі.
Широко використовується квадратична функція в економічних розрахунках.
В астрономії парабола також зустрічається. Відомо, наприклад, що якщо космічному кораблю чи штучному супутнику, який обертається навколо Землі, надати другу космічну швидкість, то його траєкторія руху перетвориться з еліптичної в параболічну, і він зможе покинути Землю.
а зараз я хочу продемонструвати вам, як природа створює красу мовою математики і де ми зустрічаємо цю чарівну параболу.
Інженерні розрахунки показують, що різні споруди, мости, арки, мають підвищену міцність.
Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи , як математика..
За допомогою параболи ми навчилися розв’язувати нерівності другого степеня. Пригадаємо алгоритм розвязку такої нерівності і розв’яжемо кілька. Отже для початку треба зясувати куди направлені вітки параболи, подивитися , яким є коефіцієнт а. якщо відємний . то вниз. Якщо додатній то вітки вгору.
Другим кроком буде знайти нулі функції. , такі х при яких у=0.
Поставити ці нулі на координатній прямій і схематично зобразити параболу,далі подивитись на знак нерівності і записати відповідь. давайте розв’яжемо нерівність
Наш урок підходить до завершення . тому ваше домашнє завдання буде побудувати графік 1 квадратичної функції, функцію виберете довільну із підручника. А також розв’язати 2 нерівності різної складності. Знайти і підготувати невеличкий виступ на тему «Цікаве про параболу».
На завершення хочу запропонувати вам гру «продовж речення «
Я на уроці дізнався про… мені найбільше сподобалось…Було складно, коли…
А зараз здайте мені свої картки, де ви поставили собі оцінки. Дякую за урок, всім гарного настрою і здоров’я. до побачення
Лист оцінювання Прізвище і ім’я учня
Номер завдання |
Відповідь до завдання |
Кількість балів |
Завдання 1 (2 бали) |
|
|
Завдання 2 (2 бали) |
|
|
Завдання 3 (2 бали) |
|
|
Завдання 4 (4 бали) |
|
|
Завдання 5 (2 бали) |
|
|
Загальна кількість балів |
||
Лист оцінювання Прізвище і ім’я учня
Номер завдання |
Відповідь до завдання |
Кількість балів |
Завдання 1 (2 бали) |
|
|
Завдання 2 (2 бали) |
|
|
Завдання 3 (2 бали) |
|
|
Завдання 4 (4 бали) |
|
|
Завдання 5 (2 бали) |
|
|
Загальна кількість балів |
||
Лист оцінювання Прізвище і ім’я учня
Номер завдання |
Відповідь до завдання |
Кількість балів |
Завдання 1 (2 бали) |
|
|
Завдання 2 (2 бали) |
|
|
Завдання 3 (2 бали) |
|
|
Завдання 4 (4 бали) |
|
|
Завдання 5 (2 бали) |
|
|
Загальна кількість балів |
||