Урок на тему "Learning English"

Про матеріал

Розробка уроку з англійської мови для учнів 6 класу на тему "Learning English". Матеріал чітко структуровано та побудовано відповідно до вимог проведення комунікативного сучасного уроку. Різноманітні завдання дають можливість учням навчатися висловлювати власну думку за темою уроку.

Перегляд файлу

 

Form:  6A                                                      

 

Topic: Мій улюблений предмет. Вивчення англійської мови

 

Theme of the lesson: Вивчення англійської мови. Learning English

 

Objectives:

  • Повторити й активізувати лексику теми.
  • Розвивати вміння аудіювання.
  • Відпрацювати лексичний матеріал теми в усному мовленні.
  • Навчати логічно будувати свої висловлювання.
  • Навчати учнів під час роботи з текстом знаходити певну інформацію.
  • Навчати учнів висловлюватися за темою уроку, використовуючи текст та опорні твердження.
  • Практикувати учнів у письмі.
  • Відпрацювати вживання The Past Continuous Tense.
  • Удосконалювати техніку читання.
  • Розвивати комунікативні здібності учнів.
  • Розвивати мовленнєву реакцію, увагу, мовну здогадку, креативне мислення.
  • Розширювати кругозір учнів.
  • Виховувати вміння співпрацювати з іншими людьми.
  • Виховувати в учнів почуття взаємоповаги.
  • Виховувати почуття відповідальності.

 

Equipment: copybook, textbook, HOs, pictures, tape recorder.

Type of the lesson: урок  розвитку навичок письма, читання, говоріння та аудіювання.

 

Outline

  1. Привітання, перевірка присутніх.(2 хв.)
  2. Введення в іншомовну атмосферу: Sounds , Proverbs (6 хв.)
  3. Основна частина: phrases, listening comprehension, reading (17 хв.)
  4. Фізкультхвилинка. (2 хв.)
  5. Виконання завдань в зошиті: grammar,  Video (14 хв.)
  6. Заключна частина: оголошення Д/З, підсумки уроку (4 хв.)

 

Procedure

І. The beginning of the lesson. Greeting and aim.

Good morning, dear pupils!

I am glad to see you! What is the weather like today?

Are you ready for the lesson?              What day (month, season) is it?

1. Work with a poem.

Poem “Start the day with a smile”

This is the ­way we start the day,

Start the day, start the day,

This is the  ­way we start the day,

So early in the morning.

 

First we smile and shake a hand,

Shake a hand, shake a hand,

First we smile and shake a hand,

So early in the morning.

 

Then we sit down quietly,

Quietly, quietly,

Then we sit down quietly,

So early in the morning.

 

We listen very carefully,

Carefully, carefully,

We listen very carefully,

So early in the morning.

 

Do you start your day with a smile?

 

We’ll continue talking about the importance of learning English. We’ll practise such grammar tense as Past Continuous.

Warming up

2. Drilling . Now let’s revise some sounds.

1) [ I : ]  easy, speak, repeat

2) [˄ ] difficult, understand, study

3) [æ ]  practice, grammar, language

4) [ ai ] exciting, writing, find, smile

5) [ₔ: ] learn, word, work, first

6) [  ∫ ] international, pronunciation

3. Work with the proverbs  and famous quotes.

Match each proverb to its translation.

1. Live and learn

a) Щодо мене, то я знаю тільки те, що я нічого не знаю

2. Train hard fight easy

b) Ученому – світ, а невченому - тьма

3. Learning is the eye of the mind

c) Вік  живи – вік навчайся

4. As for me, all I know is that I know nothing

d) Важко у навчанні, легко у бою

II. Main part.

4. Interview.

Why do you study English?

I  study English because I want to …..  be better educated

                                                                  travel abroad

                                                             get a lot of money

                                                          be famous

                                                      be able to talk to English-speaking people

 

5. Watching a video.

   Choose the sentences connected  with learning English. Say the main facts about English.

Affordable     /  fun  /  less than 10% speak English as their native language /  the third most commonly spoken /the most popular second language / 2 billion people want to learn it or study it/ it’s a language of the Internet……

 

6. Listening Practice.

Now we’re going to listen to the text about Dorita and find out more information about her learning English.

Dorita is an English student at a school in Queens, New York City. Read and listen to her letter to her brother , Miguel.

7. Post-listening activity.

 Match each photograph with part of the letter. Read it.

 Mark the sentences true or false. Correct the false sentences.

  1. Dorita is from Argentina.
  2. She’s in Miami.
  3. Dorita’s happy in New York.
  4. She’s on holiday.
  5. It’s a very big class.
  6. The students in her class are all from South America.
  7. Annie and Marnie are both students.
  8. The subway is easy to use.

 

8. Grammar work. Now we’re going to revise the Past Continuous Tense. We form it with was/were and the main verb with the –ing suffix. E.g. I was writing a letter at 1 o’clock last Suturday.We use this tense for an action which was in progress at a stated time in the past. We do not know when the action started or finished.

What were these people doing at 4 o’clock yesterday? Make up sentences as in the example.

Tim/sit/at his desk

Kate/talk/on the phone

Mary/work/on the computer

Kim/read/a letter

 

9. Work with a table.

Open your books at p.128. Find Ex. 26 You have some ways of studying  and practicing English. Which ones were you doing during the previous English lesson or as your hometask? Choose the activities.  1 variant – during  the lesson, 2 variant – outside the class.

Count. How many of these things were you doing during the previous English lesson?

 

10. Watching a video.

That’s very important to speak English correctly. We’re going to watch and listen to people talking English. Are they good at it? What do they have problems with? Complete the table.

 

Pronunciation

Meaning

Grammmar (combine words into sentence correctly)

have

museum

love

chips

Trousers

shirt

hat

I am called…..

I am from …..

 

11. Read a letter with recommendations about learning a foreign language. P.129

       Write out recommendations.

Start  like: You should ……

 

 

III. Home assignment: Your homework is to do Ex. 9 on p.78 in your workbooks. You have to write about your ways of learning new words in a foreign language, grammar material.

     Summarizing:       Our lesson comes to an end.

                                    What did we discuss today?

                                    You were very active today.

 Your marks are…..

                                    See you next time.

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
12 липня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку