Сценарій перевернутого уроку в 6 класі з інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія»
Тема: «Лічба часу в історії Стародавнього світу» |
Ціль: Домогтися засвоєння матеріалу теми в межах навчальної програми; створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей (див. Робочий лист учня: Знаю/Розумію/Умію). |
Діяльність учителя |
|
Вдома: - опрацьовує програму; - готує питання для опрацювання вдома:
- створює робочий лист, продумує запитання-завдання для кожної групи відповідно до структурних елементів уроку:
Робочий лист Перевірка домашнього завдання (2 хв.). Продемонструйте стрічку часу, на якій позначено вами 3 події з історії Стародавнього світу. Актуалізація опорних знань (3 хв.). Розгадайте ребус. |
На уроці: - організовує та керує процесом обговорення певних питань (теми) у групах - організовує спілкування всіх учасників обговорення - налагоджує ефективний обмін думками - стимулює та спрямовує процес самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів |
Група 1. Пригадайте, що таке історичні джерела?
Група 2. Які є види історичних джерел?
Мотивація навчальної діяльності (2 хв.) За допомогою хмаринки слів складіть та запишіть речення
Цілепокладання (1 хв.) Сьогодні ми поринемо у світ історичних джерел з історії Стародавнього світу та працюватимемо в ролі істориків і математиків – повторимо, як здійснюють лічбу часу. Ми дізнаємося:
Формування знань, умінь, навичок (25 хв.) 1. Виконайте вправу «Види історичних джерел» та класифікуйте історичні джерела відповідно їх груп:
https://learningapps.org/watch?v=pvsars0ek17
2. Одного разу вчитель математики заміняв вчителя історії, який захворів. Він запропонував розв’язати задачі: Група 1. 1) Піраміду Хеопса почали будувати 2580 р. до н.е. Завершили будівництво 2560 р. до н.е. Скільки років тривало будівництво? 2) Царський період в історії риму тривав з 753 р. до н.е. по 509 р. до н.е. Скільки років тривав царський період в історії Риму? Група 2. 3) Афіни виникли в XV ст. до н.е. розквіт цього полісу припав на V ст.. до н.е. коли стратегом був Перікл. Скільки часу пройшло від виникнення до розквіту Афін? 4) За легендою, троянська війна відбулась в ХІІ ст. до н.е. Саме тоді відбулось і зруйнування цього міста. Сам факт існування Трої був підтверджений в ХІХ ст. нашої ери. Скільки часу пройшло від зруйнування Трої до її віднайдення Генріхом Шліманом. Група 3. 5) Єгипетський фараон Ехнатон почав правити Єгиптом 1377 р. до н.е.. Інший відомий фараон – Рамзес ІІ – 1290 р. до н.е. Який з фараонів правив раніше. Скільки років минуло між двома фараонами? 6) Римський імператор Октавіан Август почав правити в 23 р. до н.е., помер в 14 р. н.е. Скільки років тривало правління Октавіана? |
|
3. Уявіть, що ваш однокласник розробляв інтерактивну вправу, де події стародавньої історії були розміщені в хронологічному порядку. Однак, при зберіганні вправи, події перемістились. Використовуючи додаткові джерела інформації, розставте події в правильній послідовності: https://learningapps.org/display?v=pex2vekun21
Руханка (4 хв.). Виконуємо “Цифрову розминку” та пишемо в повітрі: 1 - носиком; 2 - правою рукою; 3 - лівою рукою; 4 - правою ніжкою; 5 - лівою; 6 - правим ліктем; 7 - лівим; 8 - правим коліном; 9 - лівим; 10 - усім тілом.
Узагальнення засвоєних вмінь та знань (3 хв.) Поясніть значення закодованих слів хмаринки:
Рефлексія (3 хв.).
Вправа «Продовжте фрази» За ланцюжком запишіть значущі для вас цінності уроку:
Повідомлення домашнього завдання (2 хв.). 1. Перегляньте відео “Еволюція людини. Розселення людей на Землі” https://youtu.be/aC8rFX-Ln-o та створіть пригодницьку оповідку з життя первісної людини в різних природних умовах, проілюструвавши її картинками:
2. Опрацюйте § 3 підручника. 3. Укладіть пізнавальну загадку (хмаринку слів) за допомогою сервісу https://wordart.com/ |
|
Діяльність учнів |
|
Вдома: Знайомляться з темою за джерелами інформації: 1.Переглядають відео “Історичні джерела” https://youtu.be/T2w-uU5tNAk “Відлік часу в історії” https://youtu.be/-PD6-xpwAd0
|
На уроці: - шукають відповіді на питання - фіксують інформацію у форматі, запропонованому учителем, або ж пропонують свій
|
2. Готують творче завдання: креслять в зошиті стрічку часу і позначають на ній 3 події з історії Стародавнього світу. 3. Опрацьовують відповідний § підручника. |
- створюють колективний, або ж індивідуальний продукт - презентують його - рефлексують |