Урок на тему "Лінійна функція. Розв'язування вправ"

Про матеріал

Урок - гра "Математична регата" Підсумковий урок по темі "Лінійна функція" Мета уроку:створити умови для узагальнення, поглиблення і закріплення основних знань, набутих за час вивчення теми, використання їх під час розв'язування задач.

Перегляд файлу

   Конспект уроку алгебри, проведеного у 7 класі              

Тема Лінійна функція   Розв’язування вправ

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань і вмінь  (урок-гра)

Мета:

- створити умови для узагальнення, поглиблення і закріплення основних знань, набутих за час вивчення теми, використання їх під час розв’язання задач; удосконалення практичних умінь учнів; закріпити навики і уміння учнів у побудові графіків лінійних функцій;

з’ясувати залежність положення графіків лінійної функції від значень k і b;

навчити визначати по значеннях k і b положення графіків на координатній площині;по графіку навчити визначати задану функцію;по формулі лінійної функції навчити визначати відповідний їй графік.

- розвивати пізнавальні інтереси, інтелектуальні і творчі здібності учнів, уміння аналізувати робити висновки, логічно висловлювати свої думки, розв’язувати  поставлені задачі;

- виховувати комунікативні компетентності учнів, толерантне ставлення до оточуючих, почуття доброти, співчуття, бажання прийти на допомогу.

Устаткування: оціночні листи, жетони , креслярські інструменти, роздавальний матеріал . портрети вчених .

                                           Хід уроку

І . Організаційний момент

  Психологічне налаштування учнів на продуктивну творчу працю.

Золоті правила поведінки на уроці: (на дошці)

Бути

Позитивними               Тут і зараз.

Точними                       Точність – ввічливість королів.

Толерантними             Толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе.

Зібраними                     Найдорогоцінніше,  що є в нас, - це час.

 

- Сьогодні у нас урок узагальнюючого повторення по темі: «Лінійна функ­ція». В ході уроку ми з вами повинні повторити весь матеріал, щоб трохи краще підготуватися до майбутнього тематичного оцінювання. Урок у нас незвичайний і має назву    «Математична регата»

 

 Регата (з італійського regata чи rigata, від riga — ряд, назва походить від традиційних перегонів гондол у Венеції)  спортивне змагання із серії перегонів на вітрильниках чи на веслах.

 

І етап  Девіз     Нічого немає більш практичного, ніж хороша теорія.

 

Л. Больцман Больцман (Boltzmann) Людвіг (20.II.1844-5.IX.1906)

Австрійський фізик-теоретик. Один з засновників класичної статистичної фізик

Як ви знаєте теорію зараз перевіримо

Теоретична розминка

(Команди по черзі витягують запитання)

 

1.Якщо кожному значенню змінної х з деякої множини відповідає єдине значення змінної  у з іншої множини, то таку залежність називають…

2. Значення змінної, яку вибирають довільно називають незалежною або..

3.Усі значення, яких може набувати аргумент називають…

4.Множина всіх точок координатної площини, абсциси яких = значенню аргумента, а ордината – відповідному значенню функції називають…

5.Функція задана формулою у=кх+в. де к і в дані числа, називається…

6.Графіком лінійної функції є…

7. Дві перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються утворюють…

 8.Кожній точці координатної площини відповідає пара чисел, які називаються…

9.Скільки достатньо задати точок , щоб побудувати графік лінійної функції …

ІІ етап     При вивченні наук приклади корисніші від правил.                  І. Ньютон 

                         Усний рахунок

у= 4х+1;     2) у=2х;     3) у= ;    4) у = ;   5)у=

1)  Знайти область визначення функцій

2)   Вказати лінійні функції

3 ) Вказати функцію, яка є прямою пропорційністю

4)   Знайти значення функції  1), якщо значення аргументу  =2

5) Чи проходить графік 4) через точку А(-4;2)

5)   Яка з функцій проходить через початок координат?

6)    Встанови відповідність

 

 

 

 

 

    1                              2                                 3                                                     4                      5

 

А)у=3;           б)  у=х-3;           в)     у=х;                       г)  у=3-х

 

ІІІ етап   «Математика – це не так знання як уміння»

Практика

І команда                         ІІ команда                                           ІІІ  команда

1)Побудуй графік

у=2х+1                              у=2х-1                                  у=2х-4

Який можна зробити висновок?

2)Знайти точки перетину з осями координат

у=1-3х                                             у=1+2х                                      у=3х+1

3)Побудуй графік

у=(х-1)(х+1)-х(х+2)                у=(х+1)22                                                  у=(х-1)22

4)Знайти функцію , графік якої паралельний графіку у=3х+1 і проходить через

А) через точку    А(0;0)

Б) через точку   В(-1;1)

5)Задайте лінійну функцію, графік якої проходить через початок координат і через точку А(2;4)

ІV етап     Самостійна робота — це вершки математики... Без роботи такого     характеру     вивчення математики — майже даремна річ...                  Дж.В.Янг 

 

Самостійна робота

Тести

1.​ Яка з функцій лінійна:                  а) у = 3 - 2х;    б) у = 0,2 + ;    в) у=х2;       г) у=   

2.​ Яка з точок  належить графіку функції      у = 3х + 5:                                      ( у=3х+2)

а) (6; 7);      б) (2; 8);      в) (1; 8);       г) (-3; 2).

3. У якій точці графік функції    перетинає вісь Оу  у = 5х + 2                             (у=2х-2  )

а) (0; -2);  б) (-0,4; 0);   в) (2; 0);   г) (0; 2).

4.​ У якій точці графік функції  перетинає вісь Ох:  у = -5х + 2                           (  у = -3х )

а) (0; 2);  б) (0,4; 0);   в) (-0,4; 0);   г) (0; 0).

5.​ Функці задано формулами  а) у = 10х - 8         б)    у = - 3х -4:     в) у=3  ;     г)   у= -3х+1

Вибрати дві з них , які перетинаються                                                       (не перетинаються)

6.​ Функцію задано формулою      у=2х-5 .                                                      ( у = -5х - 4 )

Якого значення набуває функція, якщо аргумент дорівнює  -3:

а)1;   б) 3;   в) -11;    г) правильної відповіді немає.

7.​ Пряма    у=3:                                                                                              (у=3х)

а) проходить через початок координат;

б) паралельна осі х;  в) паралельна осі у ;   г)немає правильної відповіді.

8.​ При якому значенні аргументу значення функції    у = 5х – 3                   (у=2х+1)

   дорівнює 2:

 

 

Сторінками історії

Іменем якого ученого названо систему координат?

 

Рене  Декарт — філософ, матема­тик, фізик .Дворянин за походженням, народився 31 березня 1596 року   Метод координат запропонований вченим дає змогу будувати графіки рівнянь, зображати геометрично залежності, вира­жені за допомогою рівнянь і формул, розв'язувати геометричні задачі за допомогою алгебри.

Скільки років виповнюється цього року Р.Декарту?

 

Мало мати добрий розум,а головне його добре застосовувати    Р.Декарт

 

Звідки походить термін «функція»?

Сам термін «функція» уперше зустрічається в рукописі великого німецького математика і філософа Г. Лейбніца — спочатку в рукописі (1673 р.), а потім і в друкованому вигляді (1692 р.). Латинське слово function переводиться як «здійснення», «виконання» (дієслово fungor переводиться також словом «виражати»). Лейбніц увів це поняття для назви різних параметрів, зв’язаних з положенням точки на площині.

 

Підсумок

Що ми сьогодні робили на уроці?

Як ми це робили?

Які запитання виникли під час уроку?

Чи досягли мети уроку?

Що сподобалось найбільше?

А як ми засвоїли матеріал уроку ?

Визначаємо переможців  «Математичної регати»

Намалюйте свій настрій у зошиті у вигляді смайлика

 

Домашнє завдання    Стор.213 (1,2,3,4,6)

Додатки

1.Якщо кожному значенню змінної х з деякої множини відповідає єдине значення змінної  у з іншої множини, то таку залежність називають…

 

2. Значення змінної, яку вибирають довільно називають незалежною або..

 

3.Усі значення, яких може набувати аргумент називають…

 

4.Множина всіх точок координатної площини, абсциси яких = значенню аргумента, а ордината – відповідному значенню функції називають…

5.Функція задана формулою у=кх+в. де к і в дані числа, називається…

 

6.Графіком лінійної функції є…

 

7. Дві перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються утворюють…

 

 8.Кожній точці координатної площини відповідає пара чисел, які називаються…

9.Скільки достатньо задати точок , щоб побудувати графік лінійної функції …

http://www.37southyachtcharter.com/assets/Uploads/Pacific-Eagle-Sailing-past-Rangitoto-New-Zealand3.jpghttp://www.glunews.ru/images/news2/501eb3f743c02d3bd9973e43bc8964e0.jpghttp://www.taylordyachtcharters.com/wp-content/uploads/2014/09/santalucia.jpg

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Лінійна функція, її графік і властивості
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
6905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку