Урок - гра "Математична регата" Підсумковий урок по темі "Лінійна функція" Мета уроку:створити умови для узагальнення, поглиблення і закріплення основних знань, набутих за час вивчення теми, використання їх під час розв'язування задач.
Конспект уроку алгебри, проведеного у 7 класі
Тема Лінійна функція Розв’язування вправ
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань і вмінь (урок-гра)
Мета:
- створити умови для узагальнення, поглиблення і закріплення основних знань, набутих за час вивчення теми, використання їх під час розв’язання задач; удосконалення практичних умінь учнів; закріпити навики і уміння учнів у побудові графіків лінійних функцій;
з’ясувати залежність положення графіків лінійної функції від значень k і b;
навчити визначати по значеннях k і b положення графіків на координатній площині;по графіку навчити визначати задану функцію;по формулі лінійної функції навчити визначати відповідний їй графік.
- розвивати пізнавальні інтереси, інтелектуальні і творчі здібності учнів, уміння аналізувати робити висновки, логічно висловлювати свої думки, розв’язувати поставлені задачі;
- виховувати комунікативні компетентності учнів, толерантне ставлення до оточуючих, почуття доброти, співчуття, бажання прийти на допомогу.
Устаткування: оціночні листи, жетони , креслярські інструменти, роздавальний матеріал . портрети вчених .
Хід уроку
І . Організаційний момент
Психологічне налаштування учнів на продуктивну творчу працю.
Золоті правила поведінки на уроці: (на дошці)
Бути
Позитивними Тут і зараз.
Точними Точність – ввічливість королів.
Толерантними Толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе.
Зібраними Найдорогоцінніше, що є в нас, - це час.
- Сьогодні у нас урок узагальнюючого повторення по темі: «Лінійна функція». В ході уроку ми з вами повинні повторити весь матеріал, щоб трохи краще підготуватися до майбутнього тематичного оцінювання. Урок у нас незвичайний і має назву «Математична регата»
Регата (з італійського regata чи rigata, від riga — ряд, назва походить від традиційних перегонів гондол у Венеції) — спортивне змагання із серії перегонів на вітрильниках чи на веслах.
І етап Девіз Нічого немає більш практичного, ніж хороша теорія.
Л. Больцман Больцман (Boltzmann) Людвіг (20.II.1844-5.IX.1906)
Австрійський фізик-теоретик. Один з засновників класичної статистичної фізик
Як ви знаєте теорію зараз перевіримо
Теоретична розминка
(Команди по черзі витягують запитання)
1.Якщо кожному значенню змінної х з деякої множини відповідає єдине значення змінної у з іншої множини, то таку залежність називають…
2. Значення змінної, яку вибирають довільно називають незалежною або..
3.Усі значення, яких може набувати аргумент називають…
4.Множина всіх точок координатної площини, абсциси яких = значенню аргумента, а ордината – відповідному значенню функції називають…
5.Функція задана формулою у=кх+в. де к і в дані числа, називається…
6.Графіком лінійної функції є…
7. Дві перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються утворюють…
8.Кожній точці координатної площини відповідає пара чисел, які називаються…
9.Скільки достатньо задати точок , щоб побудувати графік лінійної функції …
ІІ етап При вивченні наук приклади корисніші від правил. І. Ньютон
Усний рахунок
у= 4х+1; 2) у=2х; 3) у= ; 4) у = ; 5)у=
1) Знайти область визначення функцій
2) Вказати лінійні функції
3 ) Вказати функцію, яка є прямою пропорційністю
4) Знайти значення функції 1), якщо значення аргументу =2
5) Чи проходить графік 4) через точку А(-4;2)
5) Яка з функцій проходить через початок координат?
6) Встанови відповідність
1 2 3 4 5
А)у=3; б) у=х-3; в) у=х; г) у=3-х
ІІІ етап «Математика – це не так знання як уміння»
Практика
І команда ІІ команда ІІІ команда
1)Побудуй графік
у=2х+1 у=2х-1 у=2х-4
Який можна зробити висновок?
2)Знайти точки перетину з осями координат
у=1-3х у=1+2х у=3х+1
3)Побудуй графік
у=(х-1)(х+1)-х(х+2) у=(х+1)2-х2 у=(х-1)2-х2
4)Знайти функцію , графік якої паралельний графіку у=3х+1 і проходить через
А) через точку А(0;0)
Б) через точку В(-1;1)
5)Задайте лінійну функцію, графік якої проходить через початок координат і через точку А(2;4)
ІV етап Самостійна робота — це вершки математики... Без роботи такого характеру вивчення математики — майже даремна річ... Дж.В.Янг
Самостійна робота
Тести
1. Яка з функцій лінійна: а) у = 3 - 2х; б) у = 0,2 + ; в) у=х2; г) у=
2. Яка з точок належить графіку функції у = 3х + 5: ( у=3х+2)
а) (6; 7); б) (2; 8); в) (1; 8); г) (-3; 2).
3. У якій точці графік функції перетинає вісь Оу у = 5х + 2 (у=2х-2 )
а) (0; -2); б) (-0,4; 0); в) (2; 0); г) (0; 2).
4. У якій точці графік функції перетинає вісь Ох: у = -5х + 2 ( у = -3х )
а) (0; 2); б) (0,4; 0); в) (-0,4; 0); г) (0; 0).
5. Функці задано формулами а) у = 10х - 8 б) у = - 3х -4: в) у=3 ; г) у= -3х+1
Вибрати дві з них , які перетинаються (не перетинаються)
6. Функцію задано формулою у=2х-5 . ( у = -5х - 4 )
Якого значення набуває функція, якщо аргумент дорівнює -3:
а)1; б) 3; в) -11; г) правильної відповіді немає.
7. Пряма у=3: (у=3х)
а) проходить через початок координат;
б) паралельна осі х; в) паралельна осі у ; г)немає правильної відповіді.
8. При якому значенні аргументу значення функції у = 5х – 3 (у=2х+1)
дорівнює 2:
Сторінками історії
Іменем якого ученого названо систему координат?
Рене Декарт — філософ, математик, фізик .Дворянин за походженням, народився 31 березня 1596 року Метод координат запропонований вченим дає змогу будувати графіки рівнянь, зображати геометрично залежності, виражені за допомогою рівнянь і формул, розв'язувати геометричні задачі за допомогою алгебри.
Скільки років виповнюється цього року Р.Декарту?
Мало мати добрий розум,а головне його добре застосовувати Р.Декарт
Звідки походить термін «функція»?
Сам термін «функція» уперше зустрічається в рукописі великого німецького математика і філософа Г. Лейбніца — спочатку в рукописі (1673 р.), а потім і в друкованому вигляді (1692 р.). Латинське слово function переводиться як «здійснення», «виконання» (дієслово fungor переводиться також словом «виражати»). Лейбніц увів це поняття для назви різних параметрів, зв’язаних з положенням точки на площині.
Підсумок
Що ми сьогодні робили на уроці?
Як ми це робили?
Які запитання виникли під час уроку?
Чи досягли мети уроку?
Що сподобалось найбільше?
А як ми засвоїли матеріал уроку ?
Визначаємо переможців «Математичної регати»
Намалюйте свій настрій у зошиті у вигляді смайлика
Домашнє завдання Стор.213 (1,2,3,4,6)
Додатки
1.Якщо кожному значенню змінної х з деякої множини відповідає єдине значення змінної у з іншої множини, то таку залежність називають…
2. Значення змінної, яку вибирають довільно називають незалежною або..
3.Усі значення, яких може набувати аргумент називають…
4.Множина всіх точок координатної площини, абсциси яких = значенню аргумента, а ордината – відповідному значенню функції називають…
5.Функція задана формулою у=кх+в. де к і в дані числа, називається…
6.Графіком лінійної функції є…
7. Дві перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються утворюють…
8.Кожній точці координатної площини відповідає пара чисел, які називаються…
9.Скільки достатньо задати точок , щоб побудувати графік лінійної функції …