«Корекційна робота на лексико-граматичному рівні та розвиток зв’язного мовлення у дітей »
Тема: Мандрівка до лісу
Мета: збагачувати активний словник дітей на основі знань, уявлень про довкілля; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, логічне мислення, пам'ять, дрібну моторику рук; виховувати бажання виразно і чітко говорити.
Обладнання: набір наочності для вправ.
Хід заняття
2. Вправа «Озвись до мене»
Діти, щоб не заблукати і не загубитись, йдучи дорогою до лісу, нам потрібно виконати вправу «Озвись до мене» . Я буду по черзі кликати вас по імені, а вам необхідно буде мені відповідати: «Аууу-у-у-у».
2. Вправа «Лісові звірі»
Ось ми з вами в лісі. Подивіться, а хто це нас зустрічає? (Малюнки із зображенням диких звірів: заєць, білка, вовк, ведмідь, лисиця).
3. Вправа «Назви дитинчат»
Діти, ви знаєте, що в цих тварин є діти. Давайте їх назвемо.
У лисиці – лисенята У білки – білченяти У зайця – зайченята У ведмедя – ведмежата У вовка – вовченята
4. Вправа «Назвати частини»
- Назвіть частини тіла тварини (голова, тулуб, лапи, хвіст)
- Назвіть частини дерева (крона, стовбур, коріння)
- Назвіть частини гриба (шапка, ніжка, грибниця)
5. Дидактична вправа «На чому ростуть?»
Діти, подивіться, що навколо нас росте у лісі? (Картинки із зображенням ромашки, ягід, грибів).
Ромашки ростуть на ….(полі)
Ягоди ростуть на ….(кущах)
Гриби ростуть на …(землі)
6. Фізкультхвилинка
На пальчики піднімись
І на небо подивись
Вліво-вправо подивись.
До сусіда посміхнись.
Діти виконують рухи відповідно до тексту.
7. Вправа «Слова – антоніми»
Зараз ми з вами підберемо протилежні слова
Великий – малий Мало – багато
Високий – низький Мокро – сухо
Товстий – тонкий Далеко – близько
8. Пограємо в гру «З якого дерева листок»
Я викладаю вам листочок, а ви називаєте з якого він дерева і під яким деревом ви його знайшли:
9. Вправа «Одне слово з двох»
Давайте спробуємо утворити одне слово з двох.
«Густий і листя» - густолистий «Світлий і листя» - світлолистий
«Дрібний і листя» - дрібнолистий «Темний і листя» - темнолистий
У вас на столах чотири картинки з осінніми явищами. Я називаю яка погода, а ви показуєте відповідну картинку і кажете чому.
Сонячна погода – сонечко
Хмарна погода – сонечко виглядає із-за хмарки
Дощова погода – падає дощик
Вітряна погода – дує вітер
12. Вправа на розвиток зв’язного мовлення
«За ягодами»
Олена, Зоя, Микита пішли у ліс по ягоди та гриби. Ідуть стежкою один з одним розмовляють. От і в ліс прийшли. На галявині побачили гриби, малину, смородину, суниці. Вони назбирали у кошик багато суниць, смородини, грибів. А повертаючись додому, всю малину з’їли по дорозі.
Запитання. Як звали дітей? Куди вони пішли ? Що вони знайшли у лісі? В що діти це збирали? Що зробили з малиною?
13. Розвиток дрібної моторики «По гриби»
Раз, два, три, чотири, п’ять, ми йдемо гриби шукати.
Цей ось пальчик в ліс пішов, цей ось пальчик гриб знайшов,
Цей ось пальчик раду дав, цей ось пальчик зготував,
Цей ось пальчик гарно з’їв і від цього потовстів.
(Діти за кожний рядок загинають палець, починаючи з мізинця).