Тема уроку: Міфи стародавньої Греції.
Мета: повторити і узагальнити вивчене з теми «Міф і література» в ігровій
формі; перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;
розвивати пам’ять, увагу, кмітливість; виховувати інтерес до міфів,
почуття доброзичливості, взаємоповаги.
Обладнання: виставка книг, картки із завданнями, конверти, кросворди.
Тип уроку: урок систематизації знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційного настрою.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель:
- В одному давньогрецькому міфі розповідається про мореплавців-героїв, які на кораблі «Арго» здійснили далеку морську подорож за чудовим золотим руном. На своєму шляху вони подолали безліч перешкод, їх життю загрожували фантастичні істоти, які мали надзвичайну силу і владу. Але мореплавці витримали все і повернулись переможцями.
Аргонавтами і тепер називають гордих сміливців, що долаючи смертельну небезпеку, прокладають шлях у далекі, незнані краї , і веде їх незгасна мрія, надія на успіх.
Сьогодні 2 наші команди також вирушать у складну подорож бурхливим морем міфів, щоб здобути перемогу у грі.
(Клас ділиться на 2 команди, обирає капітана, назву та девіз)
ІІІ. Проведення гри.
І тур- «Розминка».
Команди по черзі відповідають на запитання:
ІІ тур- «Упізнай героя».
ІІІ тур – «Ти – мені, я – тобі»
Одна команда задає питання іншій команді.
ІV тур – Конкурс художників.
Намалювати героя або істоту, яку можна назвати символом міфу. Команда-суперниця повинна відгадати, який саме міф проілюстровано.
V тур – «Весела перерва» (не оцінюється)
- Уяви, що ти запізнивсь на урок. Яке виправдання ти б використав, якби в ролі вчителя побачив:
-Афродіту? - Афіну?
-Зевса? -Аїда?
Руханка
- Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку.
Простягніть вперед ви ніжки,
Потягніться, наче кішка.
Помахайте головою,
Мов не згодні ви зі мною.
Вправо, вліво поверніться,
До сусіда посміхніться,
Від роботи відпочили
Й знов приймаємось за діло.
VI тур - «Встановіть відповідність» ( на швидкість і правильність)
Поєднати стрілочками імена богів та їхнє призначення у давньогрецькому пантеоні жителів Олімпу.
Арес бог- покровитель мистецтв
Гера богиня мудрості, ремесел, війни
Посейдон бог розваг та вина
Афіна богиня краси та любові
Афродіта богиня шлюбу
Деметра богиня мисливства
Артеміда богиня родючості, землеробства
Аполлон бог-вісник, покровитель торгівлі
VII тур – «Метаморфози»
Як давні греки пояснювали виникнення:
- Молочного (Чумацького )шляху;
- Квітки нарцис;
- Сузір’я рака;
- Зміну пір року?
VIII тур – «Таємничі конверти»
Завдання: пояснити значення фразеологізмів міфологічного походження, які записані на картках у конвертах. Конверти команди витягають по черзі.
Фразеологізми: титанічна боротьба, танталові муки, сізіфова праця, нитка Аріадни, троянський кінь, ахіллесова п’ята, авгієві стайні, яблуко розбрату.
IX тур – Інсценування уривків із міфів
IV. Підбиття підсумків гри.
Заключне слово вчителя
-Ви з честю подолали складні випробування, довели, що знаєте і любите міфи. Кожен з вас заслуговує нагороди. А нагородою для переможців будуть медалі, які вам вручить сам бог Зевс (учень-старшокласник). Команда, яка отримала менше балів, отримає золоті яблучка, які спонукатимуть вас уважніше і старанніше готуватись до конкурсу наступного разу.