Урок на тему: Міфи стародавньої Греції.

Про матеріал
Тема нестандартного уроку зарубіжної літератури (в формі гри) "Міфи стародавньої Греції " проводиться в 6 класі . Мета уроку - повторити і узагальнити вивчене з теми «Міф і література» в ігровій формі; перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість; виховувати інтерес до міфів, почуття доброзичливості, взаємоповаги.
Перегляд файлу

Тема уроку: Міфи стародавньої Греції.

Мета: повторити і узагальнити вивчене з теми «Міф і література» в ігровій  

           формі;  перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;

            розвивати пам’ять, увагу, кмітливість; виховувати інтерес до міфів,

            почуття доброзичливості, взаємоповаги.

Обладнання: виставка книг, картки із завданнями, конверти, кросворди.

Тип уроку: урок систематизації знань, умінь та навичок.

                                                                  Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель:

-         В одному давньогрецькому міфі розповідається про мореплавців-героїв, які на кораблі «Арго» здійснили далеку морську подорож за чудовим золотим руном. На своєму шляху вони подолали безліч перешкод, їх життю загрожували фантастичні істоти, які мали надзвичайну силу і владу. Але мореплавці витримали все і повернулись переможцями.

     Аргонавтами і тепер називають гордих сміливців, що долаючи смертельну небезпеку, прокладають шлях у далекі, незнані краї , і веде їх незгасна мрія, надія на успіх. 

     Сьогодні 2 наші команди також вирушать у складну подорож бурхливим морем міфів, щоб здобути перемогу у грі.

 

     (Клас ділиться на 2 команди, обирає капітана, назву та девіз)

 

ІІІ. Проведення гри.

І тур- «Розминка».

Команди по черзі відповідають на запитання:

  1. Що робив Кронос зі своїми дітьми? (Ковтав)
  2. Як звали титана, який тримав на плечах небо? (Атлант)
  3. Як називали найглибше дно землі та моря, куди скинув Зевс свого батька? (Тартар)
  4. Як звали учня Дедала? (Талос)
  5. Як звали сина Міноса? (Мінотавр)
  6. Хто викрав Персефону? (Аїд)
  7. Хто визволив Прометея? (Геракл)
  8. Як називається споруда, звідки майже неможливо вийти? (Лабіринт)

ІІ тур- «Упізнай героя».

  1. Він перший запряг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня? (Прометей)
  2. «Темно-синій хітон у неї подерся, червоні маки зів’яли, золоте колосся погубилося, а довгі коси взялися памороззю-сивиною» (Деметра)
  3. «Він зводив великі палаци і храми, що вражали своєю стрункою будовою…»(Дедал)
  4. «Почуття лету, дивовижне, незнане, сповнило його душу неймовірною радістю. Яке щастя змахнути, наче могутній птах , великими крильми…» (Ікар)
  5. «Яке огидне моє ремесло! Хай би хто інший їм володів, тоді я не мусив би приковувати друга до скелі» (Гефест)
  6. « Хай шаленіє. Хай гримить із гніву та спалює скелі пекучим вогнем або засипає крижаним снігом – все одно він не вирве з моїх вуст жодного слова» (Прометей)

ІІІ тур – «Ти – мені, я – тобі»

Одна команда задає питання іншій команді.

ІV тур – Конкурс художників.

Намалювати героя або істоту, яку можна назвати символом міфу. Команда-суперниця повинна відгадати, який саме міф проілюстровано.

V тур – «Весела перерва» (не оцінюється)

-         Уяви, що ти запізнивсь на урок. Яке виправдання ти б використав, якби в ролі вчителя побачив:

          -Афродіту?                         - Афіну?

          -Зевса?                                -Аїда?

Руханка

-         Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку.

Простягніть вперед ви ніжки,

Потягніться, наче кішка.

Помахайте головою,

Мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться,

До сусіда посміхніться,

Від роботи відпочили

Й знов приймаємось за діло.

VI тур - «Встановіть відповідність» ( на швидкість і правильність)

Поєднати стрілочками імена богів та їхнє призначення у давньогрецькому пантеоні жителів Олімпу.

Арес                                     бог- покровитель мистецтв

Гера                                      богиня мудрості, ремесел, війни

Посейдон                              бог розваг та вина

Афіна                                    богиня краси та любові

Афродіта                               богиня шлюбу

Деметра                                   богиня мисливства

Артеміда                               богиня родючості, землеробства

Аполлон                               бог-вісник, покровитель торгівлі

VII тур – «Метаморфози»

Як давні греки пояснювали виникнення:

-         Молочного (Чумацького )шляху;

-         Квітки нарцис;

-         Сузір’я рака;

-         Зміну пір року?

VIII тур – «Таємничі конверти»

Завдання: пояснити значення фразеологізмів міфологічного походження, які записані на картках у конвертах. Конверти команди витягають по черзі.

Фразеологізми: титанічна боротьба, танталові муки, сізіфова праця, нитка Аріадни, троянський кінь, ахіллесова п’ята,  авгієві стайні, яблуко розбрату.

IX тур – Інсценування уривків із міфів

IV. Підбиття підсумків гри.

Заключне слово вчителя

-Ви з честю подолали складні випробування, довели, що знаєте і любите міфи. Кожен з вас заслуговує нагороди. А нагородою для переможців будуть медалі, які вам вручить сам бог Зевс (учень-старшокласник). Команда, яка отримала менше балів, отримає золоті яблучка, які спонукатимуть вас уважніше і старанніше готуватись до конкурсу наступного разу.

 


 

docx
Додано
5 березня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку