Тема. МИСТЕЦЬКІ ПОДОРОЖІ
Мета: вчити міркувати та аналізувати; надавати учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині, закріплювати поняття про композицію; формувати образне, просторове мислення, продовжувати розвивати творчу уяву, комбінаторні здібності, навички та вміння дітей передавати простір, освітлення, визначати тон; виховувати в учнів зацікавленість до образотворчого мистецтва, допитливість та уважність.
Обладнання:
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: тематичне малювання
Підручник: “Мистецтво” Олена Калініченко, Людмила Аристова
Хід уроку (40хв)
I. Організація класу
1. Привітання. Вправа “Настрій”
2. Вправа “Налаштування”.
3. Вправа “Сприятлива атмосфера”.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Мотиваційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок малювання до нас на урок завітав інопланетян ІНО. Коли він летів на Землю його космічний корабель потрапив у метеоритний дощ і машину пошкодило. Тому давайте йому допоможемо і сконструюємо новий космічний корабель, і можливо когось із нас він запросить до себе у гості. Ну що допоможемо?
2. Сприймання і аналіз твору мистецтва
- Учні, розгляньте картини космонавта Олексія Леонова. Це перша людина, яка вийшла у відкритий простір. І хто б міг подумати, що заслужений льотчик – космонавт ще й художник.
(Презентуються картини Леонова.)
Чому картини Леонова викликають у глядачів такий інтерес?
-Чи можна картини (ілюстрації) Леонова назвати фотографіями?
- Що та хто зображені на картинах?
-Які кольори переважають? Чому?
-Які космічні та природні об’єкти ми бачимо?
Молодці. Ви отримуєте першу частину нашого космічного корабля для ІНО.
3. Вступна бесіда
Люди не знають, хто, крім нас, мешкає у великому зоряному домі. Кожному хочеться мати веселих і добрих сусідів. Отже, вирушаємо у космос. Пять, чотири, три, два, один.
( Вмикається екран, діти дивляться про космос
https://www.youtube.com/watch?v=fC-bSed76x8&t=64s)
4.Колективне обговорення “Політ фантазії”
-Як ви гадаєте, як виглядають наші зоряні сусіди?
Звісно, ви маєте рацію. Вони можуть виглядати як завгодно, адже їх ніхто ще не бачив.
Отже, за політ нашої фантазії ми отримуємо ще одну частинку нашого космічного корабля.
5. Оголошення теми і мети уроку
Отже, діти як ви гадаєте, що ми будемо малювати сьогодні на уроці?
Правильно ми будемо малювати себе у космосі. Ми будемо юними космонавтами, які відкриватимуть безмежні простори Космосу. Щоб краще було сьогодні фантазувати на папері - нам допоможе у цьому акварель.
6. Бесіда за сюжетом
-Ми будемо малювати всі на одну тему “Барви далекої планети”
-Але ситуації можуть бути різними. Якими саме?
- Як ви бачите іншу планету ?(з ракетами, інопланетянами…)
7. Робота з підручником (сторінка 40 -41).
Обговорення ілюстрацій та зразка виконання роботи.
-Як ви гадаєте, що повинно бути в центрі малюнку?(основне)
-Чому?(бо центральним зображенням є зазвичай найважливіше і на нього звертають увагу в першу чергу)
- Діти, можливо, ви будете малювати космонавта, то людина повинна бути одягнена в скафандр.
8. Інструктаж роботи.
-Альбом покласти в положенні щоб було зручно малювати.
-Склянку з водичкою поставити подальше від себе, слідкувати щоб вода не потрапила на комп'ютерні пристрої.
-Працюємо простим олівцем, видаляємо гумкою зайве, а потім розфарбовуємо.
(Намічаємо олівцем легенько приблизне розташування об’єктів за допомогою геометричних фігур, потім наводимо контури та вималювуємо силуети, наступним кроком малюємо останні об’єкти, які будуть присутні на малюнку та розмальовуємо фарбами).
-Малюйте охайно, необхідно користуватися палітрою, не залишайте пензлі у воді. Міняйте воду за необхідністю.
-Дотримуйтесь правил ТБ.
ІІІ. Практична, самостійна робота (диференційовано).
За бажанням учні обирають чи працюватимуть за зразком підручника чи за власним задумом.
Вчитель контролює виконання. Допомагає кому потрібно.
Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=-K57x4zVvWo
IV. Підсумок уроку
1. Закріплення матеріалу теми
-Що ми малювали на уроці?
-Яка тема уроку?
-Які кольори використовували?
-Твори якого художника розглядали?
2. Презентація дитячих робіт
(Діти демонструють свої роботи і словесно самооцінюють самі себе)
3. Вправа “Настрій”
(Учні показують за допомоги смайлика - планети (з посмішкою та сумна) який настрій у них на кінець уроку).
4.Прибирання робочих місць
5. Кінцівка “Космічний корабель для ІНО”.