Урок на тему "Мистецтво бути Людиною".

Про матеріал
Дана розробка уроку містить матеріал, який допоможе розкрити образ Бермана, його характер. А також допоможе дітям зрозуміти, що саме любов до ближнього є найголовнішою; це те, що наповнює життя людини певним смислом
Перегляд файлу

Підготувала вчитель зарубіжної літератури

Полонської ЗОШ IIII ступенів №4

Собко Оксана Валеріївна

 

Тема : Мистецтво бути Людиною (Втілення в образі Бермана людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього)

Мета: формувати навички роботи над характеристикою літературного персонажа; розвивати вміння виділяти головне в художньому творі, формувати спостережливість, сприяти розвитку творчих здібностей учнів; виховувати високі моральні якості, зокрема любов до ближнього.

Тип уроку: урок – характеристика літературного героя.

Словничок:

Пневмонія – гостре запалення легенів.

Плющ – ліаноподібна рослина, в античній міфології – символ безсмертя і буяння життя.

Гуманізм – ставлення до людини як найвищої цінності.

 

Хід уроку.

Хто хоче життя своє зберегти, той утратить його,

а хто віддасть життя своє заради добра, той збереже його

Біблія

I Організаційний момент.

II Мотивація навчальної діяльності

1 Слово вчителя

      Життя людини…Усі ми немов мандрівники у ньому. Філософи і письменники сотні років намагаються зрозуміти його сутність, вловити ту дивовижну мить, щоб сказати ,що життя пройшло недаремно, і дати відповідь, у чому сенс людського існування, які взаємини між людьми можна назвати чистими і красивими.

   «Люди схожі на вікна. Вони виблискують і сяють, коли світить сонце. Однак , коли настає темрява, їхня справжня краса відкривається завдяки  світлу, що йде з середини, - прочитала якось у статті Ніни Данусенко »

  • Чому сяйво людини можна побачити лише в темряві?  Що це за темрява?

2 Робота над притчею «Уламки доброти»

Сім*я проводила вихідний день на пляжі. Діти бавились на березі річки. Та звідки не візьмись з*явилась маленька  стара жінка в брудному старому одязі. Вона щось бурмотіла, підбирала з піску якісь речі та  клала їх до сумки. Батьки покликали дітей і наказали їм подалі відійти від жінки. Коли вона проходила поблизу родини, то щиро усміхнулася усім, але ніхто не відповів на привітання. А згодом вони дізналися, що багато років ця бабуся збирає на піску уламки скла, щоб діти не поранили ноги.

  • Як ви гадаєте, чому я розповіла вам цю притчу?
  • Якою була душа у бабусі?
  • Чому герой казки – притчі А.Екзюпері вважав, що головного очима не побачиш?

Слово вчителя:

Важливо вчитися бачити не тільки очима, а й серцем. Тож відкривайте свої серця для сприйняття історії про справжню людину – готову до самопожертви заради ближнього.

 

III Оголошення теми , мети та завдань уроку

  • Втілення в образі Бермана найкращих людських рис…

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось у чому була унікальність Бермана,  які риси характеру він мав.

1 Бесіда за змістом твору.

  • Де відбуваються події описані у новелі «Останній листок»?
  • Коли відбуваються описані події?
  • Чому саме восени? ( Осінь – це яскраво і сумно. Дерева скидають листя, природа в неприкрашеному вигляді. Опале листя породжує зневіру у людині, підточує її сили)
  • Назвіть дійових осіб?
  • Хто з дівчат – художниць захворів?
  • Чому містер Пневмонія почав перемагати дівчинку?
  • Це були листки плюща. Чому автор обрав саме плющ?
  • Завдяки кому останній листок плюща залишився висіти?

Слово вчителя.

  • Так , саме завдяки Берману . Хто ж такий Берман?

Зараз ми  з вами спробуємо з*ясувати.  Над образом цього персонажа ви мали попрацювати дома. Першій групі було завдання  - місце Бермана у творі, а другій групі – аналіз епізодів, а також двоє учнів мали індивідуальне завдання – розповідь про Мойсея.

2 Робота над образом Бермана.

Висновок першої групи  - справляє враження пропащої , нікчемної  людини, яка за свої шістдесят років нічого на змогла створити.  ( Діти пишуть синкант)

Висновок другої групи – Берман – чуйна людина, здатна на самопожертву ( Діти пишуть синкант)

Вчитель:

  • Як блискавка у темряві робить видимими певні речі, так і письменник втілив найважливішу рису Бермана – людяність, здатність думати за іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої «мінусів» більше ніж «плюсів», здатна на високий моральний вчинок.
  • Який художній прийом покладено в основу створення образу Бермана? (антитезу)

3 Порівняння Бермана і Мойсея.

  • Пригадайте, з ким  порівнює Бермана автор?
  • Хто такий Мойсей? (Розповідь учнів )
  • Як ви думаєте, чи випадковим є це порівняння? ( Ні, не випадково. Як пророк блукав зі своїм народом 40 років, так і Берман мріяв все життя створити шедевр…)
  • Чим Берман і Мойсей доводять своє призначення на  землі? ( Вони виконали свою місію. Біблійний пророк привів свій народ  у землю обітовану і передав людям 10 Божих заповідей , які допомагають людині врятуватися від гріха, а художник намалював свій шедевр  - листок плюща, який врятував життя Джонсі.  Цей листок – перший і останній шедевр Бермана, у який він вклав своє велике серце)
  • Якою заповіддю керувався Берман у своєму житті? ( Люби ближнього свого, як самого себе)

4 Самостійна робота.

Додаток 1

 

IV Підсумок уроку

1 Літературна вікторина

   Напишіть ім*я персонажа, пригадайте, що він зробив.

1 «Зевс суворо наказав охороняти божественний вогонь, але непокірний титан, співчуваючи людям, викрав іскру полум*я» (Прометей)

2 Ця героїня залишила теплий будинок і люблячу бабусю, бо відчула, що хтось дуже потребує її допомоги. ( Герда)

3 Цей хлопчик дуже боявся, але виступив на суді, оскільки постраждав би невинний. (Том)

4 Цей персонаж ризикнув власним життям, хоча міг би дбати про себе, і пробрався у саме серце Квазонде, бо там були його друзі ( Геркулес)

  • Поряд з цими іменами напишіть ім.*я Берман. Що об*єднає цих персонажів?
  • За яких обставин людина забуває про себе і робить щось на користь інших? ( Коли любить, відчуває відповідальність, сама є чмстою, щирою, справедливою)

2 Робота з Додатком 2

3 Слово вчителя

  • Діти, чи можна цю картину назвати шедевром? Чому?
  • Отже, пам*ятайте:

Людина живе доти, доки про щось мріє,

Людина живе доти, доки до чогось прагне

Гріх втрачати надію

За життя треба боротися

У людині відкриваються найкращі риси, коли вона робить щось для інших. Треба прагнути бути Людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу.

 

V Оцінювання учнів

VI Домашнє завдання

1 Написати міні – твір «Роздуми, на які наштовхнув мене твір О. Генрі «Останній листок»».

2 Порівняти  твір Дж. Олдріджа «Останній дюйм» та новелу О. Генрі «Останній листок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

   Обрати з – поміж різних висловлювань те, яке, на вашу думку,найбільше висвітлює образ Бермана.

    1Перлина любить ховатися у непоказній оболонці (японське прислів*я)

  2 Голос краси звучить тихо:його вловлюють лише найчутливіші вуха ( Ф. Ніцше)

 3 Краща в світі мета -  бути хорошою людиною (Цицерон)

4 Я не знаю більшого подвигу, аніж подати руку занепалому духом ( М.В. Гооль)

5 У маленькому тілі часто таїться велика душа. (англійська приказка)

 

Додаток 2

  Дайте оцінку вчинку Бермана за технологією «Обери позицію»

 

1 Берман – герой

 

2 Берман – звичайна людина

 

3 Берману нічого втрачати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку