Урок на тему:" Мистецтво у світі та Україні. Цимбали, Сходинки до наукового олімпу,Властивості та будова води"

Про матеріал
Викладені думки по STEM освіті - технології формування та розвитку розумово - пізнавальних здібностей учнів в природничо-математичній галузі.
Перегляд файлу

Катіба Н.А.

STEM – освіта як технологія формування та розвитку розумово-пізнавльних здібностей учнів в  природничо - математичній галузі.

Для підготовки учнів до життя у технологічному конкурентному світі необхідно розвивати інтерес до науково-технічної творчості.На шляху інтенсивного розвитку зараз Україна потребує значної кількості досвідчених  та професійних фахівців, які стануть запорукою успішного розвитку та конкурентоспроможності нашої держави в найближчому майбутньому.

Розвиток IT-галузі виявляє потребу у висококваліфікованих спеціалістах, 

тому виникає  потреба у якісному навчанні сьогоднішніх учнів початкової школи технічним дисциплінам – математиці, природничим дисциплінам, інформатиці . Освіта повинна відповідати сучасним тенденціям розвитку суспільства.

Досліджуючи дану проблему я  використовувала такі теоретичні методи: аналіз навчальних посібників,  шкільних підручників, публікацій, з метою виявлення та узагальнення сучасних наукових положень та досягнень, тенденцій розвитку методики навчання в умовах розвитку STEM-освіти.

З метою заохочення учнів до науково-дослідної діяльності вчителям

початкової школи потрібно використовувати у своїй педагогічній роботі

напрацювання науково-педагогічних працівників К.Д. Гуляєва, С.А.Гальченка, С.М.Буліга, Л.С.Глоба, Т.Ш.Андрущенко, С.М.Бревуса, В.Ю.Величко та  багатьох інших. Люди майбутнього повинні вирішувати проблеми, розуміючи й

використовуючи наукові підходи, знаючи технології, якими можна вирішити ці

проблеми, – із цим погоджуються в усьому світі.

Ось чому, результатом впровадження STEM–освіти в початковій школі має стати ефективне формування раннього професійного самовизначення і усвідомленого професійного вибору; підтримка обдарованих учнів, рівний доступ до всіх напрямків якісної освіти дітей з особливими потребами, поширення  сучасного інноваційного педагогічного досвіду та освітніх технологій; широка, активна пропаганда результатів дитячої технічної творчості.

З 2019 -2020 навчального року я працюю по освітній програмі науково - педагогічного проекту “Інтелект України”.

Освітня програма початкової школи науково – педагогічного проекту «Інтелект України» розроблена з метою виконання Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21,02,2018 р. № 87, розпоряджень Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988 –р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Метою початкової освіти визнано всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей і наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, допитливості й творчості. Все це досягається через оновлення та модернізацію початкової освіти на засадах компетентністного підходу, метою якого є становлення учня як суб’єкта життєдіяльності завдяки сформованості системи взаємопов’язаних ключових, загальнопредметних і предметних компетентностей. Готуємо розвинену особистість, що виявляє собою динамічну комбінацію знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити подальшу навчальну діяльність.

 У зв’язку з цим реалізація компетентністної моделі освіти передбачає впровадження STEM – освіти як основного тренду  оновлення та осучаснення національних освітніх систем, метою якої є підготовка та формування  в учнів соціальної, громадянської, державницької та культурної компетентностей, позитивного мислення й емоційного інтелекту.

Тому STEM – освіта має бути неперервною  розпочинатися в дошкільному віці і тривати протягом усього життя.

STEM – освіта є  тим «містком» між навчанням учнів та їхньою кар’єрою.

Мета STEM – освіти – розвивати в учнів інтерес до навчальних предметів природничо – математичного циклу, формувати систему взаємопов’язаних компетентностей: розуміння природничо – наукових і математичних концепцій, здатність формулювати й розв’язувати наукові, технічні та технологічні проблеми, вміння логічно та творчо мислити,  зрозуміло пояснювати,  доводити, аргументувати, застосовувати на практиці та в житті.

Характерними для STEM – освіти є : фундаменталізація освіти, інтегроване навчання, навчання на основі власних відкриттів, досліджень, практичнн застосування, знання іноземних мов.

STEM – освіта може реалізовуватися як під час уроку, так і в позаурочний час.

Засоби, методи, форми освітнього процесу впроваджуються через інтерактивні освітні технології та технології критичного мислення, а саме: кооперативне навчання, робота в парах або групах ( «ажурна пилка» «алфавіт», «броунівський рух», «діалог», « синтез думок», «дерево припущень»); технології навчання в грі ( дискусія, «метод прес», «обери позицію»), метод практичних досліджень, метод проектів, тренінги, що спрямовані на розвиток учнів як суб’єктів успішної та щасливої життєдіяльності, патріотів України, активних учасників громадянського суспільства, які дотримуються демократичних цінностей, вмінь позитивного мислення, а також здатні самостійно та критично мислити, працювати в команді, ефективно взаємодіяти з іншими людьми.

УРОК

Тема . Мистецтво у світі та Україні. Цимбали. Сходинки до наукового Олімпу. Властивості та будова води.

STEM and Arts: мистецтво у світі та Україні. Цимбали. Сходинки до наукового Олімпу. Властивості та будова води.

STEM

Предмет

Компетентності

S

Я досліджую світ

Аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, висловлює думки, почуття та ставлення, сприймає та використовує інформацію для досягнення життєвих цілей.Розрізняє суттєві та несуттєві властивості води( запах, колір, прозорість, текучість, форму).

T

Інформатика

Розвиває вміння користуватися мультимедійною дошкою, сприймає інформацію, створює свій алгоритм дій.

E

Трудове навчання

Досліджує  та будує з пластиліну молекулу води.

M

Математика

Рахує кількість атомів та записує отриманий результат, розпізнає геометричні фігури.

Мета. Формувати загально – навчальні вміння та навички; ознайомити учнів з мистецтвом у світі та Україні; збагачувати словниковий запас учнів; вчити розрізняти предмети за властивостями; ознайомити учнів з молекулою води та практично її виготовляти; розвивати компетентності: загальні, здоров’язбережувальні, соціальні, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно – цифрові компетентності; виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання. Інтерактивна дошка, таблиці, стакан з водою, стакан з льодом, електричний чайник, пластилін.

ХІД УРОКУ

(фрагмент уроку)

І. Актуалізація опорних знань.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота над листом Центаврика
  2.  Робота в парах. Розгадування ребуса.

Зашифроване слово ЦИМБАЛИ.

  1. Словникова робота. Читання довідки від бортового комп’ютера Адаптера де пояснюється значення слова цимбали.

ІІІ. Перегляд відео про виступ ансамблю, який показує запальний румунський танець під звучання оркестру де грають цимбали.

  1. Бесіда про властивості предметів.
  2. Практично - дослідницька робота. Визначення суттєвих властивостей води та характерних для неї станів. (Додаток 1)

* Показ стакану води в рідкому стані ( визначення прозорості, текучості води та  її форми в різних предметах). (Додаток 4)

* Показ води в твердому стані ( лід ). (Додаток 5)

* Показ води в газоподібному стані ( влючений електричний чайник, з якого парує вода). (Додаток 6)

ІУ. Перегляд відеофрагменту про склад води з молекул та атомів.

Діти знайомляться з молекулою води H 2 O  та визначають , що до складу молекули води входять 2 атоми Н та 1 атом О.

У. Практична робота.

   Діти з пластиліну виготовляють молекулу води. ( Додаток 2, додаток 3).

УІ. Підсумок уроку.

 

Додаток

Додаток 1

Презентація до уроку природознавства у 5 класі на тему: Вода на Землі.  Властивості води. Три стани води. Кругообіг води

Додаток 2

C:\Users\7272~1\AppData\Local\Temp\ksohtml804\wps1.png                C:\Users\7272~1\AppData\Local\Temp\ksohtml804\wps2.png

 

 

 

 

 

Додаток 3

 C:\Users\Админ\Desktop\льоша1.jpg           C:\Users\Админ\Desktop\льоша2.jpg

                Додаток 4                                                            Додаток 5

                     C:\Users\Админ\Desktop\1.jpg

                                                               Додаток 6

                                        C:\Users\Админ\Desktop\unnamed.jpg

 

 

Список використаних джерел

1. Вольянська С.Є. STEM–освіта / С.Є. Вольянська // Довідник сучасного

педагога / С.Є. Вольянська. – Х. : Вид. група «Основа», 2016. – С. 124–125. – (Б– ка журн. «Управління школою» ; Вип. 5).

2. Думанська І.І. Школа для дітей – це не підготовка до життя, це саме

життя / І.І. Думанська // Економіка в школах України. – 2014. – N 10. – С. 21–25; Педагогічна майстерня. – 2014. – N 11. – С. 2–5.

3. Завалевський Ю. Тренди сучасної освіти: цивілізаційний і національний

контекст / Ю. Завалевський, І. Гавриш, А. Пугач // Рідна школа. – 2016. – N 4. – С. 3–8.

4. Кириленко С. Поліфункціональний урок у системі STEM–освіти: теоретико-методологічні та методичні сегменти / С. Кириленко, О. Кіян // Рідна школа. – 2016. – N 4. – С. 50–54.

5. Коваленко О. STEM–освіта: досвід упровадження в країнах ЄС та США

/ О. Коваленко, О. Сапрунова // Рідна школа. – 2016. – N 4. – С. 46–49.

6. Козловська І.М. Виховний потенціал інтегративного підходу в освіті /

Ірина Михайлівна Козловська // Педагогічний альманах: Збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2012. – Випуск 12 (1). – С. 6–12.

7. Копняк Н.Б. Реалізація міжпредметних зв’язків у системі формування

інформатичної компетентності учнів загальноосвітньої школи / Наталія Борисівна Копняк // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2012. – N 1. – С. 17–19.

8. Корнієнко О.Р. Про актуальність запровадження STEM–навчання в

Україні [Електронний ресурс] / О.Р. Корнієнко. – Режим доступу :

http://elenakornienko.blogspot.com/2016/02/stem.html. – Назва з екрана.Інформаційні технології як шлях впровадження STEM-освіти

107 STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес, м. Тернопіль, 2017

9. Крутій К. STREAM–освіта дошкільнят: виховуємо культуру

інженерного мислення / К. Крутій, Т. Грицишина // Дошкільне виховання. – 2016. – N 1. – С. 3–7.

10.Освітня програма початкової школи науково - педагогічного проекту “Інтелект України” / Нова українська школа/.

 

 

doc
Додано
20 січня 2021
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку