Урок на тему "Множення багатоцифрового числа на одноцифрове число"

Про матеріал
Актуалізувати знання учнів із нумерації багатоцифрових чисел; ознайомити учнів з письмовим множенням багатоцифрових чисел на одноцифрові; розвивати навички розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки множення, логічне мислення, пам'ять учнів; формувати почуття особистої відповідальності; виховувати культуру толерантного спілкування.
Перегляд файлу

Тема: Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове.

Мета: актуалізувати знання учнів із нумерації багатоцифрових чисел; ознайомити учнів з письмовим множенням багатоцифрових чисел на одноцифрові; розвивати навички розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки множення, логічне мислення, пам'ять учнів; формувати почуття особистої відповідальності; виховувати культуру толерантного спілкування.

Тип уроку:
Форма проведення уроку: урок-мандрівка.
Обладнання: картинки планет Сонячної системи, Сонце, відео-запис фізкультхвилинки «Alien Dance», український прапор, смайлики настрою, інтерактивна вправа «Світлофор», шість цеглинок Лего, сонце з промінцями, картки самостійної роботи, картки самооцінювання, мікрофон, картки оцінювання для кожного учня.

Очікувані результати: використовує досвід математичної діяльності під час виконання дослідницьких завдань міжпредметного характеру, роботи над навчальними проєктами, у проблемних ситуаціях повсякденного життя;

перевіряє правильність обчислень; володіє навичками письмового множення багатоцифрового числа на одноцифрове; розв’язує прості задачі.

Хід уроку

І. Організація класу.

1.Психологічна настанова
Як дзвінок на урок задзвенить,

Стане кожен серйозним ту ж мить,

Бо роботи багато у нас.

Хай активно працює весь клас!

2.  Привітання.

Встаньте, діти, всі рівненько

Посміхніться веселенько.

Поверніться до гостей, привітайтесь:

«Добрий день!»

-         Всім присутнім ми зичимо здоров’я і добра.

3. Інтелектуальна гра «Якщо хочеш…»

-         Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.

-         Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.

-         Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.

-         Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплещіть у долоні.

-         У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:

-        А з яким настроєм почали ви урок. Покажіть.

(Я хочу щоб хороший настрій у вас не змінювався до кінця уроку)

     -  А щоб усі ваші сподівання збулися…

Працюватимемо старанно,

Щоб почули у кінці,

Що у нашому класі

Учні – просто молодці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Оголошення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-мандрівка. Ми полетимо у космос та здійснімо космічну подорож «Планетами Сонячної системи». Впевнена, що побачимо багато чого цікавого, поринемо у красу космосу, вогні зірок. Ближче познайомимося з планетами. Отримаємо незабутні враження та задоволення. І всі математичні завдання ми будемо виконувати не просто у класі, а на різних планетах.

Отож, сьогодні ми опрацюємо алгоритм письмового множення на одноцифрове число, удосконалимо обчислювальні навички у розв`язанні прикладів. Нашими помічниками будуть уважність і кмітливість, швидкість мислення, винахідливість і  взаємодопомога. А там, де ми побуваємо, встановимо наш український прапор. А зараз кожен з вас стане космонавтом!

Надягніть космічні скафандри, приготуйте «бортові журнали» для  розв`язання  завдань. Сідайте в зореліт, зробіть  в «бортовому журналі» (робочому зошиті) перший запис (число, класна робота).І так, відправляємось у подорож.

2. Розповідь про Сонце.

Ви, напевно, помічали, скільки яскравих зірок горить на вечірньому небі. Їх ніхто не запалює. Вони самі так горять. Але є одна зірка, яка не схожа на інші.

http://www.factroom.ru/wp-content/uploads/2013/01/sun1.jpg

Без насіння вранці сходить,

Промінці з собою водить,

Всіх на світі звеселяє,

Що це, діти, хто вгадає?  

(Сонце)

Сонце – це зірка. Порівняно з іншими зірками, воно знаходиться ближче до нас, тому і здається не вогником, а розжарена куля. До інших зірок так далеко, що світло від них доходить роки, тому вони здаються невеликими вогниками.

  1. Робота з картками.

Сонячні промінці приготували карточки.

  1. Постановка проблемного питання. Розповідь про Землю.
  •                         Діти, а як вигадаєте, Земля, на якій ми живемо, це зірка чи планета?

Земля – це холодна тверда куля. Сама світитися вона не може. Її освітлює Сонце. Отже, Земля – не зірка, а планета. Відстань від Землі до Сонця 150 млн.км.

  1.                  Спостереження за погодою.
  •                         Яка зараз пора року? Назвати зимові місяці.
  •                         Охарактеризуйте погоду сьогоднішнього дня.
    1.                   Каліграфічна хвилинка.

Діти, скільки планет навколо Сонця рухається по своїх орбітах? (8)

Вони разом із Сонцем і утворюють Сонячну систему. Сонце знаходиться у центрі.

Найближча планета до Сонця Меркурій вона підготувала нам каліграфічну хвилинку, запишіть цифру 8.

Планета Меркурій підготувала нам математичний диктант.

Як називаються компоненти дії додавання?

Як називаються компоненти дії віднімання?

Як називаються компоненти дії множення?

Як називаються компоненти дії ділення?

Число 270:3-45:5*100+900=1800

Діти, то скільки вийшло в нашому прикладі?

Ми побували на планеті Меркурій, залишимо на ній наш український прапор.

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

А ми вирушаємо далі.  Наступна наша планета Венера. Воно пропонує нам попрацювати з кубиком Блума.

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

Планета Земля підготувала нам пояснення множення багатоцифрового числа на одноцифрове, а допоможу в поясненні вам я.

2317 • 4

Записуємо другий множник під одиницями першого. Підводимо риску. Зліва ставимо знак множення «?». Розпочинаємо письмове множення з одиниць. Множимо 7 одиниць на 4 буде 28. Це 2 десятки та 8 одиниць. 8 одиниць пишемо під одиницями, а 2 десятки запам’ятовуємо. 1 десяток помножити на 4 буде 4 десятки та ще 2 десятки буде 6 десятків. Пишемо їх під десятками. 3 сотні множимо на 4 буде 12 сотень. Це 1 тисяча і 2 сотні. 2 сотні пишемо під сотнями, а 1 тисячу запам’ятовуємо. 2 тисячі помножити на 4 буде 8 тисяч та ще 1 тисяча буде 9 тисяч. Пишемо їх на місці тисяч. Отримали добуток 9268.

Ми з Вами побували на планеті Земля, залишимо наш прапор на ній.

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

1.Робота з підручником.

Планета Марс підготувала завдання з підручника. Знайдіть у підручнику на сторінці 40 приклади 4. Нам потрібно знайти помилку в обчисленні. (По черзі виходимо до дошки)

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

Залишимо наш прапор на ній.

2. Робота в парі.

Планета Юпітер підготувала вам роботу в парі. Обчислити приклади.

Молодці гарно виконали завдання, залишимо наш прапор на ній.

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

3.Фізкультхвилинка

Планета Сатурна побачила, що Ви гарно попрацювали і хоче, щоб ми з вами відпочили.

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

Залишимо наш прапор на ній.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота над задачею.

Планета Уран підготувала нам задачу.

З собою в експедицію космонавти взяли 1342 тюбики молока по 2 л в кожному і 1215 тюбиків води по 4 л в кожному. Скільки всього літрів рідини взяли космонавти?

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

Залишимо наш прапор на ній.

2.Самостійна робота.

Планета Нептун підготувала вам самостійну роботу. Вам потрібно розв’язати самостійно рівняння. Перегляньте їх. Якщо ви зрозуміли як їх виконувати, то підніміть зелену цеглинку Лего, а якщо не зрозуміли, то червону цеглинку Лего.

-Що ви знаєте про цю планету? (розповідь учня)

Залишимо наш прапор на ній.

V.Домашнє завдання.

Діти ми з Вами вже знаємо, що супутником планети Земля є Місяць, ми з вами потрапили на нього, він підготував нам домашнє завдання. Потрібно виконати завдання з картки, обчислити приклади.

Залишимо наш прапор на ньому.

VI.Підсумок уроку.

  •                      Над якою темою ми працювали?
  •                      Пригадаємо планети на яких ми сьогодні побували.
  •                      Чи знадобляться вам в житті знання з математики , вміння обчислювати та розв’язувати задачі і приклади?

Формувальне оцінювання.

На уроці я…..(шість цеглинок Лего)

Вправа «Мікрофон»(заді дошки)

  •                      Сьогодні на уроці мені було цікаво…
  •                      Вдома я обов’язково розкажу…
  •                      Сьогодні на уроці я зрозумів …
  •                      Сьогодні на уроці мені було складно …
  •                      Сьогодні на уроці я навчився …
  •                      Сьогодні на уроці мені сподобалося …
  •                      Сьогодні на уроці я дізнався …

То з яким настроєм ви закінчуєте наш уроку?.

Дякую, ви молодці. (охарактеризувати кожного окремо, картка самооцінювання кожного учня)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
2 грудня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку