ТЕМА: Множення і ділення звичайних дробів.
МЕТА: Закріпити знання учнів про множення і ділення звичайних дробів, повторити терміни що використовуються при вивченні теми, властивості множення, правила знаходження дробової частини від числа. Продовжувати формувати вміння та навички розв'язування рівнянь та задач, спрощення виразів. Розвивати навички самостійної розумової діяльності, самостійності мислення, творчості та еврістичності;логічне мислення, увагу, самостійність. Підтримуватиінтерес до навчального процесу прищеплюватиі нтерес до науки. Виховувати вміння працювати в парі, колективно та самостійно, культуру математичногомислення і мовлення, культуру пізнавального спілкування учнів.
ХІД УРОКУ.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Перегляд фрагменту мультфільму (до моменту, коли карту кинули в море)
Отож, карта скарбів опинилася в морі. Може і ми відправимося у подорож за скарбами? Математику ми з вами вивчаємо, тож розгадати ребуси, виконати завдання та обчислити значення виразів ми зможемо. Давайте перевіримо чи достатньо у нас знань, для того, щоб виконувати дії із звичайними дробами. Розгадаємо кросворд. Я зачитую по одному запитанню, ви відповідаєте.
1 |
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
||||||||||
3 |
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
Ч |
|
|
|
|
||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Й |
||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|||||||||||||
8 |
|
|
І |
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
9 |
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
10 |
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
11 |
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
||||||||||||
12 |
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
||||||||||
Кросворд.
Презентація, кадри 1-14.
Ваші відповіді показали, що ви готові до подорожі. Та, щоб дізнатися до кого із героїв мультфільмів потрапила карта скарбів, глянемо ще раз на кросворд. Із виділених різних кольорових букв складіть 2 слова. (ТОМ і ДЖЕРІ)
Ми повторили основні терміни з теми « множення і ділення звичайних дробів». Тож розпочнемо нашу подорож з Томом і Джері запишемо число і тему з дошки.
На першому етапі мандрівки перед Томом і Джері постало завдання: розшифрувати фразу яка є девізом багатьох любителів математики. Для цього виконаємо завдання №1 на картках. Працюємо в парах. Хто виконає завдання показує готовність пари
Презентація, кадр 15.
Завдання №1
ТЕ |
ТИ |
КА |
РО |
ГІМ |
ЗУ |
НАС |
МА |
МУ |
|
1 |
|
|
|
|
4 |
|
|
Розгадуємо вислів «Математика -гімнастика розуму.» (О.В.Суворов)
Презентація, кадр 16.
Продовжимо подорож і дізнаємося що відбувалося з картою скарбів.
Перегляд фрагменту мультфільму (до моменту, розв’язування задачі) Отож допоможемо нашим героям розв’язати задачу щоб далі продовжувати подорож.
Презентація, кадр 17.
Задачу розв’язує біля дошки один учень. Робимо записи в зошитах.
За умовою задачі ми зрозуміли що Том і Джері потрапили на острів.
Фізкультхвилинка.
Презентація, кадр 18.
Закрили очі, уявили себе на безлюдному острові. розслабились… Встали всі , вийшли із-за парт.Ви йдете по острові. Навколо чудовий краєвид. Витягнули шию,побачили…Злякались… Присіли… Потягнулися за бананами, нагнулися за кокосами…
Що ж далі відбувалося з героями мультфільму поглянемо на екран.
Перегляд фрагменту мультфільму (до моменту, падають кокоси)
Ви напевне зрозуміли що нашим героям не просто так кокоси на голову впали. В кокосі було завдання яке потрібно розв’язати щоб спростити шлях до скарбів
Презентація, кадр 19.
а)
;
б) ;
в)
г) ;
д) .
Перевіримо себе.
Презентація, кадр 20.
Спростивши вирази, ми спростили дорогу нашим героям. Вони без перешкод пройшли до печери, де були сховані скарби. Та в печері їх зустрів привид черепа від скелета старого пірата.Том дуже боявся привидів, тому розмовляти з ним довелося тільки Джері.
Перегляд фрагменту мультфільму (до моменту, череп замовкає)
Тож наступне завдання –розв’язати рівняння по підручнику №79(1,2)с. 122
Презентація, кадр 21.
2учні розв’язують біля дошки. Всі виконують самостійно в зошитах. По закінченню, звіряємо результати.
Що ж, всі завдання,які поставали перед нами під час подорожі, ми успішно виконали. Завдяки нам Том і Джері досягли своєї мети і знайшли той скарб, який шукали.
Перегляд фрагменту мультфільму
Підсумок уроку. Як відомо всім, найбільший скарб для школярів, це його знання. То які скарби ви почерпали для себе з цього уроку?
Дотримуючись девізу любителів математики, ми потренували розум на уроці, та щоб вдома не розслабитися записуємо
Домашнє завдання
Презентація, кадр 21.
Домашнє завдання: Виконати вправи № 54, 57 с.119.
А тепер перевіримо, наскільки добре ви потренувалися.
Завдання додаткове. Скільки отримаємо коли два поділимо на половину.
1