Урок на тему : "МОЛЯРНА МАСА" 8 клас

Про матеріал
Цілі:  Формування ключових компетентностей: o саморозвитку й самоосвіти — створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати задачі; o інформаційної — вміння робити короткий раціональний запис, робити висновки та узагальнення; o комунікативної — вміння працювати в парі.  Формування предметних компетентностей: формувати поняття «молярна маса», розкрити різницю між поняттями «молярна маса» та «відносна молекулярна маса»; формувати вміння робити розрахунки із застосуванням понять «кількість речовини», «молярна маса»; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до хімії як науки. Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, ком п’ютер. Тип уроку: ВНМ (О). Форми роботи: прийом «Мікрофон», робота в парах, бесіда, фронтальна робота.
Перегляд файлу

МОЛЯРНА МАСА

Цілі:

  •  Формування ключових компетентностей:
  •  саморозвитку й самоосвіти — створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати задачі;
  •  інформаційної — вміння робити короткий раціональний запис, робити висновки та узагальнення;
  •  комунікативної — вміння працювати в парі.
  •  Формування предметних компетентностей: формувати поняття «молярна маса», розкрити різницю між поняттями «молярна маса» та «відносна молекулярна маса»; формувати вміння робити розрахунки із застосуванням понять «кількість речовини», «молярна маса»; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до хімії як науки.

Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, ком п’ютер.

Тип уроку: ВНМ (О).

Форми роботи: прийом «Мікрофон», робота в парах, бесіда, фронтальна робота.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1 Прийом «Мікрофон» за основними поняттями попередніх уроків

(Запитання проектують на екран.)

2 Робота в парах

Обчислити відносні молекулярні маси алюміній оксиду, кальцій ортофосфату (Ca3(PO4)2).

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ми вже знаємо, що всі речовини взаємодіють між собою в певних кількостях. Коли для реакції потрібно взяти речовину, ми її зважуємо.

Проблемне питання

  •  Як пов’язати кількість речовини й масу?

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

(Необхідні схеми проектують на екран.)

1. Ми вже знаємо, що 1 моль будь-якої речовини містить стале число структурних частинок, але кожна з них має певну масу. А тому 1 моль речовини буде мати стале значення маси.

Молярна маса — маса 1 моль речовини.

2. Значення молярної маси речовини чисельно співпадає зі значенням відносної молекулярної маси.

М (речовини) = Мr (речовини).

3. Одиниці вимірювання молярної маси речовини:

М (речовини) = г/моль.

4. Молярна маса пов’язана з кількістю речовини:

Наведемо приклад розв’язування задачі із застосуванням цих формул.

 

 

 

 

 

 

 

Задача

Обчислити кількість речовини води масою 3,6 г.

Аналіз задачі: Що відомо? Що знайти? Як це зробити?

Дано:

m (H2O) = 3,6 г

Розв’язання

1. Яка молярна маса води?

M (H2O) = Mr (H2O)

Mr (H2O) = 2 Ar (H) + Ar (O) = 21+16 = 18.

M (H2O) =18 г/моль.

ν (H2O) = ?

2. Яка кількість речовини води?

.       

Відповідь: ν (H2O) = 0,2 моль.

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Учням пропонують роздавальний матеріал із переліком задач. Одну задачу учень розв’язує біля дошки.

Робота в парах

Задачі

1. Обчислити масу ферум(ІІ) оксиду кількістю речовини 0,2 моль.

2. Обчислити кількість речовини вуглекислого газу масою 1,1 г.

3. Обчислити кількість речовини ферум(ІІІ) сульфату масою 8 г.

4. *Обчислити кількість атомів Гідрогену, що містяться у водні масою 6 г.

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
5 липня 2021
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку