Розробка уроку
5 клас
Тема: «Мова музики»
Тема І семестру: «Музика як вид мистецтва»
Тема уроку: «Мова музики»
Мета: Навчальна: відкрити дітям тему чверті та тему уроку на прикладі твору по слуханню П. Чайковський «Старовинна французька пісенька», вивчити пісню О. Янушкевич «Веселкова».
Розвиваюча: розвивати муз. слух, увагу, уяву та пам’ять учнів.
Виховна: виховувати любов до мистецтва.
Оснащення уроку:
Музичний ряд: - для сприймання – П. Чайковський «Старовинна французька пісенька»,
для виконання – О. Янушкевич «Веселкова пісня»
Візуальний ряд: портрет П. Чайковського.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку.
1 . Організаційний момент: Вхід дітей до класу. Готовність до уроку. Музичне привітання.
2. Учитель: - На минулому уроці ви дізналися як виникла музика. З якими видами інструментів ви познайомилися?
- Діти як ви гадає чи вміє музика розмовляти, за допомогою чого вона це робить? Сьогодні на уроці ви про це дізнаєтесь. Тема уроку «Мова музики».
- Щоб навчитися розуміти мову музики, треба відрізняти основні елементи, з яких вона складається, відчувати своєрідні властивості кожного з них.
3. Слухання: Учитель – Найважливішим елементом мови музичного мистецтва є мелодія – «душа музики». Коли ми наспівуємо без слів та без супроводу улюблений мотив, - це звучить лише мелодія. Це основна музична думка вокального чи інструментального твору.
Також дуже важливим елементом музичної мови є гармонія, яку ми чуємо, слухаючи супровід мелодії. Краще зрозуміти вам мову музики допоможуть казки. (Д - І, Т – 7 та Д – І Т – 9)
Працюємо за підручником ст.. 16, 17. – Діти прослухайте «Старовинну французьку пісеньку» П. Чайковського із його дитячого альбому та простежте якими елементами мови музика з вами розмовляє. (учні слухають твір, переглядають відео фрагмент)
4. Фіз. Хвилинка: Учитель – Я зараз теж пропоную вам подорож до Франції і разом із французами виконати французький танець каченят. (виконання)
5. Співи: Учитель – А тепер, повернувшись на Україну давайте вивчимо пісню «Веселкова» де над рідним краєм лунає пісня. (вивчення, робота над піснею)
- Виконайте пісню з врахуванням всіх елементів музичної мови.
6. Підсумок уроку. Учитель – Тож сьогодні ви дізналися, що музика має свою мову. А що ж є душею музики? З якими ще елементами мови ви познайомилися сьогодні?
- Музика якого композитора познайомила вас з мовою музики?
-Молодці, ви добре попрацювали, урок закінчено, до побачення.
Д/З – переглянути мультфільм «Дитячий альбом» за музикою П. Чайковського.
«Веселкова пісня»
Сл. М. Ясакової муз. О. Янушкевич
1 куп.
За веселковим, за небокраєм
Хтось на сопілці чарівно грає.
А чи то грає, чи то здається,
Чи пісня лине із мого серця?
Приспів:
Над моїм краєм, над моїм містом
Пісня лунає голосом чистим.
Пісня злітає у світ широкий.
Веселка грає на семи нотах.
2 куп.
В чарівній пісні слова чудові,
Всі кольорові, всі веселкові.
Краплинки сонця у кожнім слові,
Краплинки щастя теж кольорові
3 куп.
За веселковим, за небокраєм
Срібні дзвіночки хтось розсипає.
На тих дзвіночках веселка грає,
Пісня лунає на рідним краєм