Тема. Наш край під владою Речі Посполитої. Люблінська унія.
Мета: розкрити політику впливу Речі Посполитої на Житомирщину
Цільові завдання:
Очікувані результати:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Навчально-методичне забезпечення:
КОМЕНТАРІ ДО ЕТАПІВ УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Проводиться методом співбесіди щодо активізації знань з історії України:
ХVI ст.?
Учитель звертає увагу школярів на те, що Литва на другу половину
ХVI ст. стала значно слабшою державою через постійні війни з Московською державою, турецько-татарські набіги та участь в Лівонській війні. В Литві не було єдності і серед привілейованих верств суспільства, чим намагалося скористатися Польське королівство.
Учитель повідомляє тему уроку. Очікувальні результати учні можуть сформулювати за допомогою рубрик навчального посібника «Вивчивши тему, ви дізнаєтесь», «Ви зможете».
III. Вивчення нового матеріалу
План
Розгляд питань
1. Робота з текстом посібника з елементами його дослідження. Учні працюють з §1, п.1 і відповідають на питання: дата підписання Люблінської унії → учасники → наслідки.
Після закінчення роботи учні представляють результати своєї роботи.
Прогнозована відповідь
1569р. → Литва + Польща → поява нової держави – Річ Посполита
→ українські землі потрапили під владу польських магнатів та шляхти
→ зміни в адміністративно-територіальному устрої та організації влади
Словникова робота. Виписати у робочі зошити нові поняття та терміни: «унія», «Люблінська унія», «воєводство», «староства», «повіт».
Формування картографічних вмінь. Проаналізуйте карту, вміщену в навчальному посібнику на ст.5-6 і визначте до складу яких воєводств входила територія Житомирської області.
Прогнозована відповідь
Житомирщина входила до складу Київського і Волинського воєводств.
Складання індивідуальних графічних «Схем адміністративно-територіального устрою»
Висновок. Отже, на другу половину ХVI –ХVIІІ ст. Житомирщина стала частиною Київського і Волинського воєводств у складі Речі Посполитої.
Коментоване читання матеріалу посібника. Учні складають опорний конспект, що висвітлює питання організації влади на Житомирщині в період Речі Посполитої.
Прогнозована відповідь
2. Прийом «П’ять тез». Учні під час розповіді учителя визначають особливості соціально-економічного розвитку краю в складі Речі Посполитої, сформулювавши п’ять тез.
Прогнозована відповідь
3. Робота в мікрогрупах. Опрацювавши матеріал з наукового історичного джерела «Новоград-Волинський. Історія міста» ст.51-52, створіть макет електронної презентації на тему «Розвиток м. Звягеля після Люблінської унії».
Вибіркова перевірка виконання завдання.
IV. Повторення вивченого матеріалу
Встановіть відповідність між поняттями та їх визначенням:
Рефлексивна бесіда, в ході якої учні узагальнюють вивчене і формулюють висновки.
Прогнозована відповідь
V. Домашнє завдання
1.Створити картки « Наслідки Люблінської унії для нашого краю»
2.Дати визначення термінам «унія», «Люблінська унія», «воєводство», «староства», «повіт»