Урок на тему: "Наш край під владою Речі Посполитої. Люблінська унія"

Про матеріал
Мета: розкрити політику впливу Речі Посполитої на Житомирщину Цільові завдання: • проаналізувати зміни в адміністративно - територіальному устрої й соціально - економічному розвитку; • показати суттєві зміни в становищі українських земель у результаті укладання Люблінської унії; • розвивати навички встановлення причинно - наслідкових зв'язків та роботи учнів з історичною картою; • виховувати любов до рідного краю, інтерес до історії власного народу. Очікувані результати: • учні засвоять і зможуть пояснити зміст термінів і понять; • учні вдосконалять вміння роботи з історичними джерелами та історичною картою; • характеризувати політику Речі Посполитої на Житомирщині; • порівнювати та аналізувати зміни в адміністративно - територіальному устрої, організації влади на території Житомирщини в даний період; • зможуть давати розгорнуту відповідь на поставлені запитання ; Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Наш край під владою Речі Посполитої. Люблінська унія.

 

Мета: розкрити політику впливу Речі Посполитої на Житомирщину

Цільові завдання:

  • проаналізувати зміни в адміністративно - територіальному устрої й соціально - економічному розвитку;
  • показати суттєві зміни в становищі українських земель у результаті укладання Люблінської унії;
  • розвивати навички встановлення причинно - наслідкових зв'язків та роботи учнів з історичною картою;
  • виховувати любов до рідного краю, інтерес до історії власного народу.

 

Очікувані результати:

  • учні засвоять і зможуть пояснити зміст термінів і понять;
  • учні вдосконалять вміння роботи з історичними джерелами та історичною картою;
  • характеризувати політику Речі Посполитої на Житомирщині;
  • порівнювати та аналізувати зміни в адміністративно - територіальному устрої, організації влади на території Житомирщини в даний період;
  • зможуть давати розгорнуту відповідь на поставлені запитання ;

 

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу.

Навчально-методичне забезпечення:

  1. Натикач П. І., Сірик Н. Г. Історія рідного краю: Навчальний посібник для 8 класу середньої загальноосвітньої школи. – Ж.: ЖОІППО, 2007.
  2. Власов В. С. Історія України: підручник для 8 класу. – К.: «Генеза», 2008. – 304с.
  3. Житомирська область: Географічний атлас: Моя мала Батьківщина. – К.: ТОВ «Видавництво «Мапа», 2001. – 20с.

 

КОМЕНТАРІ ДО ЕТАПІВ УРОКУ

 

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Проводиться методом співбесіди щодо активізації знань з історії України:

  • До складу якої держави входили землі Житомирщини на початку

ХVI ст.?

  • Внаслідок яких подій Житомирщина потрапила до складу Великого князівства Литовського?


Учитель звертає увагу школярів на те, що Литва на другу половину

ХVI ст. стала значно слабшою державою через постійні війни з Московською державою, турецько-татарські набіги та участь в Лівонській війні. В Литві не було єдності і серед привілейованих верств суспільства, чим намагалося скористатися Польське королівство.

Учитель повідомляє тему уроку. Очікувальні результати учні можуть сформулювати за допомогою рубрик навчального посібника «Вивчивши тему, ви дізнаєтесь», «Ви зможете».

 

III. Вивчення нового матеріалу

План

  1. Зміни в адміністративно-територіальному устрої. Організація влади.
  2. Соціально-економічний розвиток краю в складі Речі Посполитої.

 

 

Розгляд питань

1. Робота з текстом посібника з елементами його дослідження. Учні працюють з §1, п.1 і відповідають на питання: дата підписання Люблінської унії учасники наслідки.

Після закінчення роботи учні представляють результати своєї роботи.

Прогнозована відповідь

1569р. Литва + Польща поява нової держави – Річ Посполита

українські землі потрапили під владу польських магнатів та шляхти

зміни в адміністративно-територіальному устрої та організації влади

 

Словникова робота. Виписати у робочі зошити нові поняття та терміни: «унія», «Люблінська унія», «воєводство», «староства», «повіт».

 

Формування картографічних вмінь. Проаналізуйте карту, вміщену в навчальному посібнику на ст.5-6 і визначте до складу яких воєводств входила територія Житомирської області.

Прогнозована відповідь

Житомирщина входила до складу Київського і Волинського воєводств.

 


Складання індивідуальних графічних «Схем адміністративно-територіального устрою»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок. Отже, на другу половину ХVI –ХVIІІ ст. Житомирщина стала частиною Київського і Волинського воєводств у складі Речі Посполитої.

 

Коментоване читання матеріалу посібника. Учні складають опорний конспект, що висвітлює питання організації влади на Житомирщині в період Речі Посполитої.

Прогнозована відповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Прийом «П’ять тез». Учні під час розповіді учителя визначають особливості соціально-економічного розвитку краю в складі Речі Посполитої, сформулювавши п’ять тез.

Прогнозована відповідь

  1. Розвиток фільваркового господарства.
  2. Наслідки ІІІ Литовського статуту.
  3. Гальмування розвитку міст і погіршення стану міщан.
  4. Пожвавлення торгівлі.
  5. Постійні набіги турків і татар.

 

3. Робота в мікрогрупах. Опрацювавши матеріал з наукового історичного джерела «Новоград-Волинський. Історія міста» ст.51-52, створіть макет електронної презентації на тему «Розвиток м. Звягеля після Люблінської унії».

Вибіркова перевірка виконання завдання.

 

IV. Повторення вивченого матеріалу

Встановіть відповідність між поняттями та їх визначенням:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексивна бесіда, в ході якої учні узагальнюють вивчене і формулюють висновки.

Прогнозована відповідь

  • Люблінська унія внесла істотні зміни в життя українського народу;
  • Землі нашого краю були інтегровані в загальноєвропейські економічні процеси;
  • Посилився визиск з основної маси населення України та зокрема нашого краю.

 

V. Домашнє завдання

1.Створити картки « Наслідки Люблінської унії для нашого краю»

2.Дати визначення термінам «унія», «Люблінська унія», «воєводство», «староства», «повіт»

 

doc
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку