Урок математики в 4 класі (за підручником М. В. Богдановича)
Тема. Нумерація шестицифрових чисел (закріплення). Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.
Мета: удосконалювати вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа, визначати число тисяч у числі, порівнювати багатоцифрові числа; вчити розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: малюнки птахів, дошка із записами
Тип уроку: закріплення знань і вмінь
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Стали, діти, всі рівненько, усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли й працювати почали.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі діти просто молодці!
2. Девіз уроку
Вчитель: Учні:
Сидимо - рівно
Слухаємо - уважно
Обчислюємо - швидко
Відповідаємо - правильно
Пишемо - гарно.
Скоро вкриє снігопад килимом поля
І весни чекатиме матінка – земля.
Та нелегко пташкам розшукать зерна,
Хто їм допоможе, як не ви та я?
У пошуках їжі пташки наближаються до людських осель. І до нашого віконечка злетілися птахи. Вони знають, що у цьому класі навчаються діти з добрим серцем і завжди допоможуть їм у біді. Пернаті вдячні за допомогу і прилетіли подякувати вам, але й заодно перевірити, як ви вмієте швидко мислити, безпомилково робити обчислення, вибирати правильні дії.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
А) Робота за таблицею № 267
Б) Кругові приклади
780 - 640 180 – 100 40 + 530
190 – 150 140 – 80 70 + 710
60 + 120 80 + 110 570 – 500
В) Логічні задачі.
1) «Мій хвіст, - сказав кіт, - має довжину 12 см і ще половину мого хвоста». Яка довжина хвоста цього кота? (18см)
2) Скільки очей у павука, якщо у 4 павуків 32 очка? (8)
3) У сім’ї троє сестер. Кожен має сестру, Скільки дітей у сім’ї? (4)
4) Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки потрібно часу, щоб зварити 5 яєць? (4хв)
ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів.
ІV. Закріплення знань і вмінь.
– А ось і горобчик зацвірінькав у нас під вікном. А цвірінькають горобці на відлигу. Якщо ж ховаються в солому – на мороз.
Руки на пояс поставили всі.
Будем стрибати, мов горобці.
Скік вперед і скік назад (6разів)
Крильця вниз всі опустили і на місці походили.
1) Диференційована робота над задачею № 271. (учні з високим рівнем знань працюють самостійно,учні з достатнім рівнем знань розв'язують задачу за поданим планом:
1) Скільки кілограмів груш було у ящиках по 10 кг?
2) Скільки кілограмів груш було у ящиках по 15 кг?
3) Скільки було ящиків по 10 кг?
Учні з середнім та початковим рівнем знань працюють під керівництвом учителя.
— Про що йдеться в задачі?
— Скільки груш розклали у ящики і по скільки кілограмів?
— Що відомо про ящики по 10 кг?
— Що треба знайти? Якою дією? Чому?
— Знаючи кількість груш у ящиках по 10 кг, про що можемо дізнатися? Якою дією? Чому?
— Чи можемо тепер відповісти на запитання задачі? Що для цього потрібно зробити?
— Запишемо розв'язання окремими діями.
1) 10 ∙ 50 = 500 (кг) — у ящиках по 10 кг;
2) 800 - 500 = 300 (кг) — у ящиках но 15 кг;
3) 300 : 15 = 20 (ящ.) — по 15 кг.
Учні з достатнім і високим рівнем знань записують розв'язання виразом.
((800 - 10 ∙ 50) : 15 = 20 (ящ.).)
2) Творча робота над задачею № 271.
— Змініть умову так, щоб задача розв'язувалася двома діями.
(8 ц груш розклали у ящики по 15 кг і 10 кг. У ящики по 10 кг розклали 500 кг груш. Скільки було ящиків по 15 кг?)
— Як одержали число 500?
(Добуток чисел 10 і 50 замінили числом 500. В одному ящику було 10 кг груш, а таких ящиків — 50; отже, 10 ∙ 50 = 500.)
— Розв'яжіть задачу усно. ((800 - 500) : 15 = 20 (ящ.).)
2) Самостійне розв'язування задачі № 272 з подальшою взаємоперевіркою в парах)
Розв'язання: (100 - 3 ∙ 10) : 5 = 14 (б.)
V. Домашнє завдання. № 273, 274
VІ. Підсумок уроку (вправа «Мікрофон»)