Урок на тему "Нумерація трицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.

Про матеріал
Урок закріплення знань учнів на тему "Нумерація трицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел"
Перегляд файлу

Урок математики в 4 класі    (за підручником М. В. Богдановича)

Тема. Нумерація шестицифрових чисел (закріплення). Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.

Мета: удосконалювати вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа, визначати число тисяч у числі, порівнювати багатоцифрові числа; вчити розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: малюнки птахів,  дошка із записами

Тип уроку: закріплення знань і вмінь

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Стали, діти, всі рівненько, усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли й працювати почали.

Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі діти просто молодці!

2. Девіз уроку

Вчитель:                 Учні:

Сидимо -                рівно

Слухаємо -             уважно

Обчислюємо -        швидко

Відповідаємо -       правильно

Пишемо -               гарно.

Скоро вкриє снігопад килимом поля

І весни чекатиме матінка – земля.

Та нелегко пташкам розшукать зерна,

Хто їм допоможе, як не ви та я?

У пошуках їжі пташки наближаються до людських осель. І до нашого віконечка злетілися птахи. Вони знають, що у цьому класі навчаються діти з добрим серцем і завжди допоможуть їм у біді. Пернаті вдячні за допомогу і прилетіли подякувати вам, але й заодно перевірити, як ви вмієте швидко мислити, безпомилково робити обчислення, вибирати правильні дії.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • До нас завітала пташка, яка своїх пташенят виводить узимку, бо в цей період для них багато їжі. А їжа для пташат – насіння ялинових і соснових шишок. Це темно – червоні птахи з темними крилами. Дзьоб у цих птахів великий. Верхня частина його загнута вниз, а нижня – угору. Це – шишкар. Він хоче перевірити, як ви виконали домашнє завдання.
  1. Усний рахунок.
  • А це до нас завітав червоногрудий снігур. Колись люди самостійно вели спостереження за погодою, записували результати спостережень і передавали їх з покоління в покоління. Народ помітив, якщо заспіває снігур, то чекай заметілі. Снігур пропонує вам порахувати усно

А) Робота за таблицею № 267

Б) Кругові приклади

780 -  640          180 – 100           40 + 530

190 – 150           140 – 80            70 + 710

60 + 120             80 + 110           570 – 500

В) Логічні задачі.

1) «Мій хвіст,  - сказав кіт,  - має довжину 12 см і ще половину мого хвоста». Яка довжина хвоста цього кота?  (18см)

2) Скільки очей у павука, якщо у 4 павуків 32 очка?   (8)

3) У сімї троє сестер. Кожен має сестру, Скільки дітей у сімї? (4)

4) Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки потрібно часу, щоб зварити 5 яєць? (4хв)

ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів.

  • Впевнено читати і записувати шестицифрові числа;
  • Правильно порівнювати багатоцифрові числа;
  • Вміти розкладати на розрядні доданки числа;
  • Розв’язувати задачі та рівняння.

ІV. Закріплення знань і вмінь.

  1. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою. ( впр.268  )
  2. Порівняння багатоцифрових чисел
  • До нашої годівнички завітала синичка. Ця пташка дуже боїться морозів. З 10 синиць до весни доживає тільки одна. Синичка хоче перевірити, як ви вмієте порівнювати числа.  № 269
  1. Розкладання на розрядні доданки чисел № 270
  2. Фізхвилинка.

 – А ось і горобчик зацвірінькав у нас під вікном. А цвірінькають горобці на відлигу. Якщо ж ховаються в солому – на мороз.

                  Руки на пояс поставили всі.

                  Будем стрибати, мов горобці.

                 Скік вперед і скік назад (6разів)

                 Крильця вниз всі опустили і на місці походили.

  1. Робота над задачами.
  • До нашої годівнички завітала сорока. Ця пташка полюбляє ягоди калини і горобини. А вам вона пропонує попрацювати над задачами.

1) Диференційована робота над задачею № 271. чні з високим рівнем знань працюють самостійночні з достатнім рівнем знань розв'язують задачу за поданим планом:

1) Скільки кілограмів груш було у ящиках по 10 кг?

2) Скільки кілограмів груш було у ящиках по 15 кг?

3) Скільки було ящиків по 10 кг?

Учні з середнім та початковим рівнем знань працюють під керівництвом учителя.

— Про що йдеться в задачі?

— Скільки груш розклали у ящики і по скільки кілограмів?

— Що відомо про ящики по 10 кг?

— Що треба знайти? Якою дією? Чому?

— Знаючи кількість груш у ящиках по 10 кг, про що можемо дізнатися? Якою дією? Чому?

— Чи можемо тепер відповісти на запитання задачі? Що для цього потрібно зробити?

— Запишемо розв'язання окремими діями.

1) 10 ∙ 50 = 500 (кг) — у ящиках по 10 кг;

2) 800 - 500 = 300 (кг) — у ящиках но 15 кг;

3) 300 : 15 = 20 (ящ.) — по 15 кг.

Учні з достатнім і високим рівнем знань записують розв'язання виразом.

((800 - 10 ∙ 50) : 15 = 20 (ящ.).)

2) Творча робота над задачею № 271.

— Змініть умову так, щоб задача розв'язувалася двома діями.

(8 ц груш розклали у ящики по 15 кг і 10 кг. У ящики по 10 кг розклали 500 кг груш. Скільки було ящиків по 15 кг?)

— Як одержали число 500?

(Добуток чисел 10 і 50 замінили числом 500. В одному ящику було 10 кг груш, а таких ящиків — 50; отже, 10 ∙ 50 = 500.)

— Розв'яжіть задачу усно. ((800 - 500) : 15 = 20 (ящ.).)

2) Самостійне розв'язування задачі № 272 з подальшою взаємоперевіркою в парах)

Розв'язання: (100 - 3 ∙ 10) : 5 = 14 (б.)

  1. Розв’язування рівнянь.  № 272 (2)
  • А ось і дятел завітав до нас на урок.
  • Як називають дятла?
  • Так, його називають лікарем лісу, бо знищує він величезну кількість комах-шкідників. Узимку, коли немає комах, він їсть насіння сосни, ялини. Роздовбує шишку, вставляючи її в щілину кори. Під деревами нагромаджується купа вилущених шишок. Це місце називається дятлова кузня. А зараз у дятла велике бажання дізнатися, як ви вмієте розв’язувати рівняння.

 

V.   Домашнє завдання.  № 273, 274

VІ.  Підсумок уроку  (вправа «Мікрофон»)

  • З якими птахами ви зустрічалися на уроці?
  • Чи досягли ви успіху на уроці?
  • Які завдання давались важкими у виконанні?
  • Усі пташки вам дякують за гарну роботу. Життя і поведінку птахів вивчає наука орнітологія. Не забувайте взимку підгодовувати птахів,а навесні вони вам співатимуть пісні.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку