Урок на тему: " Обчислення в межах 10. Порівняння виразу і числа. Об'ємні фігури.

Про матеріал

Урок розроблений за Типовою освітньою програмою за редакцією О. Я. Савченко та підручником Н. Листопад Математика 1 клас Київ: Оріон, 2018 с. 52, 53.

Учитель вітає учнів. швидко налаштовує на роботу, багато часу не займає.

Створюється проблемна ситуація,учні зацікавлюються можливістю ліплення та оздоблення сніговика, доцільний перегляд мультфільму.

Під час вивчення нового матеріалу застосовуються цікаві методи та прийоми підібрані відповідно до вікових особливостей учнів.Досить результативні, діти швидко включаються в роботу. Звертається увага на головні поняття , які є ключем до розв'язку тої чи іншої проблеми. Постіно відбувається маніпуляція з предметами (віяла з числами,картки для складання прикладів до задач, "ґудзики" для сніговиків на липучках, геометричні фігури плоскі та об'ємні, 6 цеглинок (конструктор Lego). Учні вчаться порівнювати предмети, знаходити спільне та відмінне. Застосовуються різноманітні форми робота (малюки працюють в парах, малих групах, колективно - вони в посійному русі). Після кожного виду роботи здійснюється оцінювання.

Під час підведення підсумків уроку задаються вдало підібрані запитання. Це дає можливість дізнатися, що вдалося, над чим треба попрацювати, що найбільше зацікавило. Логічне завершення уроку - ліплення сніговика на прерві чи групі продовженого дня.

Перегляд файлу

Математична галузь

Математика

Розробила вчитель початкових класів Новоукраїнського НВК № 8                  Савченко С. М.

Тема: Обчислення в межах 10. Порівняння виразу і числа. Об’ємні фігури.

Навчальні цілі : вчити порівнювати числа та вирази, виконувати обчислення у межах 10; визначати дію для розв’язання задачі, записувати її; розпізнавати знайомі площинні та об’ємні геометричні фігури серед об’єктів навколишнього світу ; перевіряти (оцінювати) правильність результату арифметичної дії, виявляти та виправляти помилки; вдосконалювати навички лічби у межах 10; створювати макети реальних об’єктів.

Розвивальні цілі: розвивати критичне мислення; творчі здібності; увагу, пам’ять, кмітливість; організаційні вміння (робота в малій групі,  взаємодопомога).

Виховні цілі: прищеплювати цікавість до уроків математики; зимових ігор та розваг ; виховувати бережне ставлення до природи, старанність та охайність.

Очікувані результати: учні умотивовано обирають числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; визначають дію для розв’язання проблемної ситуації; розрізняють геометричні фігури за їх істотними ознаками; будують, конструюють об’єкти з об’ємного конструктора .

Основні терміни: цифра, число, вираз, задача, плоскі геометричні фігури, об’ємні геометричні фігури.

Тип уроку: комбінований

Форми уроку: - індивідуальна

                         -  групова

                         -  фронтальна

Матеріали: підручник Н. Листопад Математика 1 клас Київ: Оріон, 2018 с. 52, 53;  «Різдвяний мультик – мультфільм про сніговика» (https://www.youtube.com/watch?v=HhvN-3G5rTU); малюнок сніговика; макети сніговиків для виконання прикладів; лічильні віяла; набори цифр; 6  цеглинок (конструктор Lego); площинні та об’ємні геометричні фігури; предмети, схожі на об’ємні геометричні фігури; конструктор об’ємний .

 

Зміст уроку

 

1. Організація класу.

Сніжна зимонька прийшла,

навкруги все замела.

Ми працюємо завзято,

нам вона не є страшна.

2.Мотивація учнів до уроку.

- Яка зараз пора року?

- Який  місяць? (Грудень)

- У які зимові ігри ви граєте? (Катаємося на ковзанах, лижах, ліпимо снігову бабу, граємо у сніжки, спускаємося з гірки на санчатах тощо)

- Давайте переглянемо цікавий мультик про зимові розваги (перейти за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=HhvN-3G5rTU).    

- Хто головний герой?

-   Що вас зацікавило?

-  Що здивувало?

- Сніговик завітав до нас з цікавими завданнями. Давайте гарно попрацюємо, а на перерві виліпимо його зі снігу (додаток 3.1).

3. Усний рахунок (робота з математичними віялами)

- Покажіть цифру, що позначає перше парне число (2)

- Скільки пальчиків на одній руці? (5)

- Яке число не позначає жодного предмета?( 0 )

- Наступне за числом 5? (6)

- Попереднє до 4? (3)

- Яке запитання було цікавим?

- Задай своє запитання товаришу?

- Обміняйтеся зошитами, перевірте роботу  в парі (оцініть роботу товариша за допомогою цеглинок Lego).

- Сніговик написав на снігу цифри, що позначають парні числа, але подув вітер і засипав їх снігом. Допоможемо йому записати ці цифри.

4. Хвилинка краснопису.

- Які парні числа згадувалися під час усного рахунку? (2,6)

- Які ще парні числа ми знаємо крім названих? (4,8,10)

- Запишіть самостійно всі названі парні числа цифрами у порядку спадання      (самостійне виконання завдання; взаємоперевірка).

- Підніміть цеглику Lego, якою ви оцінили роботу товариша.

5. Робота над темою уроку.

 Практична вправа «Ґудзики для сніговиків» (робота в групах).

- До нас на урок завітали друзі нашого Сніговика. Вітер відірвав їм ґудзики. Повернемо ґудзики Сніговикам (додаток 3.2).

- Скільки Сніговиків завітало, покажіть за допомогою віял.

- Об’єднатися у групи, нам допоможе «Математичний мішечок» (діти дістають площинні геометричні фігури і відшукують свого казкового героя, сніговики прикріплені на стіні, додаток 3.3).

- Як ви знайшли Сніговика? (діти пояснюють, що вони обирали сніговика за формою шапочки та носика, називають геометричні фігури)

- З яких геометричних фігур складається тулуб Сніговика? (Акцентуємо увагу на тому, що круги різного розміру)

- Ви попрацюєте в групі і приєднаєте до ґудзика з прикладом відповідний ґудзик з відповіддю (дається на виконання 3 хвилини, про закінчення виконання вправи повідомляється певним сигналом ).

Перевірка колективна. Діти разом називають числа на ґудзиках згори до низу. Домовляємося, якщо приклад виконаний неправильно, ґудзик «непришитий», його знімаємо.

- Яка група «пришила» всі ґудзики правильно?
(Учні самостійно записують приклади у зошити)

6. Зимова рухлива вправа « Рухи ці запам’ятай, на снігу відпочивай».

- Сніговики запрошують вас відпочити (діти показують, як рухається лижник, як вони катаються на ковзанах, як грають у сніжки, як ліплять сніговика)

7. Робота з підручником

а) Робота над задачею 7 с. 53

- Сніговик підготував задачу про зимові розваги (колективне читання задачі з учителем).

- Хто на малюнку?

- Скільки ковзанярів?

- Скільки лижників?

- Про що запитується ?

- Вчитель складає схему до задачі за допомогою штанг на дощці.

 - Якою дією знайдемо відповідь на запитання задачі? (Учні проговорюють в групі: перший доданок – 5, другий – 4, сума – 9, записують у зошитах приклад, у дужках скорочено слово, нижче - відповідь).

- Який висновок зробимо? (Щоб дізнатися скільки всього предметів, треба числа додати).

б)Творча робота в робочих групах (учні складають задачу за малюнком на стіні,  додаток 3.5).

- Розгляньте малюнок. Де граються діти?

- Складіть задачу на знаходження суми.

- Поміркуйте, як її розв’язати.

- Самостійно викладіть приклад на килимку. Скористайтеся набором цифр. Обговоріть відповідь.

- Станьте групками біля прикладів (перша група озвучує умову, друга – запитання, третя – розв’язання, четверта – відповідь).

- Оцініть роботу груп за допомогою 6 цеглинок Lego.

в) Порівнюємо вираз і число.

- Сніговик ішов лісовою стежкою і знайшов цікаві приклади , але завдання не зрозумів.

- Знайдіть у підручнику завдання 2 на с.52 (читаємо разом).

 -Що значить порівняти? (Поставити значки «більше», «менше», «дорівнює»)  

- Працюєте самостійно: дівчатка виконують верхній рядок, хлопчики – нижній (перевіряють за допомогою стрічки з правильними відповідями, закритими на час виконання завдання).

Оцінювання - за допомогою цеглинок Lego.

 8. Робота з об’ємними фігурами.

- У нас залишилося останнє завдання Сніговика.

- Перейдіть на килимок, сядьте колом (на килимку лежать площинні  фігури: трикутник, квадрат, круг, прямокутник та об’ємні: конус, куб, куля, паралелепіпед).

- Що лежить на килимку?

- Знайдіть схожі фігури.

- Накладіть плоскі фігури на об’ємні. Що спільне, відмінне? (Квадрат частина куба тощо).

- Знайдіть у класі предмети схожі на об’ємні фігури.

-Який предмет нагадує кулю? (М’яч)

- Спробуйте м’ячі накласти один на один. Що вийшло? (Сніговик)

- Ми на перерві виліпимо зі снігу цього персонажа.

- Ви всі гарно працювали і отримуєте за роботу сердечка.

9. Підсумок уроку:

- Який гість був на уроці?

- Що нового дізналися?

- Яке завдання Сніговика було найцікавішим?

- Що не сподобалося?

 

Додаток 3.3

 

  

 

 

 

 

Картинки по запросу Снігови з різдвяного мультикаДодаток 3.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.5

https://jmil.com.ua/articles/2017-1/images/cov4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу малюнок ковзаняра

 

 

 

Додаток 3.4

Картинки по запросу малюнок ковзаняра

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
4370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку