Тема : Дії з многочленами.
Мета: формувати ключові компетентності: загальнокультурну, здоров’язберігаючу, предметні компетенції – уявлення учнів про многочлени , виробити уміння розкладати многочлени на множники різними способами ,формувати уміння застосовувати здобуті знання у нестандартних умовах ,вчити їх аналізувати та систематизувати ті знання, які вони отримують на уроках.
Розвивати мислення, пам’ять, увагу, інтерес до математики. Виховувати старанність, наполегливість, активність.
Обладнання: таблички з номерами груп;
картки для групової роботи учнів, комп’ютор,проектор.
І. Організаційний момент
II.Мотивація навчальної діяльності..
Учитель. Відомий французький письменник ХIХ ст. Анатоль Франс одного разу зауважив : «Навчатись можна тільки весело.. Щоб перетравлювати знання ,потрібно поглинати їх з апетитом.»
Ці слова ми візьмемо за епіграф уроку, на якому ви не просто зможете пригадати навчальний матеріал, а й цікаво провести час.
Оголошення теми уроку. На уроці ми будемо додавати , віднімати, множити многочлени , щоб добре підготуватись до контрольної роботи.
Учитель. Сьогодні ми вирушаємо в захоплюючу подорож математичним океаном. Маршрут складний, ми зможемо зустріти підводні рифи, айсберги,мілину, нас зможуть захопити до полону пірати, ми можемо потрапити у шторм. Сподіваюсь ці перешкоди не зіб’ють нас зі шляху. Але щоб узяти участь в подорожі , слід придбати путівки, вартість яких визначають не гроші, а знання.
Для того щоб отримати путівки ,потрібно повторити навчальний матеріал з теми. Проведемо аукціон знань.
Аукціон розпродажу путівок. ( 2б)
1.Вираз ,поданий у вигляді суми одночленів.
2.Доданки, які мають один і той же самий буквений множник.
3.Многочлен, який є сумою одночленів стандартного вигляду, серед яких немає подібних членів.
4.Найбільший із степенів одночленів , які утворюють многочлен.
5.Властивість множення , яку використовують під час множення одночлена на многочлен.
6.Спосіб розкладання многочленів на множники.
Учні з переліку відповідей вибирають відповідний номері записують у зошит .
А.Розподільна. Б.Групування. В. Многочлен. Г.Подібні. Д.Многочлен стандартного вигляду. Е.Степінь.
Відповіді. 1 –В; 2 – Г , 3 – Д , 4 – Е , 5 – А , 6 – Б.
Учні обмінялись зошитами і перевірили завдання.
Учитель. Діти перевірте чи правильно ви дали відповіді.
Підніміть руку ,хто відповів на всі запитання правильно.
Ви довели, що добре знаєте теоретичний матеріал і зможете використати при розв’язуванні завдань.
Тож відпливаємо і заповнюємо залікові книжки.
III. Застосування знань умінь і навичок.
Учитель. Давайте перевіримо , чи всі прилади працюють добре.
Проведемо гру « Знайди помилку.»
Допоможіть один одному перевірити , чи правильно виконано спрощення виразів.Поставте «+» чи «-«.
На партах - завдання на картках жовтого кольору.
Виконайте дії.
1.(5х+4у) + (8х + 17 у )= 13х+21 у. (+)
2.(25а – 4в )- ( 16а +10 в) = 9а -6в (-)
3.4у ( 5-2х)= 20у -8х. (-)
4.(2х+3)(х-4)= 2х² -5х -12 . (+).
Учні обмінюються зошитами і перевіряють роботи один одного.
Правильна відповідь -2 б.
Підніміть руки , хто одержав 2б.
Продовжимо нашу подорож.
Гра «Підводні рифи.»
Що це ми наближаємось до підводних рифів. Тривога. Чи зможемо ми їх обминути?Кожен з рифів у нашому математичному океані - це завдання розкласти на множники. А допоможе нам видатний вчений ,ім’я якого ви дізнаєтесь, якщо правильно розв’яжете приклад і виберете букви, що відповідають правильній відповіді.
На партах - картки зеленого кольору .
Робота в парах.
1.Розкладіть на множники.
1. 3а-15в=;
2 .6х² +12у = ;
3.4(а-в ) +(а-в)с = ;
4.3х +3у –вх – ву = ;
5. х³ -4х² +2х -8 = .
Е) 3(а – 5в). л)(а-в)(4+с).
С) (у+х)(3+в). м)(х-у)(3-в).
Р) (х-4)(х²+2). К)(х-4)(х²-2).
А) 5(а-3в). г)а(3-15 в)
Й) 6х( х+2у). О)6х(х-2у).
В)(а+в)(4+в). е)(х+у)(3-в).
Ім’я вченого - Ейлер. (слайд 6)
Народився у Швейцарії (1707 – 1783 рр.) .В 1727 році 20-тирічного юнака запросили до Петербурзької Академії наук. Він був соратником Ломоносова. Серед робіт – перші підручники з розв’язання рівнянь. Ейлера вважали великим учителем математики.
Учитель. Оцінювання. правильна відповідь – 2 б.
Молодці! Ми обминули підводні рифи.
Учитель. Але поки ми були зайняті й втратили пильність нас захопили до полону пірати. Вони згодні нас відпустити,якщо ми допоможи моїм відкрити скриню старого Сільвера, у якій той зберігав скарби. Але відкрити її можна тільки за допомогою коду , який зашифровано у завданнях.
Робота в групами.
Учитель.Правила роботи в групі.
Кажіть усе, що спаде на думку.
Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.
Усі пропозиції записують на дошці.
Наприкінці обговорюємо й оцінюємо ідеї.
На партах – завдання на картках рожевого кольору.
2.Розв’яжіть рівняння.
А) х-3х² =0; 1)0. ,2) 0; 1/3. 3).1/3.
Б) х(х-3) +4(х-3) =0; 1)3;-4 ; 2).3; 3).4.
В) (3х-5):8 –(3+5х):12 =-1.1) -3; 2)10; 3)3.
Запишіть цифри , поряд з якими знаходиться правильна відповідь, і отримаєте код до замка від скрині Сільвера.
Хто зміг знайти код до скрині?
В залікові книжки виставляєте бали.
Кожна правильна відповідь -1б.
Учитель. Ура ! Ми вільні.!
Але радіти рано, море неспокійне_ наближається шторм. Не будемо чекати , поки він атакує нас. Будемо атакувати першими.
Гра»Шторм»
На партах – завдання на картках синього кольору.
Задача.
Довжина ділянки, де розміщений табір піратів , на 10 м більша за ширину. ЇЇ площу пірати вирішили збільшити на 400м² .Для цього її довжину збільшили на 10м, а ширину – на 2м.Знайти площу нової ділянки.
Учні працюють в групах.
Група, яка перша розв’язала , презентує на дошці.
Критерії оцінювання роботи в групах.
Правильно складена модель -1б.,
Правильно розв’язане рівняння - 1б.,
Підніміть руки , хто одержав 2 бали, 1 б..
ІV. Підсумок уроку.
Учитель.Всі заповнили залікові книжки.
Підніміть руки , хто одержав 12-10 б. , 9-7 б, 6- 4 б..
VІ. Домашнє завдання.
§6 – §9 повторити
І – група С.р. ІІ – варіант с.109.
ІІ – група С.р. І – варіант с.109.
ІІІ – група Тести с. 110.