20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок на тему:"Дії з многочленами"

Про матеріал
На уроці формувати ключові компетентності: загальнокультурну, здоров’язберігаючу, предметні компетенції – уявлення учнів про многочлени , виробити уміння розкладати многочлени на множники різними способами ,формувати уміння застосовувати здобуті знання у нестандартних умовах ,вчити аналізувати та систематизувати ті знання, які вони отримують на уроках.
Перегляд файлу

 

 

 Тема : Дії з многочленами.

Мета:  формувати ключові  компетентності: загальнокультурну, здоров’язберігаючу, предметні компетенції – уявлення учнів про   многочлени , виробити уміння розкладати многочлени на множники різними способами ,формувати уміння застосовувати здобуті знання у нестандартних умовах ,вчити їх аналізувати та систематизувати ті знання, які вони отримують на уроках.

 Розвивати  мислення, пам’ять, увагу, інтерес до математики. Виховувати старанність, наполегливість, активність.

Обладнання: таблички з номерами груп;

                              картки для групової роботи учнів,      компютор,проектор.

 

 

 

 

І. Організаційний момент

II.Мотивація навчальної діяльності..

Учитель.  Відомий французький письменник ХIХ ст. Анатоль Франс одного разу зауважив : «Навчатись можна тільки весело.. Щоб перетравлювати знання ,потрібно поглинати їх з апетитом.»  

 Ці слова ми візьмемо за епіграф уроку, на якому ви не просто зможете пригадати навчальний матеріал, а й цікаво провести час.

Оголошення теми уроку. На уроці ми будемо додавати , віднімати, множити многочлени , щоб добре підготуватись до контрольної роботи.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 Учитель. Сьогодні ми вирушаємо в захоплюючу подорож математичним океаном. Маршрут складний,  ми зможемо зустріти підводні рифи, айсберги,мілину, нас зможуть захопити до полону пірати, ми можемо потрапити у шторм. Сподіваюсь ці перешкоди не зіб’ють нас зі шляху. Але щоб узяти участь в подорожі , слід придбати путівки, вартість яких визначають не гроші, а знання.

Для того щоб отримати путівки ,потрібно повторити навчальний матеріал з теми. Проведемо аукціон знань. 

Аукціон розпродажу путівок.   ( 2б)

1.Вираз ,поданий у вигляді суми одночленів.

2.Доданки, які мають один і той же самий буквений множник.

3.Многочлен, який є сумою одночленів стандартного вигляду, серед яких немає подібних членів.

4.Найбільший із степенів одночленів , які утворюють многочлен.

5.Властивість множення , яку використовують під час множення одночлена на многочлен.

6.Спосіб розкладання многочленів на множники.

Учні з переліку відповідей вибирають відповідний номері записують у зошит .

А.Розподільна. Б.Групування. В. Многочлен. Г.Подібні. Д.Многочлен стандартного вигляду. Е.Степінь.

Відповіді. 1 –В; 2 – Г , 3 – Д , 4 – Е , 5 – А , 6 – Б.

 Учні обмінялись зошитами і перевірили  завдання.

Учитель. Діти перевірте чи правильно ви дали  відповіді.

 Підніміть руку ,хто відповів на всі запитання правильно.

Ви довели, що добре знаєте теоретичний матеріал і зможете використати при розв’язуванні завдань.

Тож відпливаємо і заповнюємо залікові книжки.

 III. Застосування  знань умінь і навичок.

Учитель. Давайте перевіримо , чи всі прилади працюють добре.

   Проведемо гру « Знайди помилку

 Допоможіть один одному перевірити , чи правильно виконано спрощення виразів.Поставте «+» чи «-«.

На партах - завдання  на картках жовтого кольору.

Виконайте дії.

1.(5х+4у) + (8х + 17 у )= 13х+21 у. (+)

2.(25а – 4в )- ( 16а +10 в) = 9а -6в     (-)

3.4у ( 5-2х)= 20у -8х.                          (-)

4.(2х+3)(х-4)= 2х² -5х -12 .                 (+).

Учні обмінюються зошитами і перевіряють роботи один одного.

Правильна відповідь  -2 б.

Підніміть руки , хто одержав 2б.

Продовжимо нашу подорож.

 Гра «Підводні рифи

Що це ми наближаємось до підводних рифів. Тривога. Чи зможемо ми їх обминути?Кожен з рифів у нашому математичному океані - це завдання розкласти на множники.  А допоможе нам  видатний вчений ,ім’я якого ви дізнаєтесь, якщо правильно розв’яжете приклад і виберете букви, що відповідають правильній відповіді.

На партах - картки зеленого кольору .

 Робота в парах.

1.Розкладіть на множники.

1. 3а-15в=;

2 .6х² +12у = ;

3.4(а-в ) +(а-в)с = ;

4.3х +3у –вх – ву = ;

5. х³ -4х² +2х -8 = .

 

Е) 3(а – 5в).                           л)(а-в)(4+с).

С) (у+х)(3+в).                        м)(х-у)(3-в).

Р)  (х-4)(х²+2).                       К)(х-4)(х²-2).

А) 5(а-3в).                              г)а(3-15 в)

Й) 6х( х+2у).                          О)6х(х-2у).

 В)(а+в)(4+в).                          е)(х+у)(3-в).

 

  Ім’я вченого  - Ейлер.  (слайд 6)

Народився у Швейцарії (1707 – 1783 рр.) .В 1727 році 20-тирічного юнака запросили до Петербурзької Академії наук. Він був соратником Ломоносова. Серед робіт – перші підручники з розв’язання рівнянь. Ейлера вважали великим учителем математики.

Учитель. Оцінювання.   правильна відповідь – 2 б.

 Молодці! Ми обминули підводні рифи.

Учитель. Але поки ми були зайняті й втратили пильність нас захопили до полону пірати. Вони згодні нас відпустити,якщо ми допоможи моїм відкрити скриню старого Сільвера, у якій той зберігав скарби. Але відкрити її можна тільки за допомогою коду , який зашифровано у завданнях.

Робота в групами.

Учитель.Правила роботи в групі.

 Кажіть усе, що спаде на думку.

 Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.

 Усі пропозиції записують на дошці.

Наприкінці обговорюємо й оцінюємо ідеї.

На партах – завдання  на картках рожевого кольору.

2.Розв’яжіть рівняння.

А) х-3х² =0;       1)0. ,2) 0; 1/3.  3).1/3.

Б) х(х-3) +4(х-3) =0;    1)3;-4 ; 2).3; 3).4.

В) (3х-5):8 –(3+5х):12 =-1.1) -3; 2)10; 3)3.

Запишіть цифри , поряд з якими знаходиться правильна відповідь, і отримаєте код до замка  від скрині Сільвера.

Хто зміг знайти код до скрині?

В залікові книжки виставляєте бали.

Кожна правильна відповідь -1б.

Учитель. Ура ! Ми вільні.!

Але радіти рано, море неспокійне_ наближається шторм. Не будемо  чекати , поки він атакує нас. Будемо атакувати першими.

Гра»Шторм» 

На партах – завдання  на картках  синього  кольору.

Задача.

Довжина ділянки, де розміщений табір піратів , на 10 м більша за ширину. ЇЇ площу пірати вирішили збільшити на 400м² .Для цього її довжину збільшили на 10м, а ширину – на 2м.Знайти площу нової ділянки.

 Учні працюють в групах.

Група, яка перша розв’язала , презентує на дошці.

Критерії оцінювання  роботи в групах.

Правильно складена модель -1б.,

Правильно розв’язане рівняння  - 1б.,

 Підніміть руки , хто одержав  2 бали,   1 б..

ІV. Підсумок уроку.

  1. Що сьогодні на уроці ми вивчали?
  2. Продовжте речення: "Мені сьогодні на уроці сподобалось …"
  3. Що сьогодні на уроці було зайвим?
  1. Оцінювання.

 Учитель.Всі заповнили залікові книжки.

Підніміть руки , хто одержав 12-10 б. , 9-7     б,  6- 4 б..

VІ. Домашнє завдання.

§6 – §9   повторити

І – група  С.р. ІІ – варіант с.109.

ІІ – група  С.р. І – варіант с.109.

ІІІ – група Тести с. 110.

 

 

doc
До підручника
Алгебра 7 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
Додано
30 березня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку