12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Урок на тему "Оксиген, оксиди"

Про матеріал

Даний урок - це узагальнення по темі "Оксиди". Пропонується провести, як урок подорож - дослідження " Що я знаю про оксиди?" Допоможе учням самим себе оцінити, виявити рівень засвоєння матеріалу перед тематичною оцінкою.

Перегляд файлу

 

Тема:      Оксиген,оксиди, їх класифікація,склад, номенклатура.

Цілі уроку:

навчальна: формувати знання  про класифікацію, особливості будови, назви   оксидів  за сучасною номенклатурою; наводити приклади основних, кислотних і амфотерних оксидів; ознайомити з оксидами в природі та житті людини;

розвиваюча:  розвивати логічне мислення, вміння і навички складати формули бінарних сполук на прикладі формул оксидів; формувати вміння систематизувати  матеріал, вибирати головне; узагальнювати та робити відповідні висновки.

виховна:  формувати  науковий світогляд, свідомий інтерес до вивчення предмету, виховувати культуру поведінки учнів, допитливість.

Тип уроку:  перевірка знань та вмінь.

Обладнання:  Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, роздатковий матеріал, інтерактивна дошка.

Хід  уроку

І. Організація класу .

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Дорогі учні, запрошую вас у цікаву подорож - дослідження : «Що я знаю про Оксиген та оксиди?» Сьогодні ви будете самостійно виконувати завдання різної складності, перевіряти та оцінювати. Результат – зароблені вами бали. Рушаймо! Хай щастить!

 

ІІІ. Перевірка знань та вмінь

Перша наша локація «Хімічний диктант». Нумеруєте в зошиті рядки від 1до 10, на кожне твердження даєте відповідь «Так» або «Ні», якщо не знаєте ставите «-». Максимальна кількість балів – 10.

  1. Сполуки, що містять Оксиген називають – оксиди (Ні)
  2. Валентність Оксигену рівна – ІІ (так)
  3. Кисень найпоширеніший елемент на землі (ні)
  4. Оксиген підтримує горіння (ні)
  5. Оксиди утворюються при взаємодії речовин з киснем (так)
  6. Оксиди можуть перебувати у рідкому, твердому та газоподібному агрегатних станах (так)
  7. Всі оксиди добре розчинні у воді (ні)
  8. Калій утворює кислотний оксид (ні)
  9. Формула вищого оксиду Карбону – ЕО2 (так)
  10. Вода – найпоширеніший оксид на Землі (так)

Перевіряємо диктант, виставляємо собі перші бали.

Друга локація «Впізнай мене». На інтерактивній дошці написані формули оксидів, дайте назви за номенклатурою та класифікуйте. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

SiO2 -                        Р2O5 -                              SO2 -         Cr2O3 -

СО -                          N2O -                               CuO -        СаО –

ZnO -                               Na2O -                             Мn2О7 -            FеО –

Третя локація «Зроби фото». Маючи назви оксидів склади молекулярні та графічні формули. Кожна правильна відповідь – 2 бали.

  1. Барій оксид
  2. Сульфур (VІ) оксид
  3. Хром  (ІІІ) оксид
  4. Калій оксид
  5. Силіцій (ІІ) оксид
  6. Фосфор (V) оксид

Четверта локація « Обчисли»:  відповідь – число, кількість балів -2.

1.Складіть формулу Натрій оксиду. Відповідь дайте у вигляді суми індексів.

 2.Складіть формулу Кальцій Оксиду. Відповідь – молекулярна маса.

3.Визначте валентність у речовині B2O3. Відповідь – сума валентностей.

4.Складіть формулу Сульфур (IV) оксиду. Відповідь – масова частка сульфуру.

5.Складіть реакцію горіння Кальцію з киснем. Відповідь – сума коефіцієнтів.

6.Молекулярна маса оксиду складу Е2О3 рівна 102. Відповідь – атомна маса Е.

Остання локація «Оцінювання»: прошу вас самостійно підрахувати бали, знайшовши середнє арифметичне, після аналізу бали будуть виставлені до журналу.

 

ІV. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

Прийом «Незакінчених речень»

 

  • На сьогоднішньому уроці я навчився …

 

  • Мені сподобалось…

 

  • Було недоречним …

 

  • Я б запропонував …

 

  • Мене зацікавило …

 

  • Не сподобалось …

 

  • Викликало труднощі…

 

 

V. Повідомлення домашнього завдання.

  1. Повторити параграфи підручника
  2. Виконайте вправу: порівняйте чим схожі та чим відрізняються оксиди пари оксидів – СО та СО2, FеО та СаО.
  3. Задача : ви технолог металургійного заводу, вам пропонують закупити сировину для добування заліза, складу FеО та  Fе2О3 за однакову ціну. Яку ви оберете ? Аргументуйте обчисленнями.
  4. Творче завдання складіть цікаві вправи по темі оксиди

 


 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
10 липня 2018
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку