Даний урок - це узагальнення по темі "Оксиди". Пропонується провести, як урок подорож - дослідження " Що я знаю про оксиди?" Допоможе учням самим себе оцінити, виявити рівень засвоєння матеріалу перед тематичною оцінкою.
Тема: Оксиген,оксиди, їх класифікація,склад, номенклатура.
Цілі уроку:
навчальна: формувати знання про класифікацію, особливості будови, назви оксидів за сучасною номенклатурою; наводити приклади основних, кислотних і амфотерних оксидів; ознайомити з оксидами в природі та житті людини;
розвиваюча: розвивати логічне мислення, вміння і навички складати формули бінарних сполук на прикладі формул оксидів; формувати вміння систематизувати матеріал, вибирати головне; узагальнювати та робити відповідні висновки.
виховна: формувати науковий світогляд, свідомий інтерес до вивчення предмету, виховувати культуру поведінки учнів, допитливість.
Тип уроку: перевірка знань та вмінь.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, роздатковий матеріал, інтерактивна дошка.
Хід уроку
І. Організація класу .
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Дорогі учні, запрошую вас у цікаву подорож - дослідження : «Що я знаю про Оксиген та оксиди?» Сьогодні ви будете самостійно виконувати завдання різної складності, перевіряти та оцінювати. Результат – зароблені вами бали. Рушаймо! Хай щастить!
ІІІ. Перевірка знань та вмінь
Перша наша локація «Хімічний диктант». Нумеруєте в зошиті рядки від 1до 10, на кожне твердження даєте відповідь «Так» або «Ні», якщо не знаєте ставите «-». Максимальна кількість балів – 10.
Перевіряємо диктант, виставляємо собі перші бали.
Друга локація «Впізнай мене». На інтерактивній дошці написані формули оксидів, дайте назви за номенклатурою та класифікуйте. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
SiO2 - Р2O5 - SO2 - Cr2O3 -
СО - N2O - CuO - СаО –
ZnO - Na2O - Мn2О7 - FеО –
Третя локація «Зроби фото». Маючи назви оксидів склади молекулярні та графічні формули. Кожна правильна відповідь – 2 бали.
Четверта локація « Обчисли»: відповідь – число, кількість балів -2.
1.Складіть формулу Натрій оксиду. Відповідь дайте у вигляді суми індексів.
2.Складіть формулу Кальцій Оксиду. Відповідь – молекулярна маса.
3.Визначте валентність у речовині B2O3. Відповідь – сума валентностей.
4.Складіть формулу Сульфур (IV) оксиду. Відповідь – масова частка сульфуру.
5.Складіть реакцію горіння Кальцію з киснем. Відповідь – сума коефіцієнтів.
6.Молекулярна маса оксиду складу Е2О3 рівна 102. Відповідь – атомна маса Е.
Остання локація «Оцінювання»: прошу вас самостійно підрахувати бали, знайшовши середнє арифметичне, після аналізу бали будуть виставлені до журналу.
ІV. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
Прийом «Незакінчених речень»
V. Повідомлення домашнього завдання.