Урок з природознавства для учнів 5 класу. В розробці представлені посилання на відео, що змонтовані спеціально для проведення цього уроку, також є певні елементи STEAM технологій - серед завдань, що виконують учні на уроці, є завдання "Створення макету будови клітини"
Урок з природознавства для учнів 5 класу
«Організм, його властивості. Клітинна будова організмів»
Мета:
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручники, зошити, пластилін та дощечка для ліплення, комп’ютер чи телевізор для програвання відео.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка відсутніх.
ІІ. Актуалізація знань та оголошення теми уроку
Вчитель: Діти, ви вже знаєте про те який багатий та неповторний світ живої природи! Отже як називають тіла живої природи? (Організми).
Також ми з вами знаємо, що є два типи речовин на нашій планеті. Які? (Органічні та неорганічні). А до тіл живої природи, переважно, які речовини входять до складу? (Органічнні).
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
Вчитель: Так, дійсно. Тіла неживої природи складаються із неорганічних речовин і здатні дуже довгий час залишатися незмінними, як наприклад гори та річки, каміння та інше. А от організми такою стійкістю не відрізняються. Проте, є декілька головних ознак, які притаманні усім живим організмам. А зараз подумайте та запишіть у зошит, які головні ознаки організмів вказують на те, що вони живі? Учні записують свої припущення у зошит, та по мірі заповнення, говорять вчителю свої припущення, які записуються на дошку, для подальшої перевірки. Коли думки закінчуються, час подивитися добірку відео про основні властивості живого.
Відео ролик розроблений в програмі «Moviemaker» та розміщене за посиланням: https://youtu.be/kfR0YP1otAU . По ходу програвання відео, учні можуть самі відгадувати про які властивості йде мова.
Вчитель: Отже давайте порівняємо отриману інформацію, із тим, що написано на дошці. (Допис на дошці ознак, яких не вистачало, та відповідні записи у зошиті).
Ще про одну ознаку живих організмів було згадано у відео, проте не висвітлено окремо. Може хтось здогадався?
Тож давайте подивимось іще одне відео (https://youtu.be/0Ntvafjt3bA ) про клітинну будову усіх живих організмів.
Бесіда:
Тож прошу вас користуючись підручником та відео намалюйте та підпишіть основні частини клітини у ваших зошитах. Приклад на дошці.
Рис. Будова клітини
За кількістю клітин, організми поділяють на одноклітинні, що мають у своїй будові лише одну клітину, наприклад амеба, хламідомонада, хлорелла, та є організми що мають у складі тіла від 2 до декількох мільярдів клітин, їх так і називають – багатоклітинні. Тіла більшості рослин і тварин на нашій планеті – багатоклітинні. Це означає, що кожна окрема клітина у цих організмів може існувати лише при взаємодії з іншими.
ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань
Виконання творчої роботи «Створення макету клітини»
Завдання для учнів: створити з пластиліну найпростіший макет будови клітини організму.
Обговорення отриманих результатів у формі міні доповідей.
V. Рефлексія
Учні за бажанням відповідають на питання:
VІ. Домашнє завдання