Урок на тему: "Організм і його властивості. Клітинна будова організмів"

Про матеріал

Урок з природознавства для учнів 5 класу. В розробці представлені посилання на відео, що змонтовані спеціально для проведення цього уроку, також є певні елементи STEAM технологій - серед завдань, що виконують учні на уроці, є завдання "Створення макету будови клітини"

Перегляд файлу

Урок з природознавства для учнів 5 класу

«Організм, його властивості. Клітинна будова організмів»

Мета:

  •      навчальна: вивчити, узагальнити та систематизувати знання про властивості живих організмів та їх клітинну будову, сформувати уявлення про види організмів в залежності від кількості клітин;
  •      розвивальна: сприяти розумінню цінності знань про природу та живі організми у повсякденному житті, сприяти розвитку допитливості та спостережливості, продовжувати формування критичного мислення;
  •      виховна: виховувати відповідальне ставлення до природи; повагу до себе та інших.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, зошити, пластилін та дощечка для ліплення, комп’ютер чи телевізор для програвання відео.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка відсутніх.

ІІ. Актуалізація знань та оголошення теми уроку

 Вчитель: Діти, ви вже знаєте про те який багатий та неповторний світ живої природи! Отже як називають тіла живої природи? (Організми).

Також ми з вами знаємо, що є два типи речовин на нашій планеті. Які? (Органічні та неорганічні). А до тіл живої природи, переважно, які речовини входять до складу? (Органічнні).

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Вчитель: Так, дійсно. Тіла неживої природи складаються із неорганічних речовин і здатні дуже довгий час залишатися незмінними, як наприклад гори та річки, каміння та інше. А от організми такою стійкістю не відрізняються. Проте, є декілька головних ознак, які притаманні усім живим організмам. А зараз подумайте та запишіть у зошит, які головні ознаки організмів вказують на те, що вони живі? Учні записують свої припущення у зошит, та по мірі заповнення, говорять вчителю свої припущення, які записуються на дошку, для подальшої перевірки. Коли думки закінчуються, час подивитися добірку відео про основні властивості живого.

Відео ролик розроблений в програмі «Moviemaker» та розміщене за посиланням: https://youtu.be/kfR0YP1otAU . По ходу програвання відео, учні можуть самі відгадувати про які властивості йде мова.

Вчитель: Отже давайте порівняємо отриману інформацію, із тим, що написано на дошці. (Допис на дошці ознак, яких не вистачало, та відповідні записи у зошиті).

 Ще про одну ознаку живих організмів було згадано у відео, проте не висвітлено окремо. Може хтось здогадався?

 Тож давайте подивимось іще одне відео (https://youtu.be/0Ntvafjt3bA ) про клітинну будову усіх живих організмів.

Бесіда:

  • Отже з яких основних частин складається кожна клітина?
  • На вашу думку, яку функцію виконує клітинна оболонка?
  • Ядро?
  • Цитоплазма?

Тож прошу вас користуючись підручником та відео намалюйте та підпишіть основні частини клітини у ваших зошитах. Приклад на дошці.

Картинки по запросу основні частини клітини

Рис. Будова клітини

За кількістю клітин, організми поділяють на одноклітинні, що мають у своїй будові лише одну клітину, наприклад амеба, хламідомонада, хлорелла, та є організми що мають у складі тіла від 2 до декількох мільярдів клітин, їх так і називають – багатоклітинні. Тіла більшості рослин і тварин на нашій планеті – багатоклітинні. Це означає, що кожна окрема клітина у цих організмів може існувати лише при взаємодії з іншими.

ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань

Виконання творчої роботи «Створення макету клітини»

Завдання для учнів: створити з пластиліну найпростіший макет будови клітини організму.

Обговорення отриманих результатів у формі міні доповідей.

V. Рефлексія

 Учні за бажанням відповідають на питання:

  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Які моменти цього уроку вам найкраще запам’ятались, та що б ви хотіли повторити?
  • До чого ви не хотіли б повертатися? Чому?
  • Як ви вважаєте, яким чином сьогоднішній урок може вплинути на ваше майбутнє?

VІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати § підручника
  • Створити карту пам’яті (mind Map) на тему: «Властивості живих організмів»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
10923
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку