Тема уроку: Організм людини. Система органів тіла людини та їхнє значення для життя людини.
Мета: Формувати поняття про людину як живий організм, показати відмінність людини від інших живих організмів; формувати уявлення про тіло людини як єдиний організм, у якому всі органи залежать один від одного; дати знання про властивості шкіри як органа, розкрити її значення для людини. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
Виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за шкірою, бажання загартовувати свій організм.
Обладнання: таблиці «Тіло людини», пам’ятка «Як необхідно стежити за чистотою тіла»;
|
|
|
Хід уроку
Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці.
Зранку ходить на чотирьох, удень на двох, увечері на трьох.
Працювати будемо за таким планом:
1. Побудова асоціативного куща.
Закріплюю на дошці підготовлене унаочнення у формі куща. Отже, перед очима дітей виникає (за їхніми відповідями) цікавий “кущ”, на “гілках” якого знаходяться картки зі словами.
ЧАСТИНА ПРИРОДИ |
ЖИВИЙ ОРГАНІЗМ |
СУСПІЛЬНА ІСТОТА |
|
ЛЮДИНА
|
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ГЕРОЙ |
ОСОБА, ЩО ПРАЦЮЄ |
ГРОМАДЯНИН КРАЇНИ |
2. Словникова робота.
Робота в парах.
Людина – суспільна істота , що має свідомість, володіє членороздільною мовою, виробляє і використовує знаряддя праці.
3. Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Чому людина – живий організм?
- Чим вона відрізняється від інших живих організмів?
- А чи замислювалися ви над тим, звідки походить людина?
- У світі існують різні точки зору. Одні стверджують, що людина походить від людиноподібних мавп. Інші кажуть, що людину створив Бог.
Знайомство з органами тіла людини.
- Відгадайте загадки
Все життя один одного обганяють,
А випередити не можуть. (Ноги)
У двох матерів по п’ять синів,
І всім одне ім’я. (Пальці)
Одне одного не бачать,
Але можна їм пробачить:
Нерозлучні довгі роки,
Хоч розбіглись в різні боки. (Очі)
Що воно за штука,
Що день і ніч стука? (Серце)
На червоній перекладинці
Білі курочки сидять. (Зуби)
4. Робота з підручником. (Робота в групах)
Клас ділиться на 4 групи. Кожна група читає певну статтю і готує відповіді на запитання за змістом.
І група „Людина – живий організм”.
1. Чим організм людини подібний до інших живих організмів?
2. Чим людина відрізняється від тварини?
ІІ група „Організм людини”
ІІІ група „Шкіра – захисник організму”
ІV група „Бережи шкіру”
Словникова робота.
Організм – будь-яка жива істота; фізична або психофізична будова живого тіла, живої істоти.
Лупа – оптичний прилад, який являє собою двояко опукле збільшувальне скло в оправі.
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
— Прочитайте прислів’я про здоров’я та поясніть їх зміст.
VІІІ Домашнє завдання.
Опрацювати статті підручника.
І група „Людина – живий організм”.
ІІ група „Організм людини”
ІІІ група „Шкіра – захисник організму”
Підготувати загадки про частини тіла.