Урок на тему: «Оздоблення іграшки».

Про матеріал

мета: навчити аналізувати. Узагальнювати. Порівнювати свій виріб з моделлю-аналогом, розширити і поглибити знання про сувеніри; швидко орієнтуватися в нових умовах,вчасно перемикатися з одного виду діяльності на інший; формувати вміння і навички по оздоблення і прикрасі м'яких іграшок. Виконувати само і взаємоконтроль готового виробу.

Перегляд файлу

Тема: «Оздоблення іграшки».

  1. Мета заняття.
  • Навчальна мета: навчити аналізувати. Узагальнювати. Порівнювати свій виріб з моделлю-аналогом, розширити і поглибити знання про сувеніри; швидко орієнтуватися в нових умовах,вчасно перемикатися з одного виду діяльності на інший; формувати вміння і навички по оздоблення і прикрасі м'яких іграшок. Виконувати само і взаємоконтроль готового виробу.

 

  •                           Розвиваюча мета: розвивати вміння до самостійного логічного мислення; формувати просторову уяву. Фантазію, спостережливість, розвивати життєві компетентності особистості;розвивати уміння відстоювати свої позиції.

 

  •                           Виховна мета: виховувати естетичний і художній смак при обробці виробу, виховувати почуття задоволення від процесу і результатів роботи; формування моральної свідомості.

 

5. Обладнання: ноутбук, зразок готового виробу, таблиця «Колірне коло», ілюстраціі, карточки для самостійної і практичної  роботи.

6. Інструменти і  матеріали: ножиці, голки, мереживо, стрічки, бісер, клей, готові іграшки.

8. Тип урока: урок формування  практичних  умінь і навичок.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  • Пролунав дзвінок, 
    Час почати наш урок. 
    Працюватимо старанно, 
    Щоб почути у кінці, 
    Що у нашім 5 класі 
    Діти – просто молодці! 
  • Емоційний тренінг «Смайлик»

На уроках трудового навчання ви маєте можливість не тільки засвоювати технологію виготовлення м’якої іграшки, але і творчо підійти до його оздоблення. Головне в цій справі - фантазія, а щоб іграшка була до душі, необхідно зробити її з добрими емоціями. Я вам пропоную за допомогою смайликів відтворити свій настрій.

  1. Перевірка домашнього завдання
    1.               Інтерактивна вправа «Цікава хвилинка (творче домашнє завдання).
    2.          Відгадай загадку
  2. Актуалізація знань і опорного досвіду учнів

Інтерактивна  вправа «Логічний ланцюжок»

Ви   отримали конверти із картками. Кожна картка містить певний етап виготовлення виробу. Складіть  карточки так, щоб вийшла правильна послідовність виготовлення виробу. Завдання виконується на швидкість, потім  обміняйтеся результатами відповідей і виконайте  взаємоперевірку (інтерактивний прийом «Кооперативне взаємонавчання»). Виставляються оцінки в «Листок успішності».

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів  

Ви завершили виготовляти іграшку-сувенір «Равлик». Над її виготовленням ви старанно працювали, вкладаючи всю свою майстерність і уміння. Будь-який виріб повинен бути завершеним. Тільки до кінця виконана робота приносить людині задоволення.   Красиво и акуратно виготовлений виріб можна подарувати своїм рідним або друзям. Він завжди буде приносити їм радість. Тому на сьогоднішньому уроці ми будемо проводити кінцеву обробку - оздоблення нашого виробу.

  1. Повідомлення теми і мети  уроку (1 хв).

Тема сьогоднішнього уроку: «Оздоблення іграшки», а девізом нашого уроку хай будуть слова Чайковського

Очікувані результати

Діти висловлюють свої думки з приводу очікувань від сьогоднішнього уроку.

 (Слайд 6)

На сьогоднішньому уроці я хочу…

- дізнатися…

- зрозуміти…

- навчитися…

- з’ясувати…

УІ. Вивчення нового матеріалу

Оздоблення не є самостійним елементом композиції, а служить доповненням до виробу. Оздоблення, як і прикраси, має відповідати призначенню виробу, а також фактурі й властивостям тканини. У виборі оздоблення важливим є те, щоб оздоблення і тканина не порушували цілісності моделі за стильовим вирішенням. Оздоблювальні матеріали (фурнітура)– це стрічки, тасьма, шнури, мережева, тюль, шитво. В якості оздоблювальних матеріалів також застосовують шкіру, замшу, хутро, одягову фурнітуру, бісер, а також важливим елементом оздоблення є поєднання кольорів.

Давайте детально розберемося. Що таке правильне поєднання кольорів, і з чого все починається. По-перше, ми повинні зрозуміти, все що вас оточує має свій колір, ми живемо в світі, де все створено найвеличнішим дизайнером  Природою.

 Для того, щоб навчитися розуміти, як в навколишньому світі взаємодіють кольори між собою, звернемося до так званого колірного кола. (Слайд 9).

1. Основні  кольори, із яких отримують решту, які називають первинними:

Червоний колір

Синій колір

Жовтий колір

2.Складові кольори або вторинні отримуються шляхом поєднання первинних:

Помаренчевий колір

Зелений колір

Фіолетовий колір

3.Змішані кольоридо них відносяться всі решта, які отримуються шляхом змішування кольорів один з одним.

Правильне поєднання кольорів можливо, коли підбирають в необхідній пропорції споріднені кольори, які гармонійно поєднуються один з другим.

  • Однотонні кольори (монохромні)

Ці кольори одного колірного тону, але різні по своєму тону і насиченості.

5. Споріднені кольори

Використання кольорів-сусідів. В колірному колі вони розміщуються в одній четвертій кола і мають в своєму складі один загальний головний колір. Наприклад, жовтий-зелений або жовтий-помаранчевий

6. Полярні кольори (контрасні кольори)

 Ці кольори, побудовані на протилежності двох головних кольорів: червоний і зелений, жовтий і фіолетовий, жовтий і синій. Тут можуть поєднуватися два і більш кількість кольорів, головне, що б кольори були різновидами двох протилежних головних полярних кольорів.

 Вважається, що полярне поєднання кольорів найприємніше для людських очей

Поєднання кольорів між собою.

Червоний колір  добре поєднується з жовтим кольором, синім. Жовтий колір  добре поєднується з синім кольором, фіолетовим. Голубий добре поєднується з  жовтим,  рожевим.

Фіолетовий колір  добре поєднується з жовтим, рожевим, синім.

  1. Релаксація (фізкультхвилинка  
  2. Практична робота. «Оздоблення м’якої іграшки».  

(Метод командної  підтримки індивидіуального навчання)

 Інтерактивну вправу «Наведи порядок» 

Завдання: у інструкційній карті необхідно «Навести лад», вказавши правильно технологічну послідовність обробки виробу.

 в)        Повторення правил техніки безпеки  і санітарно-гігієнічних вимог.

Інтерактивна вправа на увагу «Світлофор» 

(з використанням кольорових карток) 

     червона картка  неправильна відповідь;

     зелена картка  правильна відповідь.

Питання:

1)   Не обов'язково підтримувати порядок і чистоту на робочому місці.

2)    Використовувати інструменти і матеріали акуратно, дбайливо, лише за призначенням.

3)    Під час виконання робіт необхідно сидіти прямо, на всій поверхні стільця.

4)    Відстань від очей до виробу, який виготовляється, має бути 10-15 см.

5)    Під час роботи світло повинне падати справа або ззаду.

6)    Ножиці на робочий стіл класти справа із зімкнутими лезами, направленими від себе.

7)    Під час роботи тримаєте ножиці лезом вгору.

8)    Ножиці необхідно передавати закритими, кільцями вперед.

 

 

  1. Зміст завдання 

Інтерактивний прийом «Кооперативне взаємонавчання» 

Учні обмінюються виробами і виставляють взаємооцінку по таких критеріях в «Листок оцінювання»:

1) відповідність виробу своєму призначенню;

2) оригінальність обробки;

3) якість з'єднання деталей обробки з виробом;

4) доцільність колірного поєднання у виробі.

Потім порівнюють свій виріб із зразком і ставлять собі оцінку в «Листок оцінювання»).

  • Демонстрація і аналіз кращих робіт учнів.
  • Рефлексія(замалювати емоційний смайлик в зошиті-як змінився ваш настрій на кінець уроку)

Підведення підсумків

Питання:

1. Чи реалізувалися ваші очікування?

2         Заповнення таблиці по підсумках уроку

Домашнє завдання(1 хв) .(Слайд 28)

  1. Принести кольорові олівці, зошити. (Слайд 29)

Додаток 1

Практична робота. Обробка іграшки-сувеніра «Равлик» Інструменти і матеріали: ножиці, двосторонній скотч, обробні квіточки, листочки, стрази, жучок, голки, клей, ґудзики.

Послідовність виконання

1. Підібрати колірне поєднання обробного матеріалу.

2.  Підібрати необхідні елементи оздоблення.

3.         Вибрати необхідні елементи обробного матеріалу.

4. Симетрично розташувати деталі обробки на равлику.

5. Перевірити правильність розташування деталей, дотримуючись прислів'я: «Сім разів перевір – один раз приклей»

6. Приклеїти елементи оздоблювального матеріалу до «равлика», знімаючи захисну плівку скотчу або на клей.

7.         Прибрати робоче місце.

 

 

1

 

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
3901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку