Урок на тему: "Ознаки весни в житті рослин"

Про матеріал
Матеріал містить в собі конспект уроку з "Я досліджую світ" для учнів 2 класу. Завдання уроку: ознайомити учнів зі змінами, які сталися в живій природі, зокрема у рослин; з’ясувати причини, що зумовлюють ці зміни; цікавитися взаємозв’язками у природі; розвивати мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати естетичні почуття та дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: ознаки весни в житті рослин

Підручник: Я досліджую світ (Будна, Гладюк) 2 клас

Робочий зошит: Я досліджую світ (Будна, Гладюк) 2 клас (2 частина)

Завдання уроку: ознайомити учнів зі змінами, які сталися в живій природі, зокрема у рослин; з’ясувати причини, що зумовлюють ці зміни; цікавитися взаємозв’язками у природі; розвивати мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати естетичні почуття та дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований урок

Орієнтовне забезпечення уроку: підручник, картки, робочий зошит, презентація, роздаткові картки з кросвордом, кольорові олівці

План викладу нового матеріалу на уроці

І Організація класу, привітання

-Яка пора року завітала до нас?

- Надійшла весна прекрасна,

многоцвітна, тепла, ясна,

наче дівчина в вінку.

Зацвіли луги, діброви,

повно гомону, розмови

і пісень в чагарнику.(Франко)

ІІ Перевірка раніше засвоєного матеріалу

-Давайте пригадаємо з вами, що ми засвоїли з попередніх тем.

 

Картки із завданнями

 

  1. Які об’єкти називають рукотворними?
  2. Наведи приклади об’єктів, виготовлених з деревини, пластмаси, скла
  3. Поширення інформації, яка привертає увагу до товарів та послуг – це а) оголошення; б) реклама; в) покупка
  4.  Чому важливо сортувати сміття?
  5. Які винаходи людства ти знаєш?

 

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів

-Кросворд (Першоцвіти)

Дзвіночки в лісі ніжні-ніжні,

Немов сніжинки білосніжні.

В зеленім листі спочивають,

П’янкий запах мають.

(Конвалія)

 

Лікувальну силу маю,

Жовтим цвітом розцвітаю.

Називають ключ весни!

Як я звуся? Ти скажи!

(Первоцвіт)

 

Перша квіточка весняна Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

І з’явився цвіт біленький.

 (Підсніжник)

 

Цвіте синьо, лист зелений.

Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив —

Його не займає.

(Барвінок)

 

Із малої цибулини

Виріс весняної днини.

До нарциса привітався

Та на грядці залишався.

 (Тюльпан)

 

ІV Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

-Яке ключове слово у вас утворилося? (весна)

-Так до нас завітала чарівна весна, а разом з нею тендітні першоцвіти.

-Пригадайте , що потрібно для життя рослинам?

 

V Засвоєння нових знань, формування умінь і навичок

Розповідь

-Навесні рослини ніби пробуджуються від зимового сну. Там, де від снігу звільнилася земля, зеленіє трава, з’являються перші весняні квіти: підсніжник, проліски, крокус, первоцвіт, мати-й-мачуха, цибуля, ведмежа. (Перегляд малюнків)

-У дерев і кущів починається весняний рух соків. Хто може пояснити, що це означає?  Він настає тоді, коли відтане ґрунт, і вода з коренів почне надходити в усі органи рослини.

Починають цвісти дерева. Першою зацвітає вільха. Досить лише доторкнутися до гілки вільхи із сережками, як вітер підхопить цілу хмару жовтого пилку.

Милує своїм цвітінням верба. На деревах і кущах розпускаються бруньки і з’являються зелені листки. Спочатку розпускаються ледь помітні липкі и духмяні листки берези. За березою поспішає розпуститися листя липи, вільхи, дуба. Потім починають зеленіти акації, яблуні, груші. Проте листки И трава швидко ростуть, і вже до травня все довкола вкривається яскравою зеле

 

Бесіда

-Розкажіть про свої спостереження за рослинами навесні:

- коли з’явилися перші листки на деревах і кущах;

- коли зацвіли плодові дерева і кущі у вашій місцевості.

-Розгляньте малюнки. Скажіть, які з цих рослин ви бачили у своїй місцевості?

Перегляд відео

-Переглядаючи, спробуйте сформулювати, яку проблему висвітлено у відео?

https://www.youtube.com/watch?v=8S2xVCY_nfE

Першоцвітів з кожною весною стає все менше. Їх нищать люди. Збираючи ці рослини для букетів, вони виривають їх з коренями. Із зірваних квіток не утворяться плоди і насіння, тому рослини не розмножуються. Кожен з нас має дбати про ці рослини.

Робота в групі

-Поділіться на групки. (5-6 чол.). Ваше завдання намалювати плакат «Збережемо наші першоцвіти). Запропонувати поради щодо їх збереження.

Поради:

При зустрічі з прекрасними квітками майте шану до цих справді чарівних і до того ж цілющих рослин. Не зривайте оберемки квітів, які згодом бездумно викинете. Краще помилуйтеся ними в природі, а на згадку сфотографуйте чи замалюйте.  Тим дорожчі вони будуть для вас. Бережіть красу природи, весняні усмішки рідної землі. Вони справді цього варті.

Будьте свідомими і не губіть декоративні дикоростучі рослини лише задля примхи насолодитися їх запахом і красою. Не знищуйте квіти! Квітка у вазі – полонянка, яка приречена на загибель. Хай лісові квіти тішать око, серце і душу всіх, хто прийде слідом за вами у ліс.

Дидактична гра

Гра «Заселимо будиночки»

(Зриваємо першоцвіти, організовуємо акції захисту, саджаємо нові дерева та кущі, розпалюємо багаття в лісі, прибираємо сміття після відпочинку на природі, фотографуємо квіточки, доглядаємо рослини )

 

Картинки по запросу "сонце" 

Картинки по запросу "хмаринка" 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ Закріплення ЗУН

Робота з підручником - Ст.72

-Розгляньте малюнки, з яких частин(органів) складаються рослини?

-Відкрийте ст. 73 погляньте, які неймовірні куточки України в нас є.

Для допитливих

Чому рослину мати-й-мачуха так дивно назвали? А ось чому: нижня частина її листка біла, вкрита ніжними пухнастими волосинками. На дотик вона здається м’якою й теплою, це мати.

Верхня частина листка рослини - жорстка й холодна, це мачуха. От і назвали рослинку: мати-й-мачуха.

Чому кропива жалиться?

Листки і стебла кропиви вкриті великою кількістю жалких волосків. Вони містять їдку рідину. Коли ми торкаємося листка, волосок проколює шкіру. Верхня частина волоска відламується, і в ранку потрапляє їдка рідина. Вона й завдає неприємних опіків.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=xC3nG47cg7U

Робота в зошиті

-Розгортаємо зошити на сторінці 26.

-Завдання 1.

Позначте слова, що називають весняні явища в житті рослин. Поясніть свою думку

-Завдання 2.

Упізнай зображені рослини. Познач їхні назви цифрами, скориставшись довідкою

Слова для довідки: Підсніжник, мати-й-мачуха, конвалія, проліска, крокус.

Розгляд життєвих ситуацій

-Послухайте ситуацію а поясніть як необхідно було вчинити дітям.

Під час прогулянки Наталочка сфотографувала підсніжники, щоб показати знімок мамі, а Дмитрик нарвав цілий букет для своєї мами.

-Обговорення ситуації

Робота з прислів’ями

-Прочитайте та поясніть як ви розумієте прислів’я?

  • Природа одному мати, другому — мачуха.
  • Заступи природу дверима, то вона тобі вікном ввійде.

-Обговорення прислів’їв

-Трохи з вами перепочинимо і пограємо в гру, перевіримо як добре ви знаєте рослини.

Дидактична гра https://www.youtube.com/watch?v=GwLvRdP0Vag

VІІ Підсумок уроку

- Вправа незакінчене речення

Першоцвіти – це

Кропива жалиться тому що …..

На деревах і кущах розпускаються

У дерев і кущів починається весняний